Ga naar inhoud


Hoe opnemen rechtstreeks op dvd?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een dvd speler ingebouwd in mijn DM8000.

Hoe kan ik rechtstreeks een programma opnemen op dvd en kan ik dan nog een andere zender kijken?

 

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee dat gaat niet tegelijk

 

wat je nodig hebt is :

 

bzip2_1.0.2-r1_mipsel.ipk

dvd+rw-tools_7.0-r0_mipsel.ipk

python-imaging_1.1.5-r1_mipsel.ipk

projectx_0.90.4.00-r5_mipsel.ipk

cdrkit_1.1.8-r0_mipsel.ipk

libcap1_1.10-r0_mipsel.ipk

mjpegtools_1.9.0rc3-r0_mipsel.ipk

libdvdread3_0.9.6-r0_mipsel.ipk

dvdauthor_0.6.14-r0_mipsel.ipk

 

zit volgens mij ook allemaal in de plugin DVDBURN

ciao

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer.

Ik heb enige tijd geleden eens de vraag gesteld hoe ik een opgenomen bestand op dvd kan branden. Daar ben ik nog steeds niet uit.

Ik krijg n.l. geen geluid op de dvd. Hij brand de dvd dan wel maar ik heb dan geen geluid.

Weet iemand hoe dit kan? Moet ik hier een nieuw onderwerp van maken?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt ook niet rechtstreeks opnemen op DVD-R(W) (technisch gezien).

 

Een harddisk of niet optisch medium is veel betrouwbaarder in stream opslaan dan een optisch medium.

Om het simpele feit dat bij een optisch medium de opname door een enkele laserlens gedaan wordt, en er een vaste snelheid moet zijn die overeenkomt met de opnamesnelheid van de optische disc.

Een bv harddisk heeft meerdere lees/schrijf sectoren(naalden) en is niet afhankelijk van een vaste bitstream(datastroom).

Dus is het veel betrouwbaarder om de stream vanaf tuner eerst op niet optische opslagmedium te schrijven, en dan vervolgens indien gebruiker dit wenst te schrijven naar DVD of ander medium wat aan dreambox of op het netwerk zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die dvd burn erop staan.

Als ik dan een bestand vanaf harde schijf brand op dvd dan heb ik geen geluid.

Een enkele keer moet ik een dvd branden. normaal kijk ik alles via de harde schijf maar soms komt het voor dat ik het op dvd wil branden. Maar zonder geluid heeft dit natuurlijk geen zin. s.v.p. HELP...

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

datkannie... crazy

 

tja ik heb weliswaar geen dvdburner in mijn dreambox maar als ik zoek en nalees wat er allemaal mogelijk is...

lijkt het me bij jou om een instelling te gaan en niet om "geen geluid meegebrand"

 

heb je bij het kiezen van de dvdburn plugin de info knop gebruikt

heb je ook bij afspelen al eens de audio knop gebruikt

misschien ligt het wel aan de instelling van tv of stereo installatie

ik kan het niet weten vanaf dit stoeltje...

 

ciao

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Bedankt voor je reactie.

Ik baal als er iets niet werkt. Ik heb een tijdje geleden ook al wat getest en nu weer.

Ik zal beschrijven wat ik doe. Misschien doe ik wel iets verkeerd.

Ik ga naar opgenomen bestanden. Ik ga op het bestand staan wat opgenomen moet worden. Ga dan naar menu en ga naar brand op dvd. dan klik ik op oke.

Dan kom ik in de cutlist editor. Als ik dan exit doe dan staat er: De dvd standaard ondersteunt geen H.264 (hdtv) video. Wilt U een dreamboxformaat data dvd maken(wordt niet ondersteunt door dvd spelers).

Help Help.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het zal wel een domme opmerking zijn maar probeer je niet een HD opname te branden op een dvd (die alleen SD aan kan)?

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Pedro4
Hoi

Bedankt voor je reactie.

Ik baal als er iets niet werkt. Ik heb een tijdje geleden ook al wat getest en nu weer.

Ik zal beschrijven wat ik doe. Misschien doe ik wel iets verkeerd.

Ik ga naar opgenomen bestanden. Ik ga op het bestand staan wat opgenomen moet worden. Ga dan naar menu en ga naar brand op dvd. dan klik ik op oke.

Dan kom ik in de cutlist editor. Als ik dan exit doe dan staat er: De dvd standaard ondersteunt geen H.264 (hdtv) video. Wilt U een dreamboxformaat data dvd maken(wordt niet ondersteunt door dvd spelers).

Help Help.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee is geen domme opmerking.

ik had even het verkeerde bestand. ik dacht dat die sd was.

ik heb nu een sd bestand gebrand maar weer geen geluid als ik die afspeel ?????

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer moet ik op die blauwe knop indrukken?

Als ik de dvd die ik gebrand heb vanaf de harde schijf afspeel dan heb ik geen geluid. Druk ik dan de blauwe knop in dan gebeurd er helemaal niets????

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...