Ga naar inhoud


Grafische Multi EPG leesbaarder maken


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Ik heb eens zitten kijken hoe ik voor mezelf die EPG leesbaarder kan krijgen.

Mijn 32" CRT (30" zichbaar) staat ingesteld op de Dream HD skin.

Grafisch is dat mooi omdat je die HD picons kunt gebruiken.

Het voordeel is ook dat hij in progressive modus draait (non-interlaced dus).

Alleen zijn de lettertjes nogal kleintjes.

Met de fontmagnifier had ik dat al aangepast voor de gewone EPG, de multi-epg, en nog een aantal zaken.

Hetgeen mij nu nog het meest irriteerde was echter de grafische Multi EPG, waarvan de tekst nauwelijks leesbaar is op een "klein" TV scherm (ooit was 81cm CRT het grootste dat je kon krijgen smile ).

 

Ik denk dat het zo ongeveer is wat ik er zelf van verwacht.

De titel rechtsboven mag nog wat groter wat mij betreft, en die dag (Tuesday) mag gecentreerd staan, er is ook precies nog een probleempje waardoor dat gat links ervan ontstaat.

Enige waar ik verder nog aan denk is om ervoor te zorgen dat Film in een ander kleurtje komt (als de event begint met "Film:").

Weet er iemand hoe je in Python dat kunt doen (midstr() functie of zo ?)

 

epg.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ik ben blij dat er tenminste een HD skin met PiG is en de letters mogen zelfs nog wel wat kleiner want die joekels van letters is geen gezicht op mijn 50" Plasmaatje... smirk

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Nou ik ben blij dat er tenminste een HD skin met PiG is en de letters mogen zelfs nog wel wat kleiner want die joekels van letters is geen gezicht op mijn 50" Plasmaatje... smirk

Wat is PiG (picture in graphics of zo ??)
Ik heb dit voor mijn 30" scherm aangepast, hee, Lexzie.
Dat dit op een 50" scherm veel te groot zou zijn, kan ik mij gerust indenken.
Maar ik vind dit ook mooier, niet alleen door de grotere letters, maar ook omdat die 'wrap' optie uitgezet is.
Dat vind ik ook een pak leesbaarder.
Nu nog de films anders kleuren, en misschien een stukje copiëren wink , heb daar een grafische multi-epg gezien, waar picons getoond worden in plaats van de zendernamen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Enige waar ik verder nog aan denk is om ervoor te zorgen dat Film in een ander kleurtje komt (als de event begint met "Film:").
Weet er iemand hoe je in Python dat kunt doen (midstr() functie of zo ?)


Als "name" een string (of iets wat daarop lijkt) is:

Code:
if name.startswith("Film:"):    print "Het is een film"if name.endswith("..."):    print "De tekst is niet af"if "Cleese" in name:    print "John doet mee"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

Code:
if name.startswith("Film:"):    print "Het is een film"if name.endswith("..."):    print "De tekst is niet af"if "Cleese" in name:    print "John doet mee"

Ik heb eens gekeken, het probleem dat hij geen andere kleur kiest lijkt niet in de voorwaarde te zitten.
Eerst heb ik eens geprobeerd met zowel de if tak als de else tak een ander kleur te laten kiezen, maar in beide gevallen doet hij het niet.
Het moet iets met de graphmultiepg en de manier waarop kleuren toegewezen worden dat mijn petje te boven gaat.
Zelfs als ik in het begin van de graphmultiepg.py de kleuren zonder voorwaarde verander, blijven de oude kleuren gebruikt worden.
Kan het zijn dat je enkel kleuren kunt gebruiken die al vooraf gedefinieerd zijn in de skin zelf ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Wat is PiG (picture in graphics of zo ??)
Dat denk ik wel, heb ik ook niet bedacht zag 't volgens mij in LT-image. Komt in ieder geval erop neer dat je in een menu of zenderlijst in het klein het huidige beeld kan zien.
Origineel bericht van: zzzzzzz
Nu nog de films anders kleuren,
Lijkt me handig!
Origineel bericht van: zzzzzzz
en misschien een stukje copiëren wink , heb daar een grafische multi-epg gezien, waar picons getoond worden in plaats van de zendernamen.
Ook dat zag ik volgens mij in LT, ze hebben onlangs weer een nieuwe versie gelanceerd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...