Ga naar inhoud


Folder op PC instellen zodat deze als FTP benaderd kan worden


Sjattuh

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Totally lost... frown

 

Ik probeer een folder op mijn H schijf te delen zodat er vanuit ergens anders info naartoe gepompt kan worden.

 

Ik zoek een beetje naar manuals, ik zag ook IIS van Win zelf maakt dit mogelijk?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel uitgaan van het programma als filezilla. Je hoeft geen map te delen vanuit windows.

 

In filezilla:

Eerst user aanmaken en die toegang geven tot de gewenste map. Die user kun je dan de nodige rechten geven.

 

je kunt ook groepen maken die toegang hebben tot bepaalde mappen. In de groepen kun je dan weer users zetten die dan dezelfde (toegangs)rechten hebben. Een user kan in meerdere groepen staan.

 

Vergeet niet eventueel je firewall open te zetten op je windows machine en in je router en vergeet ook niet je nat portforwarding naar de juiste machine.

 

Betere programma's kun je ook beter beveiligen zoals alleen connecties vanaf een bepaald ip adres.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik probeer het eerst met Filezilla, dan zien we verder.

 

Ik denk dat ik de Filezilla server oke heb ingesteld. User aangemaakt, wachtwoord aangehangen, poort opengezet in de router (zelfde poort als waar de Filezilla naar luistert), firewalls exceptions toegevoegd.

 

Maar nu, wat vul ik in bij de client side van Filezilla?

 

Mijn eigen IP?

 

En zo ja, hoe? http://myip? of ftp://myip ? Want ik zie dat de server zelf een heel ander IP vindt?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet je nat in te stellen voor de juiste poorten anders weet je router niet waar het verzoek naar toe moet en ik neem aan dat poort 21 in ieder geval open staat voor passife fpt of poort 21 en 20 voor active ftp.

 

Je kunt er dan in met ftp://jouwip dan moet je in ieder geval om username en wachtwoord worden gevraagd.

Als dat werkt kun je ftp://username@jouwip geven dan wordt je alleen om een wachtwoord gevraagd of ftp://username:wachtwoord@jouwip dan zit je er meteen in. Als er anderen bij de computer kunnen komen is de laatste niet handig want het staat als plain tekst.

Let op van buitenaf wordt hier je externe ip adres bedoelt

 

 

Handiger is om er een ftp client voor te gebruiken. Dit kan ook van filezilla zijn of Total commander bijvoorbeeld.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is mijn 'nat'?

 

Mijn router staat idd middels poort 21 (dezelfde poort als (standaard) ingesteld om naar te luisteren in FZ server) geforwarded naar de server's ip. Ik kan hier verder niet veel meer aan instellen behalve het protocol; TCP, UDP, ESP, GRE. Staat op TCP.

 

Ik snap alleen niet hoe mijn nat ingesteld moet worden ? smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een router heb je... soms staat het ook als games en applications (speedtouch en linksys zo uit mijn hoofd)

 

Even uitleg van NAT in het kort. Als via het internet een ftp verbinding wordt gevraagd naar jouw ip adres, komt deze binnen op de router maar nu is de vraag: naar welke pc moet ik dit verzoek doorsluizen? Als je bijvoorbeeld 2 pc's en 2 laptops hebt kan het zijn dat je op pc 1 je ftp hebt draaien en op 2 een webserver.

 

Via nat regel je dan dat poort 21 geforward wordt naar pc 1 en poort 80 geforward wordt naar pc 2. Dit gaat bijna altijd op (intern) ipadres basis.

 

Het is dan verstandig om die pc's een vast ip adres te geven óf zorgen dat er een reservatie is in de dhcp zodat altijd bekend is wat het ip adres is van pc1 en pc2

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal een beetje griezelig...

poortjes openen en een beetje hobby instellingen

 

het gaat toch om een ZAAK een bedrijf, dan wil je grootst mogelijke veiligheid wegens continuiteit en verzekeringsplicht

 

als ik van dropbear en ssh weet heb

 

ik zou twee QNAP NASsies plaatsen, een hier een daar en de backup per ssh automatisch 's nachts laten verlopen.

kun je zelfs je webshop op draaien

maar ja moet je wel NASsies kopen

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al mijn instellingen "server side" FTP

 

server4.gif

 

Ik snap het IP dat hij hier gebruikt niet, noch de poort. Waar zijn deze voor? Als ik mijn eigen IP instel dan kan hij FZServer niet verbinden.

 

server5.gif

 

Hij logt on naar voorgaand IP, 127.0.0.1 en, zoals je ziet, luistert hij naar poort 21 zoals ingesteld in de Fritzbox.

Dit zijn overigens gewoon de standaard instellingen, ik heb hier niets aan veranderd.

 

server6.gif

 

server7.gif

 

Al mijn instellingen "client side" FTP

 

server2.gif

 

En hij kan niet verbinden frown

 

server3.gif

 

Gebruik ik hier het IP dat Filezilla server gebruikt, 127.0.0.1 dan wordt de connectie serverside geblocked.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...