Ga naar inhoud


MP3 afspelen vanaf NAS verloopt schokkerig


Gast michelcs

Aanbevolen berichten

Hallo Mensen,

 

Van de week een NAS server gekocht en vol gestopt met mp3 en mpeg filmps. Via de web interface een mount aangemaakt naar de NAS server. (beide verbindingen gaan via cat5 kabel naar mijn router fritzzz box)Ook met een ander router blijft onderstaand probleem.

 

Als ik nu een mp3 file wil afspelen dan verloopt dit heel schokkerig. Zet ik de mp3 op mijn HDD van de dreambox 7020s (gemini 4.6 sw) dan speelt deze gewoon goed. De mpeg filmp loopt zowel op de nas als op de locale schijf niet flekkeloos.

 

Wat kan dit zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: michelcs

Wat kan dit zijn?


Niet zo lullig bedoeld, maar klinkt gewoon als een brak netwerk.
De 7020 moet dat zeker aankunnen, heeft hier jarenlang gedraaid p[ dezelfde manier.

Geef eens meer info, merk NAS etc....

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

een automount

Code:
nas -fstype=nfs,rw,soft,udp,nolock,rsize=8192,wsize=8192 192.168.1.xxx:/volume1/video

Code:
naam -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock,rsize=8192,wsize=8192 192.168.1.xxx:/sharenaam

Code:
naam -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock,rsize=16384,wsize=16384 192.168.1.xxx:/sharenaam

 

of te wel:

UDP wijzigen in TCP

en

rsize + wsize verdubbelen

 

dit kan natuurlijk ook enkel via menu/instellingen/geavanceerde instellingen/kommunikatie/mount erin geschreven worden

 

ciao

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...