Ga naar inhoud


Hoe Joomla installeren.


Skysurfer

Aanbevolen berichten

Graag wat hulp hiermee want het is mij niet geheel duidelijk hoe te beginnen.

 

Ik heb bij KPN webruimte voor een Homepage.

Kan ik daar Joomla op installeren of moet het een eigen domein zijn?

Op de Help-sites staat dat ik Joomla-bestanden eerst moet uploaden vanuit een webmap. Hier ben ik de draad kwijt: welke bestanden precies? Een gehele map incl map zelf?? waar op het net uploaden? Installatie zou autom. starten...nee dus...?

In WS-FTP moet ik een server adres invoeren. doe ik home.kpn.nl/ mijn gebruikersnaam dan blijft het home.kpn.nl. Log ik in vanuit de browser dan is de site niet beschikbaar (ik heb hem wel geactiveerd).

 

Kan iemand wat licht werpen voor deze leek?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uiteraard zul je eerst een webruimte moeten hebben. Mogelijk moet je die bij KPN eerst nog activeren. Daarnaast moet de webruimte PHP en MySQL ondersteunen (omdat Joomla daar mee werkt), maar op dergelijke privé sites is dat bij mijn weten niet mogelijk.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een simpele eigen homepage heb je geen Joomla nodig, ook geen dure programma's als Adobe Dreamweaver (Macromedia bestaat al jaren niet meer). Klinkt allemaal heel stoer maar als beginner heb je er weinig aan, krijg je meer vragen dan websites zullen we maar zeggen.

 

Als je goed wil beginnen met een eenvoudig programma, kijk dan eens naar Kompozer of Pagebreeze. Allebei gratis, lichte programma's die waarschijnlijk veel eenvoudiger doen wat jij (als beginner) wilt. Als je daar niet meer me kan wat je wilt, kun je altijd nog overstappen op iets geavanceerders.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Voor een simpele eigen homepage heb je geen Joomla nodig, ook geen dure programma's als Adobe Dreamweaver (Macromedia bestaat al jaren niet meer). Klinkt allemaal heel stoer maar als beginner heb je er weinig aan, krijg je meer vragen dan websites zullen we maar zeggen.

Als je goed wil beginnen met een eenvoudig programma, kijk dan eens naar Kompozer of Pagebreeze. Allebei gratis, lichte programma's die waarschijnlijk veel eenvoudiger doen wat jij (als beginner) wilt. Als je daar niet meer me kan wat je wilt, kun je altijd nog overstappen op iets geavanceerders.


ik, wat ik kan, geleerd in Dreamweaver. Voor html vind ik het super simpel. WYSIWYG, kan niet makkelijker, maar ik zal jouw voorstellen ook eens bekijken smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Ja, maar jij zegt het al jaren te gebruiken dus jij kan het inmiddels. Als echte beginner hebben de programma's die ik noem een veel minder steile leercurve.


Ik kan het een heel klein beetje, en was toen ik met HTML begon ook een echte beginner en begonnen met (toendertijd) Macromedia Dreamweaver.

Ik geloof je gelijk dat er inmiddels makkelijkere, simpelere programma's zijn, maar ik wil alleen zeggen dat ik het ook heel makkelijk vond via Dreamweaver te leren toendertijd.

Maar dat is misschien persoonlijk en ik was toendertijd al vrij handig met internet en kon een hoop terugvinden. Daarnaast had ik wat icq buddies die me hier en daar wat hielpen - zoals men dat nu doet op bv dit forum zeg maar. smile

Maar goed, voordat we in een eindelose discussie raken over welke software beter, makkelijker, sneller etc is.

Ik weet niet veel van sites bouwen af, ik kan je alleen vertellen wat ik weet. Er zijn hier ongetwijefeld mensen die het 100x beter weten dan ik en je beter op weg kunnen helpen daardoor.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt natuurlijk altijd beginnen met MS Office Frontpage en kijken of dat werkt, het programma is simpel, maar het werkt.

Je kunt er een homepage mee maken

 

Verder is er ook nog gratis MS Sharepoint Designer gratis te downloaden bij MS, kun je natuurlijk ook proberen

 

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frontpage bestaat inderdaad niet meer en dat Sharepoint Designer is maar half. Maar als je uiteindelijk iets van HTML wilt leren is het allebei niet aan te raden vanwege de verschrikkelijke code die deze programma's eruit gooien.

 

Bovendien werkt het prima in IE, maar veel minder in alle andere browsers.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug On-Topic. Zonder MySql is een zeer goede CMS zoals Joomla het gratis programma GuppY te vinden op http://www.freeguppy.nl

 

Heb het vanmorgen voor het eerst gezien en ben er eens mee gaan werken. Het werkt zelfs onder IE.......

 

Downloaden, unzipppen, op de server de inhoud van de GuppY-map in de root zetten en de URL aanroepen. Rest wijst voor zich. Is geheel webbased en in het Nederlands.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, ik geloof best dat je met Dreamweaver en zo mooie dingen kan maken en dat het ook best te leren is met voldoende geduld.

Maar wat het probleem is dat bijna al deze machtige programma's er van uit gaan dat je zelf een domein hebt of ergens webruimte huurt of hoe dat ook allemaal mag heten.

 

Het gaat mij er puur om, om op de (beperkte) webruimte die ik standaard van m'n provider krijg een simpele homepage te maken zonder al te veel fratsen.

Ik wil graag begrijpelijk leren hoe je op de WYSIWYG-methode een pagina opbouwt... met een kop en een voet afbeelding, een knoppenmenu links en middenop een andere afbeelding of misschien wel een lichtkrant of flashfilmpje. Ik zit steeds te etteren dat na invoegen de hele opmaak op z'n kont gaat...elementen verschuiven alsof er een tab wordt ingevoegd, ik krijg een afbeelding soms niet op de juiste maat of plek en noem maar op. Wanneer ik dat een beetje door heb dan kan ik altijd nog hogerop (na hééél veel oefenen en proberen en scheldwoorden waarschijnlijk).

 

Ik ben nog niet toe aan kreten als CMS (wtf is dát?)of MYSQL of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er helemaal niks meer van... Ik heb dat Freeguppy gedownload, uitgepakt en ge-upload naar de root van mijn homepage-ruimte maar wanneer ik die homepage oproep vanuit de browser dan is de pagina niet beschikbaar terwijl alle files er wel degelijk opstaan, zoals ik kan zien met WS_FTP.

 

Maak ik in Frontpage een testpagina en noem die index.html en zet ik die in de root dan kan ik die prima zien.

 

Wat doe ik nou fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...