Ga naar inhoud


[DM800HD] Optisch geluid niet synchroon met t.v


krui21

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters,

 

Als ik via de versterker naar mijn dreambox 800 luister en ik ga het interne geluid van mijn t.v erbij zetten,dan loopt dat niet helemaal synchroom.

 

Had daar voorheen met andere dreamboxen nooit problemen omdat ik toen via de tulp luisterde.

 

Is wel een optie om het geluid van de televizie dan naar nul te zetten, maar misschien is er wel een oplossing voor, dus hou ik me aanbevolen mochten jullie mij kunnen helpen...

 

Fijn weekend !

 

 

Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi krui21,

denk dat het heel lastig wordt

en dat schrijf ik omdat er nog geen aansluitschema voorbij kwam op sat4all (of ik heb het echt niet gezien) waarbij de TV met speakers ook tijdgelijk met je av-receiver surround speakers was

 

ik gebruik al vanaf de eerste week de speakers niet (die kon ik ook gelukkig afkoppelen en in doos steken) heb daarvoor wel een center achter de tv en gordijn.

 

wat je de oplettende lezer echter niet verteld is hoe je aansluit

spdif / hdmi / coax

 

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je versterker dus digitale in en outputs heeft ? (HDMI/SP/dif)

 

Ikzelf heb:

DVI-D naar HDMI verloopsnoer naar versterker.

SP/dif coax (of optical) naar zelfde versterker.

Versterker geconfigureerd dat die hdmi & sp/dif inputs van een bron zijn.(hier met naam Satellite)

Vervolgens TV met hdmi aangesloten aan versterker. (en sp/dif ook van versterker naar tv).

 

Enkele dagen later sp/dif van versterker naar tv weggedaan omdat ik toch altijd 5.1 versterker gebruik voor geluid.

 

Je hebt de optie in dreambox (althans hier op OpenPLi) om geluid(ac3) te vertragen, zodat het indien nodig gebruikt kan worden om synchroom te zijn met beeld. Ikzelf heb de waarde ervan op 0, omdat het reeds synchroom is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het loopt wel synchroom met het beeld, maar het is net of het geluid van de t.v zelf iets achter loopt op het geluid van de versterker.

 

Ik heb maar gewoon het geluid via "av4" op mijn tv uitgeschakeld, zodat het geluid alleen via de versterker loopt.

 

Zo is het ook opgelost....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...