Ga naar inhoud


Folder op PC instellen zodat deze als FTP benaderd kan worden


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tonskidutch
uhm
met die geintegreerde software op de qnap maar ook Synology heb je geen putty nodig
putty is een hulpmiddel in dit verband om van een ander systeem uit toegang op te zetten met tunnels etc

dat encrypted remote backup regel je op het webinterface van de NAS zelf.

en zeker een bekend IP adres is belangrijk
maar ook een degelijke upload... voor ftp
daarom is adsl minder en dsl beter (maar helaas duurder)
ciao


Heb het nu op de zeg maar simpelste manier werkend. Ga nu kijken naar betere oplossingen. Ik begrijp dat je over NAS praat in deze post maar een hoop is nog abra cadabra omdat ik me er niets bij kan voorstellen i.v.m. gebrek aan kennis (Op Dit Moment!), over een paar weekjes weet ik net zoveel als jullie! laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je:

 

- niet te veel geld uit wilt geven

- aan beide kanten (bij jou en bij de zaak) vaste WAN ip-adressen hebt

- alleen tussen de zaak en jou veilig FTP wilt gebruiken

 

Dan zou ik op beide locaties een Linksys BEFVP41 VPN-router neerzetten en een IPsec VPN-tunnel maken. Dan gaat het ongecodeerde FTP-verkeer toch gecodeerd heen en weer.

 

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvs4all
Als je:

- niet te veel geld uit wilt geven
- aan beide kanten (bij jou en bij de zaak) vaste WAN ip-adressen hebt
- alleen tussen de zaak en jou veilig FTP wilt gebruiken

Dan zou ik op beide locaties een Linksys BEFVP41 VPN-router neerzetten en een IPsec VPN-tunnel maken. Dan gaat het ongecodeerde FTP-verkeer toch gecodeerd heen en weer.

Rob.


Nee het zal om meerdere locaties gaan... via Noorwegen deden we het middels Remote Desktop, hier in Turkije is simpel, dat haal ik gewoon op. Maar nu komt NL er ook bij dus moeten meer mensen erbij kunnen komen.

Maar, thx voor je tip. Ik zit nu namelijk te denken om een "tunnel" via die nassen op te zetten tussen Noorwegen en Hiero en dan ze vanuit NL op de Noorse nas toe te laten (voor de snelheid enzo) via de nassoftware of een ftp proggie of putty of wat dan ook, kan hier pas iets zinnigs over zeggen wanneer ik er wat meer over weet.

Maar is speculeer gebasseerd op wat ik in het afgelopen uur hier heb gelezen. smile

Over de snelheid, ik zit nu op 8/1 adsl en men adverteert de laatste 6 maanden dat er binnenkort VDSL moet gaan komen. De ADSL lijn die ik nu heb gaat allemaal vrij goed. Maar ja, hoe meer er zometeen op moeten hoe meer dit de bottleneck zal worden. Hoop dus dat de VDSL snel komt, iemand ervaring met VDSL? Ik geloof (wat ik me zo uit het hoofd herinner) dat dit om een 20mb lijn ging (weet niet of dat Up en Down is maar dat zal wel niet...)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kees kas
gebruik deze freeware al jaren met veel genoegen.

http://www.freesshd.com/?ctt=overview


Hmm ja... dat ziet er ook wel weer interresant uit. Temeer omdat de server side van deze goed beveiligd lijkt te zijn?

p.s. Ik heb het nu draaien en zal kijken hoe het gaat lopen. Mijzelf langzaam meer en meer in de materie verdiepen en zien wat wij uiteindelijk echt nodig hebben en dan een beetje buffer ruimte behouden.

Daarnaast, en jullie mogen me uitlachen, ik ben nu zo blij als een kind op kerstavond laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Voor de gein eens kijken op www.teamviewer.com , is met een Key Exchange van AES (256 Bit) Session Encoding.

 

Kan echt iedereen mee werken. PC op afstand besturen (zelfs als administrator), files overblazen etc.

 

Installeer hem vaak op pc's bij wat kennissen die vaak even om hulp vragen. Is volledig naar Nederlandse maatstaven (lees: gratis).

 

Ben je overigens ergens en heb je wat nodig van je eigen pc, downloaden (of via usb stick) installeren en je vliegt over heel je eigen pc/netwerk.

 

Zelfs mogelijk om iemand zijn router/modem te benaderen en te installeren/wijzigen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik probeer de port te veranderen, maar om de een of andere reden wil dit niet lukken.

 

Om te testen heb ik b.v. port 22 in mijn router geforwarded naar de server, Filezilla luistert naar poort 22,

 

maar toch bij inloggen geeft hij een foutmelding (hij beweert dat logon/wachtwoord niet goed is) terwijl als ik alleen weer de poorten omzet naar 21 werkt het allemaal prima...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...