Ga naar inhoud


yaVDR distributie ervaringen (vdr + xbmc pre-installed)


Gast digten

Aanbevolen berichten

Bedankt Niels dat lukt nu,maar er zal nog wel iets missen,als ik make plugins doe dan eindigt dat als volgt:

FAILED COMPARISON OF PACKET 29987

FAILED COMPARISON OF PACKET 29988

FAILED COMPARISON OF PACKET 29989

FAILED COMPARISON OF PACKET 29990

FAILED COMPARISON OF PACKET 29991

FAILED COMPARISON OF PACKET 29992

FAILED COMPARISON OF PACKET 29993

FAILED COMPARISON OF PACKET 29994

FAILED COMPARISON OF PACKET 29995

FAILED COMPARISON OF PACKET 29996

FAILED COMPARISON OF PACKET 29997

FAILED COMPARISON OF PACKET 29998

FAILED COMPARISON OF PACKET 29999

make[2]: *** [FFdecsa_test.done] Fout 10

make[2]: Map '/usr/local/src/vdr-1.7.10/PLUGINS/src/sc/FFdecsa' wordt verlaten

make[1]: *** [FFdecsa/FFdecsa_test.done] Fout 2

make[1]: Map '/usr/local/src/vdr-1.7.10/PLUGINS/src/sc' wordt verlaten

 

*** failed plugins: sc

 

make: *** [plugins] Fout 1

root@ubuntu:/usr/local/src/vdr-1.7.10#

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Even de Makefile editen met nano of vi, vervolgens even zoeken naar CPUOPT en de waarde pentium aanpassen naar native, vervolgens bij CSAFLAGS de waarde -O3 aanpassen naar -O2.

 

Eventueel kan je de waarde bij PARALLEL aanpassen naar PARALLEL_128_SSE (standaard is PARALLEL_64_MMX als ik het goed heb).

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Even de Makefile editen met nano of vi, vervolgens even zoeken naar CPUOPT en de waarde pentium aanpassen naar native, vervolgens bij CSAFLAGS de waarde -O3 aanpassen naar -O2.

Eventueel kan je de waarde bij PARALLEL aanpassen naar PARALLEL_128_SSE (standaard is PARALLEL_64_MMX als ik het goed heb).


Sorry,maar al dat moois kan ik niet vinden in de Makefile....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je mij een plezier doen en mij even de foutmeldingen via PM versturen? Dan kan ik later alsnog de oplossing plaatsen voor het nageslacht wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
@NINjak

Denk ook even aan een smargo. In combinatie met OScam/NewCS verwacht ik geen problemen. Of je nu VDR kiest, yaVDR (VDR+XBMC) of TVHeadend icm XBMC.

Hou er wel rekening mee, dat je nu geen gebruik kan maken van een NVidia ION chipset (ik ken geen betaalbare moederbord met twee PCI-e sloten), dus je zal moeten gaan voor een Geforce 8400 (AMD) of Geforce 9400 (Intel) oplossing. Als ik een beetje klik, lijkt een Sempron icm een Geforce 8400 de beste combinatie te zijn op gebied van prijs/kwaliteit.


Jammer genoeg geen ION, maar goed wil je meer dan 1 DVB kaart erin of er in (de toekomst) kunnen doen dan moet je bijna wel een ATX moederbord nemen. Sommige (passief) videokaarten zijn net ff te breedt om er direct naast een videokaart een PCI slot te kunnen gebruiken.

Ik denk eraan om voor een Nvidia GF210 te gaan aangezien mijn eigen 8400GS het soms niet aan kan op HD kanalen! Dat komt mogelijk omdat ik de verkeerde 8400GS te pakken heb (mogelijk een G84/86 (VP2) ipv. een G98 GPU (VP3) model) al weet ik dit niet helemaal zeker. Een ATI is waarschijnlijk (jammer genoeg) nog geen optie als ik het allemaal redelijk bijgehouden heb.

Ik heb mijn stappen van de yaVDR de installaties (we staan nu 2 HTPC/SAT machines in huis) bijgehouden en ik zit eraan te denken om de HOWTO hier ook maar te plaatsen als ik hem eenmaal netter heb gemaakt, teminste als dat op prijs wordt gesteld wink

EDIT:
Ja, een smargo of een andere oplossing moet ik idd. ook aanschaffen maar die bestel ik wel als ik de kaart uit .DE laat komen. Heb zelf een NewCS draaien maar is een OSCam een betere/makkelijkere optie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

klopt de vertaling in de web-interface of moet daar nog iets verandert worden?

 

Ik heb dat nl vertaald maar sommige dingen kon ik niet echt goed vertalen.

 

Ik kan de problemen ook aan die gasten doorgeven zodat ze weten waar we tegenaan lopen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ninjak

Heb vandaag de Satix dual dvb-s2 pci-e ontvangen qua vormgeving ziet dat er goed uit, voor mij zijn twee tuners genoeg.

Ik had hem al geprobeerd als de leveringen uit ons land sneller waren dan die uit het buitenland.

Linuxtv zegt kernel vanaf 2.6.31 en hg v4l dvb drivers.

Als ik nieuws heb hoor je het.

Volgens mij werkt de sc-plugin hoe hij nu moet communiceren met die smargo weet ik niet, heb cccam 2 geprobeerd krijg dan alleen beeld op NED123, begrijp niet hoe ik oscam moet installeren.

Als iets beter werkt hou ik me aanbevolen voor een howto.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robbedoeske
Oke heb de hele handel draaien nu incl CCcam. Enige probleem is dat het geluid heel erg zacht is,is er een mogelijkheid om dat bij te stellen,volume in vdr staat helemaal open.

@Matchless,de webinterface ziet er goed uit hoor.


Eventjes via SSH inloggen en alsamixer opstarten. Dikke kans dat de PCM niet voluit staat oid.

Origineel bericht van: satire

Volgens mij werkt de sc-plugin hoe hij nu moet communiceren met die smargo weet ik niet, heb cccam 2 geprobeerd krijg dan alleen beeld op NED123, begrijp niet hoe ik oscam moet installeren.
Als iets beter werkt hou ik me aanbevolen voor een howto.


Je kan gebruik maken van CCcam, NewCS of OSCam. Op internet (en ook op dit forum) staan diverse voorbeelden hoe jij je smargo aan de gang moet krijgen met CCcam (via cccam2 in cardclient.conf), NewCS (newcamd) of OSCam (newcamd). Overigens moet je voor SECA3 gebruik maken van CCcam 2.1.1 of hoger. Ik heb geen enkel probleem bij het bekijken van de overige Canal Digitaal zenders via CCcam.


Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...