Ga naar inhoud


Alle kanalen werken, behalve NED1 HD


teknobass

Aanbevolen berichten

Iets heel vreemds. Ik heb een Technomate 6900 Combo, met een basis en HD pakket van CD. Alle kanalen waar ik een abbo op heb werken,zowel op 19E als op 23,5E, behalve Nederland 1 HD. Deze blijft op "gecodeerd kanaal" staan. Het vreemde is dat de overige HD kanalen op dezelfde transponder wel werken (Een HD, NG HD, Discovery HD etc.).

 

Wat heb ik al geprobeerd:

- Heractivatie van de kaart: geen resultaat

- Andere firmware, zowel origineel als aangepaste geprobeerd: geen resultaat

- Kanalenlijsten opnieuw ingescaned : geen resultaat.

- Factory reset van de receiver : geen resulaaat.

 

Signaalsterkte en kwaliteit is goed (ca 80 a 90% beide), maar toch geen beeld. Overigens heeft NED1 HD wel gewerkt, in ieder geval een paar weken geleden.

 

Vanzelfsprekend ga ik morgen CD bellen, maar aangezien ze vandaag (zondag) niet bereikbaaar zijn, wilde ik het hier even vragen. Iemand enig idee waar ik dit zoeken moet?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: teknobass
Iemand enig idee waar ik dit zoeken moet?



Ja in de software van je Technomate 6900 misschien weet je het misschien niet maar de Maxdigitaal 225 en de ClarkeTech 5000 zijn precies hetzelfde en hebben dan ook met de laatste software hetzelfde probleem.

Oudere software er op zetten lost het probleem op maar je kaart krijgt dan weer niet de juiste updates.
Nu kun je kijken bij Technomate of er software is die het probleem oplost bij Clarke Tech dacht ik dat het opgelost was maar ben er niet zeker van.
CanalDigitaal bellen is zinloos de fout zit in je ontvanger. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt voor de info, maar dan vind ik het toch bijzonder vreemd dat NED1 HD wel gewerkt heeft op deze firmware, en dat de andere HD kanalen op dezelfde transponder WEL werken.

Ik ga eens kijken of ik nog oude firmware kan vinden. En anders hoop ik dat Technomate voor zaterdag dit probleem kan oplossen. Wil wel graag de Olympische spelen in HD kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude firmware teruggezet (versie 672 van 21-02-2009) en nu werkt NED1 HD inderdaad weer wel. Totdat de update van de kaart verloopt natuurlijk, maar dan zet ik de nieuwere firmware er wel weer op.Hoe lang is de update eigenlijk geldig bij Seca 3? In het menu van mn receiver staat tot 10-4-2010, maar betekend dat nu ook dat er tot die datum geen updates van de kaart komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: teknobass
Oude firmware teruggezet (versie 672 van 21-02-2009) en nu werkt NED1 HD inderdaad weer wel.


Dat bedoel ik!!
Maar mijn kaart staat nu op:
Management:2010-04-02
CanalDigitaal:2010-04-09

Maar dat kun je bij je zelf toch gewoon ook zien in het menu bij CA?
Heb je al even gekeken bij Technomate of er al een update is? laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

yup, die update had ik er vanochtend al opgezet, en dat gaf geen resultaat. Heb ze gemaild. Verwacht weinig reactie/actie, maar goed: niet geschoten dan is de beer weggelopen.

 

Mijn kaart staat ook omstreeks die data. Management op 4 april, CD op 10 april. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat Seca 3 om de 3 dagen een update van de codes krijgt, dus ik vraag me af wat er in de loop van de week gebeurt. Natuurlijk zie ik dat snel genoeg, maar ik wil niet het risico lopen dat volgende week zaterdagavond, tijdens de race van Sven Kramer,ik ineens tegen een zwart beeld aan zit te kijken laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...