Ga naar inhoud


Hoe Joomla installeren.


Skysurfer

Aanbevolen berichten

Jij doet niks fout. Op je webruimte bij Planet krijg je geen PHP, zoals bij alle providers eigenlijk dus heb je ook niks aan die CMS'en. Vandaar ook dat ik met die WYSIWYG editors aankwam. Dat is gewoon plaatjes slepen en teksten typen in het lettertype dat je wilt. Voor de goede orde.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Skysurfer
Kijk, ik geloof best dat je met Dreamweaver en zo mooie dingen kan maken en dat het ook best te leren is met voldoende geduld.
Maar wat het probleem is dat bijna al deze machtige programma's er van uit gaan dat je zelf een domein hebt of ergens webruimte huurt of hoe dat ook allemaal mag heten.


Dat doet Dreamweaver niet. Zoals aangegeven, plaatjes slepen en tekstjes typen. Ik had mijn vrouw in een klein uurtje geleerd te werken met Dreamweaver haar eerste pagina met Dreamweaver: http://www.mahmutlar.no

Daarnaast kost een eigen webruimte +/- 35 euro op jaarbasis bij een van de beter hosters (kan het je pmen bij interesse) en deze hebben zo een beetje alles aan boord.

Maar pak 1 van de gratis simpelere WYSIWYG editors en werk voor je KPN domein alleen in HTML.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het simpelste om je website te schikken en je layout niet te verliezen is werken met tabellen.

Daar kan je dingen in de verschillende cellen plaatsen en verschuiven ze later niet van plaatst als je nog iets bij voegt.

 

Eigenlijk net hetzelfde als dat je in word zou doen.

 

Dreamwaever is niet zo moeilijk om te gebruiken, je moet alleen op de juiste manier beginnen. Dat doe je door een nieuwe site te maken en de map te selecteren waar je alles wil gaan plaatsen.

 

Maak een map op je pc waar je de website wil gaan opslaan.

In die map maak je een tweede map 'images'.

 

Open dreamweaver.

Menu site => nieuwe site

Ga meteen naar het tabblad geavanceerd.

 

Vul de naam van de site in (om het even wat)

Bij lokale hoofdmap navigeer je naar de map die je net hebt aangemaakt.

Bij "standaardmap voor afbeeldingen" navigeer je na de image map.

Voor de rest verander je niets op deze pagina.

Eventueel kan je in de linker kolom onder "externe informatie" de ftp gegevens van je domien/webspace invullen.

 

Nu ben je klaar om te beginnen.

 

Aan de rechter kant zie je nu in het venster "bestanden" met de map waar de website wordt opgeslagen en de image map.

 

print1c.jpg

 

Klik met rechtermuisknop op de bovenste map en selecteer "nieuw bestand".

Geef het de naam index.html.

Nu ben je vertrokken.

 

Gebruik van tabellen doe je via Menu invoegen => tabel

Als je afbeeldingen wil gaan gebruiken zet je de cursor op de plaats waar je de afbeelding wil. dan via menu invoegen => afbeelding.

Selecteer de afbeelding die je wil gaan gebruiken van op je hdd.

Hij wordt automatisch naar de map images gekopieerd binnen.

Of plaats alle afbeeldingen die je wil gebruiken in de map images en je kan ze op je pagina slepen.

 

Ik hoop dat dit een beetje heeft geholpen.

 

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Skysurfer

 

Ik denk dat je goed begonnen bent. Wij hebben voor een vereniging ook een website. Die is helemaal in HTML en Javascript gebouwd. Maar nu is het veel te veel werk om dat ding te onderhouden. Dus Joomla is een goed idee. Maar...

 

Wat jij moet doen is VMWare workstation of de gratis reader nemen en de Joomla virtual appliance downloaden. Dan heb je direct een werkende Joomla server lokaal op de PC.

 

Dan koop je een goed Joomla boek en dan flink studeren. Als je dan een lokale site in elkaar hebt gedraaid neem je een domein bij een webhosting bedrijf. Die heb je al vanaf 10 euries per jaar dus dat zijn de kosten niet.

 

Dan zet je je lokale site over naar de webhoster en klaar ben je.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...