Ga naar inhoud


hoe ondertitels bewerken?


pirrewit

Aanbevolen berichten

in bijlage dsc614 laat ik ondertitels zien van de analoge tekstpagina 888 van de Telenet kabeltv. Dit is wat mij betreft perfekt met een goede fontgrootte en in een zwart kader en witte tekst.

in bijlage dsc615 staan de ondertitels van "menu" "ondertitels"

pagina 088 (waarom eigenlijk hier 088?). Deze zijn kleiner van font maar wel wit en scherp en niet in een zwart kader.

Voor alle gehoorgestoorden is het uitzicht van de analoge tekst veel beter.

Weet iemand of het mogelijk is de ondertitels uit de menu te bewerken voor een zelfde resultaat als analoog.

De ondertitels onder de tekstknop op de AB voor teletekst zijn geen optie wegens niet goed en scherp.

mvg

post-1262-1318260697,3986_thumb.jpg

post-1262-1318260697,4295_thumb.jpg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je zou eens kunnen kijken hoe ze er op OpenPLi uit zien, we hebben onlangs veel tijd gestopt in het verbeteren van de weergave van de teletext ondertitels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt pieterg maar ik ben maar een paar weken in het bezit van de box en dan ga ik voorlopig geen avonturen aan met het wijzigen van de image.newnigma bevalt me tot nu zeer goed.

uiteraard zijn andere misschien nog beter maar die moeten dan nog enige tijd wachten tot ik volledig vertrouwd ben met de box.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

iMikey

ik heb 2sub willen halen uit de feeds maar er is iets met dit bestandje.het laden geraakt in een eindeloze lus en dan crascht de box. Ik heb het een tweede maal gedaan en hetzelfde resultaat. Als test heb ik 2lang gedaan en dit gaat foutloos maar deze plugin vind nadien nergens meer terug. niet in plugins en niet bij ondertitels.

Waar vind ik de ipk voor handmatige installatie van 2sub?

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je PLi niet wilt proberen dan houd het op... maar je zult wel verrast zijn hoe momenteel de ondertitels werken... En dat in standaard E2, zonder tricky plugins die gebruik maken van een webinterface of pmt patch.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je verstandig bent dan schakel je over naar OpenPli, dan is je probleem opgelost. En met open PLI leer je je box op een gemakkelijke manier kennen. Heeft bij mij ook lang geduurd voor ik overschakelde naar OpenPli. Had ik het eerder gedaan dan was mij een heleboel ellende bespaart gebleven.

Succes!

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirrewit

Google even op 2sub ipk, dan krijg je hits genoeg van andere fora met links waar je 2sub kunt downloaden. Momenteel is versie 3.0x de meeste recente.

 

Het plaatsen van links naar andere fora wordt volgens mij niet gewaardeerd dus je moet zelf even zoeken.

 

Ik draai momenteel met de image Dream Elite Black Hole 1.0, daar kan je 2sub ook downloaden en is de installatie prima gegaan. Je vindt na de installatie 2sub terug onder de gele knop en dan kan je allerlei instellingen wijzigen.

DM8000

Vaste opstelling Astra1, Astra2 en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Je zou eens kunnen kijken hoe ze er op OpenPLi uit zien, we hebben onlangs veel tijd gestopt in het verbeteren van de weergave van de teletext ondertitels.

Ze zien er inderdaad mooi uit in Openpli.
Ik vroeg mij wel af, kan een gebruiker via een instelling de achtergrond van de ondertitels semitransparant maken ?
Dat heeft het voordeel dat het nog iets leesbaarder wordt, en tegelijkertijd blijf je nog het onderliggende beeld zien.

En ik blijf nog met problemen zitten bij het Spaanse TVEi dat ongeveer de helft van de ondertitels niet verschijnt tov. tuxtxt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Ik vroeg mij wel af, kan een gebruiker via een instelling de achtergrond van de ondertitels semitransparant maken ?
Dat heeft het voordeel dat het nog iets leesbaarder wordt, en tegelijkertijd blijf je nog het onderliggende beeld zien.


Als ze op een lichte achtergrond nog niet duidelijk genoeg zichtbaar zijn, kan je de border breder maken (in /etc/enigma2/skin_user.xml).
Maar voor m'n gevoel doen ze kwa leesbaarheid zeker niet meer onder voor 'officiele' ondertitels in de uitzending zelf.

Citaat:

En ik blijf nog met problemen zitten bij het Spaanse TVEi dat ongeveer de helft van de ondertitels niet verschijnt tov. tuxtxt.


Kan je daar een (korte) test opname van maken, zodat we dit kunnen debuggen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Als ze op een lichte achtergrond nog niet duidelijk genoeg zichtbaar zijn, kan je de border breder maken (in /etc/enigma2/skin_user.xml).

Kun je een background colour instellen, of gaat dat niet ?
Citaat:


En ik blijf nog met problemen zitten bij het Spaanse TVEi dat ongeveer de helft van de ondertitels niet verschijnt tov. tuxtxt.


Kan je daar een (korte) test opname van maken, zodat we dit kunnen debuggen?
Ik zal dit doen en ter beschikking stellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: pieterg
Als ze op een lichte achtergrond nog niet duidelijk genoeg zichtbaar zijn, kan je de border breder maken (in /etc/enigma2/skin_user.xml).

Kun je een background colour instellen, of gaat dat niet ?


Volgens mij kan je ook voor de ondertiteling een background color instellen in de skin, maar ik heb het nooit geprobeerd, weet ook niet wat voor effect dat heeft.
Het zal er zeker niet fraaier op worden, en eerlijk gezegd vind ik dat ook niet echt nuttig, je kan immers bij officiele ondertiteling ook geen background color krijgen, en daar hoor je ook nooit iemand over klagen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg

Het zal er zeker niet fraaier op worden, en eerlijk gezegd vind ik dat ook niet echt nuttig, je kan immers bij officiele ondertiteling ook geen background color krijgen, en daar hoor je ook nooit iemand over klagen wink

Hmm, als hij halftransparant zou kunnen zou dat er toch niet slecht uitzien, vind ik.
Onder Microsoft's Mediacenter was dat ook altijd zo, en ik vond dat er goed uitzien.
Maar de standaard ondertiteling zoals Dream die had ontwikkeld heb ik nooit lang gebruikt, vond het gebrek aan kleuren en dergelijke niet goed.
Die zoals hij nu in OpenPli zit is al heel ver gevorderd, en zeer bruikbaar.
Complimenten hiervoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

is het mogelijk om eens een foto te maken van hoe titels eruitzien in open pli? zoals in bijlage van de topic start.

Misschien kan dit me over de streep trekken om open pli te installeren.

Het is duidelijk dat 2sub niet de oplossing is. Dit gaf grote problemen met dubbele ondertitels bij het spelen van een DVD.

Na verwijderen van 2sub terug alles ok.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pirrewit
is het mogelijk om eens een foto te maken van hoe titels eruitzien in open pli? zoals in bijlage van de topic start.


Zie ander topic http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...5_0#Post1793466 (overigens zijn ze op het scherm gewoon goed hoor, de screenshot heeft geen recht gedaan aan de scherpte en het lijkt alsof letters elkaar soms raken met de schaduws maar het is ook maar om een idee te krijgen).

Ik zou zeggen gewoon proberen, het flashen is zo gebeurt
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ia_#Post1652599
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...