Ga naar inhoud


Rebox 9000 HD toestel in standby na nachtelijke opname ?


Gast kcea

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Indien ik een opname plan met de Timer manager en het toestel daarna in standby zet dan wordt de opname probleemloos gemaakt ( het toestel schakelt op de gepaste tijd in en na de opname terug uit )

Indien echter de opname start tijdens het TV kijken dan begint de opname op het ingestelde tijdstip ,maar als de opname nog niet voltooid is bij het slapengaan wil ik het toestel laten afsluiten na de volledige opname .

Hiervoor zet ik het toestel in standby bij het slapengaan en beantwoord de vraag “ toestel in standby zetten” door OK te drukken . Hierdoor gaat het toestel inderdaad in standby en de opname loopt voort , maar na ongeveer anderhalf uur stopt deze , en krijg ik dus een onvolledige opname .

Indien ik het toestel aan laat staan is de opname wel volledig maar dan schakelt de ontvanger niet uit en blijft zodoende de hele nacht aanstaan . ( dit kan toch niet de bedoeling zijn ? )

Weet iemand de oplossing

dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

 

Probleem opgelost!

Ik heb een mailtje gezonden naar Rebox en kreeg meteen als antwoord:

Probeer eens de nieuwe update ( versie 89 )

Heb ik ondertussen gedaan en waar je met vorige versies bij het naar standby zetten (als er een nog een opname aan het lopen was) kon kiezen tussen "ja of neen" krijg je nu de vraag of je de lopende opname eveneens wil stopzetten "ja of neen"

Dit heb ik ondertussen uigetest en het werkt prima !

 

Wat ik ook ondervonden heb bij versie 89 :

Indien je opneemt met een USB stift (fat 32) dan werden ( lange ) opnamen in blokken opgedeeld ,waarbij het eerst blok de extentie .TS kreeg en de volgende .TS1 enz.

Niet elk extern progamma om .TS bestanden te verwerken kon hier echter mee overweg (een .TS bestand is nu eenmaal niet hetzelfde als een .TS1 bestand)

Door de naam van het opgenomen bestand aan te passen (- naamvanhetbestand.TS , en vervolgens - naamvanhetbestand 1.TS enz.) werkt dit terug zoals het moet met externe videoprogrammas.

Een pluspunt voor Rebox is,dat bij een gestelde vraag (via mail) er ook een antwoord komt !

Voor wat ik er van verlang ben ik helemaal tevreden met mijn Rebox 9000 HD PVR

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

ik snap je tweede alinea niet.

die schrijf je in het verleden.

volgens mij werden en wOrden de bestanden, overigens ook op de harde schijf die ik erin heb, genummerd in de extensie (.ts, .ts1, .ts2 etc) in plaats van in de voorloopnaam en dat is (en niet was) een probleem als je ze verder wilt verwerken.

je moet ze inderdaad hernoemen zodat ze allemaal .ts hebben als extensie.

dat was al zo in vorge versies en is m.i. niet veranderd, of wil je dat wel aangeven?

 

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stefan.Wolfrum

 

Na het lezen van je opmerking heb ik nogmaals een opname gemaakt ( vandaar deze ietwat laattijdige reactie ) en je hebt inderdaad gelijk , blush de file extenties zijn gelijk gebleven

Bij de eerste test na de installatie van versie 89 had ik als test eerst een korte opname gemaakt en daarna een langere maar had blijkbaar vergeten de eerste te wissen ....zodoende kreeg ik twee verschillende .TS files met dezelfde naam ...

Daar het ( bij mij toch niet ) lukt deze file extentie te wijzigen in Windows ( rechtsklik en naamwijzigen ) gebruik ik ProjectX , heb je een beter idee ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik ken projectX niet dus durf geen antwoord op je vraag te geven.

ik gebruik meestal convertx2dvd en soms avsvideoconverter6.

maar hoezo lukt het niet die extensie te wijzigen, of probeer je dat soms op de rebox zelf te doen?

dat is stevig af te raden, je brengt dan de hd in de war.

ik kopieer de files eerst naar mijn pc en edit ze daar, dat moet lukken of je windows is stuk.

bovendien werkt dat beter voor je computer tijdens de conversie.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Eigenlijk gebruikt ik om de .TS bestanden te bewerken én DVD s te branden( reklame verwijderen ,.TS files samenvoegen ) VideoRedo TV suitte .

Dit gaat heel eenvoudig :

1 - USB stift met opname in de PC

2 - Hoeft niet op de PC gekopieerd te worden

3 - Open in VideoRedo het .TS bestand ( verwijzen naar de USB stift ) .

4 - Bewerken - ( knippen enz.)

5 - Op de knop " maak DVD " drukken en daarmee is de kous af .

Deze hele procedure duurt ongeveer 5 a 7 min. en is de DVD gebrand en gebruiksklaar ! kan het eenvoudiger ??? laugh

Ik gebruik dus enkel ProjectX indien de .TS file uit meerdere delen bestaat om de extentie te wijzigen daar dit met VideoRedo niet lukt

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...