Ga naar inhoud


Probleem met Horizontale zenders en 2 ontvangers


Trulli

Aanbevolen berichten

De hoofd ontvanger is de 8121. Aangesloten op 2 maximum 4/1 switchen. Op deze switchen zijn 4 Alps quad slimline (de puntige) lnb’s aangesloten.

De 7121 is op de 3e maximum 4/1 switch aangesloten.

De 4e maximum is alleen op de lnb’s aangesloten en de kabel tot in de meterkast (niet in gebruik dus).

Als de 8121 niet aan staat dan zijn op de horizontale kanalen op de Astra 3 via de 7121 niet te zien. Wordt de 8121 aangezet dan zijn de horizontale wel te bekijken.

Heb al van switch gewisseld (switch 3 was eigenlijk switch 4) en heb ook al van lnb gewisseld.

Rechtstreeks Astra 3 heb ik nog niet geprobeerd.

Astra 1, Astra 2 en Hotbird geen probleem met H of V

Heb ook mijn “oude” SAB explorer ook geprobeerd en idem, geen beeld op Astra 3 horizontaal

 

Wat kan het zijn?

 

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voor horizontale ontvangst is 18 volt nodig op de antenne kabel.

 

Mogelijk heeft je ontvanger te weinig spanning op de kabel om de LNB op Horizontaal te schakelen, bijvoorbeeld door overgangsweerstand in je f-connector, of een beschadigde buitenmantel, die niet genoeg kontakt maakt met de f-connector.

 

Een andere mogelijkheid is, dat die antennespanning te veel belast wordt, waardoor de drempelspanning voor H-polarisatie ook niet gehaald wordt.

 

Ook zou het type diseqc switch nog van invloed kunnen zijn. (te hoog eigen verbruik).

 

Meet eens met een voltmeter, wat de onbelaste en belaste spanning is op je antenne uitgang bij H-ontvangst.

En doe hetzelfde eens aan de LNB kant. (gebruik een f-T-konnektor.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beetje laat dat ik reageer, maar bedankt voor de tips. Multimeter ligt gereed.

Was wat koud en nat om aan de schotel te prutsen en carnaval bevorderd het kijk en denkvermogen ook niet helemaal. whistle

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond aan het testen geweest. Heb de astra 3 lnb rechtstreeks op de kabel naar binnen aangesloten middels een f-connector koppelstuk. H en V transponders deden het allemaal. Dus aan de Alps quad ligt het niet. Dan een Maximum 8/1 uncommitted switch er tussen. En zie hier H en V transponders doen het allemaal op alle 4 de aansluitingen.

De Maximum 4/1 er weer tussen en wat denk je, inderdaad weer problemen. dus ik vermoed de 4/1 switch.

Eens kijken voor een andere.

Wat denken jullie van Spaun ?, of is dat weer wat overdreven en duur.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Trulli
Wat denken jullie van Spaun ?, of is dat weer wat overdreven en duur.

Spaun maakt voor zover mij bekend alleen maar producten die iedere cent waard zijn.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lag dus aan de Maximum disecq switchen.

Ben gisteren langs de plaatselijke sat-winkel gegaan en de medewerker daar wist me te vertellen dat 4 maximum switchen bij elkaar aangesloten op quad lnb's niet gaat. Op één of andere manier storen ze op elkaar.

Nu zijn 2 maximum's omgewisseld voor 2 Venton switchen en het hele probleem is opgelost.

Alle 3 de ontvangers heben op alle sat-posities zowel horizontaal als verticaal signaal.

 

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is er toch een foutje in die maximum switches?

 

want logischerwijs zouden ze gewoon er aan kunnen ?

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
dan is er toch een foutje in die maximum switches?

want logischerwijs zouden ze gewoon er aan kunnen ?


Lijkt mij ook, maar de praktijk is weerbarstig blijkbaar. Voor mij zijn het ook gewoon vier onafhankelijke systemen. Maar goed, het werkt nu allemaal.
Ben wel de grip op het kijkgedrag van de slaapkamers kwijt smirk
Ging de ontvanger in de huiskamer uit dan was er geen beeld op de horizontale zenders op de andere ontvangers.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...