Ga naar inhoud


Dreambox 7020 icm met FreeSat HD tuner van Panasonic TX-P42G15?


KingOtto15

Aanbevolen berichten

Hallo Sat4Allers,

 

Iemand een briljant idee hoe ik een HD zender zou kunnen bekijken via de Panasonic FreeSat HD tuner die in de TX-P42G15 zit terwijl ik mijn COAX aangesloten heb op mijn DB 7020s?

 

Uitdagingen:

1. FTA HD moet hij gewoon kunnen bekijken wanneer ik de COAX rechtstreeks in de TV zou zetten, maar ik wil natuurlijk via de Dreambox kijken.

2. Hoe dan met de en-/decrypted signalen? M.a.w. kan ik op de één of andere manier het decrypted signaal naar de Sattuner van de TV krijgen?

3. Een laatste optie zou zijn via DNLA te gaan streamen (TV ondersteund ook DNLA), iemand een idee of en zo ja hoe dat kan?

 

Thanks,

 

KingOtto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gezien de specificaties van de Panasonic TX-P42G15 heeft die een DVB-T/DVB-C én DVB-S tuner.

De DVB-S (en DVB-T) tuner ondersteund H.264.

Je zou een twin-LNB kunnen kopen en zowel de Dreambox als de TV van een aparte coax aansluiting voorzien zodat je van dezelfde satelliet apart van elkaar kan kijken, op de TV SD&HD FTA-signalen en op de Dreambox SD FTA & gecodeerd.

 

Hoeft het niet gelijktijdig kan je ook de LNB doorlus van de Dreambox gebruiken en vanaf SAT OUT naar de TV gaan.

 

Je noemt zelf de Panasonic al een Freesat ontvanger, dit impliceerd m.i. dat er geen decoder in zit. Voor gecodeerde (SD)signalen zal je eens kunnen proberen om te streamen naar de TV, daar heb ik geen ervaring mee.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Lexzie,

 

Dank voor je inzicht en kunde !

 

De LNB doorlus methode klinkt aantrekkelijk. Alleen vraag ik me af of ik daarmee ook het door de Dreambox gedecodeerde (dus zeg maar met de geldige key) signaal naar de DVB-S tuner kan doorsturen? Het gaat er uiteindelijk natuurlijk om om HD content (niet SD dus) te kunnen bekijken zonder een nieuwe HD tuner te hoeven kopen.

Met streamen over LAN naar de PC krijg je wel de HD content te zien, maar ja, dat is dan weer zo lastig zappen, als ik al zou kunnen streamen naar de TV.

 

 

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...