Ga naar inhoud


[DM800HD] Zenderlijsten naar dreambox 800 HD


Gast Nadorino

Aanbevolen berichten


Hi,

ik ben ook sinds 2 dagen in bezit van een dm800 als opvolger van mijn dm7000.

Alles werkt naar behoren, de laatste 4.6 Gemini geinstalleerd, internet verbinding werkt, CCAM geinstalleerd, en als laatste stap de kanalenlijst.

 

En hier gaat het mis.

 

Ik gebruik de laatste dreamboxedit, en henksat settings voor Astra/hotbird.

IP addres van de box is genoteerd; Passive is aangevinkt, en New enigma2 settings is aangevinkt.

 

Als ik de settings naar dm8000 stuur, dan beeindigd dreamboxedit de sessie met een foutmelding: "sending reload command failed".

 

Ik reboot de dm800, maar zie geen kanalen, alleen lege boeketten waar bij de kanalen n/a staat.

 

De kanalen teruglezen van de dm800 naar de pc gaat goed.

 

Dus doe ik iets fout, maar wat????

 

Wie kan me verder helpen?

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DM800 heeft ook Gemini (voorlaatste versie, 4.5).

Ik gebruik voor de settings Dreamset (laatste versie, 2.7) en dat werkt prima, zowel met de Hans settingslijst als de Henksat lijsten.

Ondanks dat er een reload commando wordt gegeven na het schrijven van de lijst doe ik voor alle zekerheid een reboot van de box.

Ik geef toe dat iedereen wel zo zijn voorkeur heeft voor dit soort programma's, maar ik weet in ieder geval zeker dat het met Dreamset goed gaat (ook met Enigma 1 / Gemini boxen trouwens).

 

 

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilvermeeuw
@jonas: Waarschijnlijk staat er nog een satellite.xml in uit een ver land. Zet er maar eens een nieuwe in.



@Zilvermeeuw: bedankt, dat was inderdaad de oplossing. De box loopt nu als een tierelier. En nu noch een 2e USB kaartlezer aan de gang krijgen met een duitse HD-plus kaart.

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...