Ga naar inhoud


8000 en cf en/of sd kaartjes


Mumzel

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters,

 

In mijn DM 8000 heb ik diverse CF en SD kaartjes geplaatst maar kan ze vervolgens met de DB nergens terugzien,mijn hdd en dvd worden wel netjes weergegeven.

wat doe ik niet goed ?

oh ja ik heb open pli(laatste) er op staan,

 

mvg Mumzel

 

 

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Even in je /etc/fstab zetten:

 

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1 /media/cf auto defaults,noatime 0 0

 

Dan wordt ie wel gemount.

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus

Even in je /etc/fstab zetten:

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1 /media/cf auto defaults,noatime 0 0

Dan wordt ie wel gemount.

Gert.

Hier gaat een cf kaart mee werken.
Moet je voor een SD kaartje mounten
in die regel cf vervangen door sd?
Of verandert er nog iets in die regel?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Geen idee. Zal wel een ander device zijn dus verandert dit stuk van de regel '/dev/scsi/....' ook waarschijnlijk.

Kwestie van uitproberen? Heb zelf geen sd.

Ik zou dat ding er gewoon indrukken en dan even inloggen op je box en 'dmesg' ingeven. Wellicht zie je dan een device verschijnen.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: Catastrofus

Even in je /etc/fstab zetten:

 

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1 /media/cf auto defaults,noatime 0 0

 

Dan wordt ie wel gemount.

 

Gert.

Hier gaat een cf kaart mee werken.

Moet je voor een SD kaartje mounten

in die regel cf vervangen door sd?

Of verandert er nog iets in die regel?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mumzel is geholpen, dus ik lift even mee op dit topic.

 

Ook ik heb problemen met de sd kaart. Ook een 8000 met openpli.

 

Hij staat niet in fstab, maar /media/cf bestaat wel, en ik kan de picons er ook op installeren. Die staan er dan ook.

 

DCC ziet echter geen sd.

 

De mount zoals catastrofus deze geeft werkt niet (device bestaat niet), het format commando dat Reggie aangeeft verandert ook niets.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nee, dat zal ook wel want het is hoogstwaarschijnlijk een ander device.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Mumzel
Als je het gewoon verandert naar sd dan werkt het niet,intussen uit geprobeerd!

 

gr, Mumzel

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je een 'df -h' of een 'mount' doet dan kom je hem niet tegen? Dan is hij dus niet gemount. /media/cf kan wel bestaan maar als er niets aan gemount is zit je gewoon in je flash (?) te schrijven.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: bigtwin
Mumzel is geholpen, dus ik lift even mee op dit topic.

 

Ook ik heb problemen met de sd kaart. Ook een 8000 met openpli.

 

Hij staat niet in fstab, maar /media/cf bestaat wel, en ik kan de picons er ook op installeren. Die staan er dan ook.

 

DCC ziet echter geen sd.

 

De mount zoals catastrofus deze geeft werkt niet (device bestaat niet), het format commando dat Reggie aangeeft verandert ook niets.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je het device aanpast van:

 

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1

 

naar:

 

/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1

 

Het is een gokje.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Mumzel
Als je het gewoon verandert naar sd dan werkt het niet,intussen uit geprobeerd!

 

gr, Mumzel

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Catastrofus, ik kom /media/cf inderdaad niet tegen bij een df of mount commando.

 

Nou zou ik graag de goede regel in fstab toevoegen, maar ik zou niet weten hoe ik het goede device vind, dat ik daarvoor moet gebruiken.

 

En, inderdaad, als ik de picons van 4 sats weggooi, gaat de gebruikte ruimte in / van 88% naar 80%.

 

Hoe vind ik het device, dat ik hiervoor moet gebruiken?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb je al geprobeerd wat ik had aangegeven?

Dus: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1

ipv: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1

in de fstab?

 

Want ik zat een beetje rond te kijken en kwam dit filetje tegen:

 

root@panoramix /proc/scsi # cat scsi

Attached devices:

Host: scsi0 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00

Vendor: Generic Model: USB SD Reader Rev: 1.00

Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02

Host: scsi0 Channel: 00 Id: 00 Lun: 01

Vendor: Generic Model: USB CF Reader Rev: 1.01

Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02

Host: scsi0 Channel: 00 Id: 00 Lun: 02

Vendor: Generic Model: USB SM Reader Rev: 1.02

Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02

Host: scsi0 Channel: 00 Id: 00 Lun: 03

Vendor: Generic Model: USB MS Reader Rev: 1.03

Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02

root@panoramix /proc/scsi #

 

Waarbij lun1 de cf kaart is en lun0 de sd.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: bigtwin
Catastrofus, ik kom /media/cf inderdaad niet tegen bij een df of mount commando.

 

Nou zou ik graag de goede regel in fstab toevoegen, maar ik zou niet weten hoe ik het goede device vind, dat ik daarvoor moet gebruiken.

 

En, inderdaad, als ik de picons van 4 sats weggooi, gaat de gebruikte ruimte in / van 88% naar 80%.

 

Hoe vind ik het device, dat ik hiervoor moet gebruiken?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helemaal niks met command liner gedaan :D

Scheelt een hoop, picons op CF ipv HDD. Is hdd ook wat relaxer(om nou te starten voor een lullige picon is ook naadje he)

 

-Ik plaatste de Compact Flash kaart in de reader aan de voorkant.

-Vervolgens wou ik dmv harddisk menu initialization doen, maar cf werd niet herkent.

De truuk is dan: Volledige reboot.(in menu herstarten, dus niet alleen enigma2 maar hardware). De CF wordt pas herkent nadat de DM is opgestart op hardware level (met Cf in CF reader).

 

Nadat je dus Compact Flash kaart correct geplaatst hebt, herstart je de Dreambox DM8000.

Daarna na herstart in:

Menu->Setup->System->Harddisk->Initialization-> Generic (USB CF Reader) - External selecteren en initialiseren. Grappig dat de CF reader als external gezien wordt, terwijl ie toch echt ingebouwd is, zal wel komen omdat het waarschijnlijk usb device is(let goed op dat je niet je harddisk selecteerd anders zijn je opnames weg).

 

Vervolgens de Picon plugins gedeinstalleerd(stonden op hdd) en opnieuw geinstalleerd, en voila ik had de keuze uit: Internal Flash, Compact Flash, Harddisk.

Dus gekozen voor Compact Flash.

 

Misschien dat ik nu helemaal door flash, maar eeh is er geen mogelijkheid om alle plugins en settings op de Compact Flash te zetten(of dat je bij plugin installatie default die opslag keuze hebt als bij picons), zodat de Interne flash puur voor Image is zonder extra's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Misschien dat ik nu helemaal door flash, maar eeh is er geen mogelijkheid om alle plugins en settings op de Compact Flash te zetten(of dat je bij plugin installatie default die opslag keuze hebt als bij picons), zodat de Interne flash puur voor Image is zonder extra's?


Is wel te maken maar is volstrekt overbodig.

De DM800, DM8000 en VU+ hebben genoeg vrije interne flash om alle plugins die er zijn ook te installeren.

Voor de 7025 is er - als 7MB niet genoeg is voor je plugins - de flashextender die de CF als aanvulling op de interne flash gebruikt.

Over de levensduur van de interne flash hoef je je geen zorgen te maken. Mijn arme 7025 wordt soms wel drie keer op een dag opnieuw van software voorzien, en wordt al jaren misbruikt als ontwikkelstation.

Plugins gebruiken in het algemeen maar heel weinig flash ruimte, typisch iets van 200k ofzo, met een paar uitzonderingen zoals DVDBurn die groter zijn.
Flashvreters zijn skins en picons. Een skin heb je maar eentje nodig, en picons kon je altijd al op CF zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...