Ga naar inhoud


Goedkoopste hd box met linux


magicmerlin

Aanbevolen berichten

Let op bij eventuele aankoop coolstream

 

Ik zie iets staan wat niet helemaal klopt.

voor de coolstream is er geen cccam versie. Je kan wel verbinden met cccam dmv mgcamd. Dus je kan wel een c-lijn invoeren maar zelf sharen met een F-lijn gaat dus niet want je hebt de server niet draaien.

 

voor de rest een topontvanger, misschien wel de snelste op de markt qua menubediening en zapping. Wil je toch cccam gaan gebruiken dan moet je iets anders kiezen. ga voor een dm500hd of zo, zit je altijd goed.

 

 

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast m.boretti

Ik heb ooit een M-vison HD 200 gekocht, voor minder dan 200 euro. Ik was er erg tevreden over, ook kon de originele Coax kaartlezer multi-functioneel, dwz voor verschillende coderingssystemen geschikt gemaakt worden.

Ook allerlei stoute sleuteltjes konder er in gezet worden.

Ik zag nu net dat vanaf 1 maart jl. de M-vision Hd 400s op de markt is gekomen voor 119 euro.

1x HDMI connection, 2 kaartlezers, optical output, usb poort voor opname usb of externe schijf.

Bij de HD 200 zaten de opname knopjes al op de afstandsbediening, ik neem aan dat dit voor de 400 ook het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Sorry, ik had over het stukje: ....met Linux heen gelezen.

De M-vision werkt niet onder Linux, volgens mij, maar waarom wil je er één met Linux hebben?

De M-vision is een goedkoop apparaat, en doet zeker voor die prijs wat het moet doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het linux gebeuren wilt beperken tot het kunnen sharen met Cccam of NewCamd , dan wellicht het volgende:

 

Ik heb voor een kennis van mij gisteren een Opticum HD 9600 TS 2CI2CX Combo receiver (DVB-S2/DVB-T) HD receiver geïnstalleerd. In ieder geval zit ern een ethernetaansluiting op, werkt daar Cccam en Mgcamd op, en werkt de PVR met externe USB drive, maar meer heb je niet nodig denk ik om aan de gang te gaan. en het design was ook nog eens mooi. Op de vraag aan mijn kennis waarom hij deze ontvanger kocht, gaf hij aan dat deze ontvanger inmiddels veel wordt ingezet als low cost CCcam client in oost europa/ turkije, maar goed dat heb ik niet verder willen/kunnen testen. Wat hij ermee doet moet ie maar zelf weten.

 

Het zappen ging lekker snel wat ik getest heb, ongelofelijk voor zo een budget ontvanger. De kaart van Digitenne werkte in ieder geval meteen.

 

Er is ook een single tuner versie met alleen DVB-S, (9600S) deze kost Euro 149,00.

 

Voor deze ontvanger had hij Euro 170,00 voor betaald. Valt perfect in de budget prijsklasse!

 

De vraag van mijn kennis was om een interne 2,5" Hd erop aan te sluiten, maar goed dan gaat ie wel de garantie verliezen, maar in de kast is wel voldoende ruimte volgens mij.

 

Digital fernsehen heeft deze ontvanger getest en met goed beoordeeld.

 

Opitcum TS 9600 HD is an expanded version of the 9600 receiver, prepared for receiving digital terrestrial TV in MPEG-4 format and digital DVB-S2 broadcasts from satellites. In addition to the aesthetic appearance, the receiver is characterized by multiplicity of functions, which also include PVR (Personal Video Recorder) - recording of video content on external data storage devices, such as flash or hard drives. A very good device for this purpose is A99400 - 2.5" OPTICUM 400GB/USB 2.0 HDD - specially designed for efficient cooperation with satellite TV receivers.

 

The receiver has two smart card readers in Conax system and two Common Interface slots for CAM modules. Opticum receivers are highly demanded in the market due to perfect image quality. The Menu can also be displayed in Full HD format. Advanced users can take advantage of the RS-232 interface used for programming purposes.

 

The receiver allows to use Unicable LNBs, e.g. A98259. Software upgrade of the receiver is possible directly from the Astra satellite.

 

Distinguishing features

Two smart card readers (Conax)

Two CI slots for CAM modules

Support for SD / HD (MPEG2 / MPEG4 H.264), DVB-S, DVB-S2, DVB-T

Support for 6 MHz, 7 MHz, or 8 MHz channels

High-resolution video outputs - HDMI, YPbPr

Supported video formats - 576p, 720p, 1080i

VFD display on the front panel (text up to 8 characters)

S/PDIF digital audio output (coaxial/optical)

Analog audio output - RCA stereo

Software upgrade via USB, RS-232C

Possibility of software upgrade from Astra 19.2 - OTA

Possibility to connect an external remote control sensor

0/12V output for connecting external devices

LAN port (Ethernet)

USB interface (USB 2.0)

Low power consumption (in standby mode - below 1W)

Support for Unicable, DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2, USALS

Electronic Program Guide (EPG)

Multi-language OSD Menu

Time Shift

PVR Ready - possibility of recording onto external USB drive

Channel memory: up to 8000 entries (TV and Radio channels)

Teletext, DVB subtitles

Photo viewer

Built-in Dolby Digital decoder (downmix to stereo)

Optimized for OPTICUM 400GB/USB 2.0 A99400 hard drive

 

Specifications

Name DVB-S2/DVB-T Receiver Opticum HD TS 9600

Code A99438

CPU Processor STi7101

Flash memory 8 MB

RAM 192 MB

Satellite tuner

Terrestrial TV tuner

Audio decoding

ISO/IEC13818-3 (MPEG-2 audio/MUSICAM), AC-3

Audio modes Single Channel/Dual Channel, Stereo, Joint Stereo

Front panel

Display 7-segment VFD

Number of CI slots 2

Number of smart card readers 2

Rear panel RCA Video, Audio R, Audio L, YPbPr

SCART TV

S/PDIF Coaxial, optical connector

HDMI 1.2

Data connectors USB, Ethernet, RS-232

Power Supplying voltage 100...250 VAC, 50/60 Hz

Power consumption

17 W max; <1 W in standby mode

Physical specs 280 mm x 260 mm x 60 mm

Weight 1.7 kg

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog enige info inzake de Opticum series 9500Hd en de 9600Hd. Op diverse fora's wordt melding gemaakt dat men redelijk ver is met de drivers/portering van enigma 2 naar de 9500Hd single tuner versie. Als deze werkt zou de stap naar 9600HD niet al te groot zijn.

 

Als dit waar is en gaat werken, dan heb je voor minder dan Euro 200,00 een HD combi-ontvanger die E2 ondersteund. Enigste nadeel zou kunnen zijn dat er geen interne HD ondersteund wordt, en alleen Fat32 met de huidige firmware, maar goed. . Op dit moment heeft mijn kennis zijn externe 1 TB HD verbonden met USB en geshared op zijn netwerk en dat werkt naar behoren.

 

Ik heb inmiddels wel al wat getest op deze ontvanger:

HD+ en Sky kaarten werken op deze ontvanger;

CC-Cam client werkt naar behoren :-)

Zaptijden: SD-SD 2 seconden HD-HD/SD-HD 3 seconden. Dat is niet super snel, maar voor deze prijsklasse normaal.

Stroomverbruik: 16 watt / <1 watt in standby

Vastlopers: Tijdens testen niet gebeurt, kennis deelde mij wel mede dat hij pas 1 keer de stroom had moeten verwijderen.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...