Ga naar inhoud


[Scena5M] Ontvangst ITV HD op nieuwe IDL 5650S


Gast wavestrider

Aanbevolen berichten

Gast wavestrider

Heeft iemand deze zender werkend gekregen? Ik weet dat de Vpid handmatig moet worden ingevuld, maar ik ben nu al een paar weken aan het proberen op 28E (11426H 27500 2/3). Er staat mij iets bij dat de zender niet constant in de lucht is, maar het fijne weet ik er niet van. Alvast bedankt voor een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de importeur op de site staat er dit over bij de Scena5.

 

Compatible met ITV HD op Astra 2, gebruik de volgende instellingen om dit kanaal in te laden:

 

In het menu Uitgebreid kanalen zoeken vult u de gegevens alsvolgt in:

Satelliet: Astra 2A,B,C,D

Frequentie: 11426 MHz

Polarisatie: Hor.

Symbolrate: 27500 kSymb/s

FEC: Automatisch

PIDs: Handmatig

Video PID: 3401 / H264

Audio PID: 3402 / AC3

PCR PID: 3401

Kanalen: Alles

DVB-S2: Nee

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wavestrider

Bedankt voor je reactie. Ik ben weer wat verder. De aanvullingen op de pids had ik nog niet ingevuld. Verder was het exact zoals ik het deed, maar ik krijg nog steeds als reactie van de receiver het kanaal: USER SCPC 3402. Het scherm blijft zwart. Ik had ook al eens geprobeerd EuroBird 1 als satelliet op te geven, maar het resultaat blijft gelijk (by the way: BBC HD ontvang ik wel). Heb je een idee waar mijn fout zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wavestrider
..... maar ik krijg nog steeds als reactie van de receiver het kanaal: USER SCPC 3402......

Als je een kanaal aanmaakt dat niet ontvangen wordt, zal het toch een naam moeten krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wavestrider

Curiouser and curiouser, Mr.Watson: als ik na kiezen van het bewuste kanaal (USER SCPC 3402) de techn.info bekijk, krijg ik ipv de ingetoetste waarden als frequentie 11413H met 27502 en 5/6. Zo blijft de hobby leuk, het wordt steeds weer anders als je verwacht, maar vroeg of laat kom alles toch weer op z'n pootjes terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wavestrider

Goeie tip! Ik zie op hun site dat er maar zo nu en dan uitzendingen zijn(ik dacht eigenlijk dat zij constant in de lucht waren). Ik zal het nog eens proberen als er een progamma wordt uitgezonden. Maar nu het probleem voor de hobbyist: volgens opgave is het een "red-button service" voor klanten van Freesat. Als er uitzending is, verschijnt het ITV HD logo en dan kun je met de rode knop doorschakelen. Als ik het goed heb, heb je dan toch een speciale Freesat-ontvanger nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wavestrider

Het werkt zowaar! Ik begrijp nu dat de omschakeling naar HD alleen mogelijk is als er inderdaad een HD-uitzending aan de gang is. Als je het kanaal verlaat, is de instelling weer verdwenen. Het heeft dus geen zin het kanaal in de favorietenlijst op te nemen.

Bedankt voor de hulp.

Ik zie nu ook op de site van de importeur dat zij een softwareversie opgeven die lager is dan wat in het apparaat zit. Importeur: 1.0 Rev.1.69; apparaat: 1.0 Rev.1.70 van 3nov09. Ik heb nu ook de setting-editor gedownload, maar het is (nog?) niet zoals in de goeie oude Humaxtijd dat er om de haverklap nieuwe settinglijsten verschenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...