Ga naar inhoud


[VU+ DUO]Movie Map op de HD niet te vinden via FTP?


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Gast Merkedesch

Goedendag,

 

Ik heb sinds gisteren het probleem dat ik de Movie map niet meer terug zie op de HD?

Kijk ik via de VU+ dan zie ik de map ik kan ook gewoon alle opnames bekijken uit die map.Inclusief alle .avi bestanden die ik al eerder via het netwerk op de HD heb gezet.

 

Maar ik wil graag nieuwe films overzetten..ik kan via FTP alleen nu de map Movie niet vinden op de VU+

 

Ik zie alleen de map USR en de EPG data terug op de HD.

 

Iemand een idee??

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Roobert
Kijk eens of je via usr en dan home en dan mount of media de hdd niet terugvindt?

Ja die avi kan hij afspelen met de ingebouwde mediaplayer.


Heb ik al geprobeerd....!!

Snap er niets van???

HDD is er wel maar via FTP is er alleen een Map USR te zien en de EPG Data..Map Movie is er gewoon niet???

HDD aan de pc gelegd en dan zijn de 3 mappen wel te zien???

Ik heb aan de instellingen helemaal niets veranderd???


We prutsen lekker verder...

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ik wel duidelijk wezen

er zijn echt heel veel verschillende meningen over de manier van mounten

de VU+ supportforum staat er ook al bol van

de auto.master auto.network auto.fs gaat allemaal over geporteerde procedures die eigenlijk te maken hebben met een verwisselbaar medium zoals de usb stick

 

de juiste mount methode is fstab procedure die er van uit gaat dat er twentyfour/seven (dus continue) een extern netwerk opslagmedium ter beschikking staat

 

alles met automount en of tijdelijke netwerkmounts is gelimiteerd door de eventueel in te stellen timeout en dus ook, zoals een aan en afkoppel methodiek en gedrag van usb aan je PC

 

zo zie ik het.

 

als je niet per fstab aankoppelt ofwel niet reboot bij automounts blijf je problemen houden met een extern netwerkmedium.

 

die kwestie is niks anders als de dreambox waar er precies zulke problemen optreden... indien niet op puur linux gemount.

 

ciao

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Spike_b
Gebruik totalcommander hiervoor, netwerkverbinding 1x aanmaken, altijd toegang tot de HD.


Ik gebruik die ook..En af en toe WinSCP.

Ik heb in het begin problemen gehad met de Ext.HDD op een gegeven moment heb ik hem laten formatteren door de VU+..Daarna zag die na een herstart netjes de HDD.
Het opnemen ging goed daarna...Het afspelen van de opnames.
Bestanden schrijven naar de HDD via netwerk ging goed.

En zo van de 1 op de andere dag zonder zelf dingen te hebben veranderd..Zie ik de mappen niet meer via het Netwerk.

Het enigste wat ik me kan voorstellen dat er door de dagelijkse updates een instelling is gewijzigd..???

Maar welke?En ben ik dan weer de enigste??

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spike_b
Gebruik totalcommander hiervoor, netwerkverbinding 1x aanmaken, altijd toegang tot de HD.

Hoewel er natuurlijk meerdere oplossingen zijn, wil ik in dit verband ook DCC (Dreambox Controll Centre) noemen: een handig programma, waarin een grote hoeveelheid functies is vertegenwoordigd. zoals FTP, Telnet, het installeren van packages en een aantal hulpfuncties. Het functioneert prima met de VU+.
Daarnaast gebruik ik Putty: voornamelijk om serieel mee te kunnen lezen met wat de ontvanger doet. Die info wordt netjes gelogd.
En data van en naar de HDD gaat prima met simpelweg de Windows verkenner.

Origineel bericht van: Merkedesch
En ben ik dan weer de enige?

Laten we hopen van wel wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...