Ga naar inhoud


Olympysche spelen knipperende slowmo


Jap

Aanbevolen berichten

Waarom zijn die slowmotions van de olympische spelen zo knipperend. Is dit een combinatie van opname snelheid en verlichting ? Op welke zender dan ook (Ned1 HD, Das Erste HD, Eurosport HD of BBC HD) de slowmotion beelden knipperen (donker licht).

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Canada heeft 60 Hz. lichtnet frequentie, de verlichting in Canada knippert dus 60 keer per seconde.

Wij hebben 50 Hz.

Daardoor ga je bij beeld voor beeld weergave helderheids variaties zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Canada heeft 60 Hz. lichtnet frequentie, de verlichting in Canada knippert dus 60 keer per seconde.
Wij hebben 50 Hz.
Daardoor ga je bij beeld voor beeld weergave helderheids variaties zien.


Ja, maar de opnames zijn daar toch ook 60Hz ?

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: pukje
de verlichting spots gaan zeker niet 100 of 120keer per
seconde aan en uit (2 * lichtnet frequencie)
De gloeidraad wordt warm en gaan dan licht afgeven.

bij tl buizen zou het e.v.t. wel kunnen ten zei de
fluorizerende laag roet in het eten gooit

het verhaal van ceesv is heel plausibel.
Gloeilampen knipperen ook hoor, alleen zie je het niet met het blote oog.
En die spots in die schaatshallen zullen vast geen tl of spaarlampen zijn maar natrium oid, en die knipperen ook. wink

HAHA dit wordt een leuke discussie !

Stel het licht gaat 120 keer/seconde UIT en de camera's
nemen 60 keer/sec een fototje dan kan het voor komen dat
de camera's alleen zwart zien omdat ze dan net een foto nemen
als het licht uit is crazy

het is dus niet zo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: pukje
de verlichting spots gaan zeker niet 100 of 120keer per
seconde aan en uit (2 * lichtnet frequencie)
De gloeidraad wordt warm en gaan dan licht afgeven.

bij tl buizen zou het e.v.t. wel kunnen ten zei de
fluorizerende laag roet in het eten gooit

het verhaal van ceesv is heel plausibel.
Gloeilampen knipperen ook hoor, alleen zie je het niet met het blote oog.
En die spots in die schaatshallen zullen vast geen tl of spaarlampen zijn maar natrium oid, en die knipperen ook. wink

HAHA dit wordt een leuke discussie !

Stel het licht gaat 120 keer/seconde UIT en de camera's
nemen 60 keer/sec een fototje dan kan het voor komen dat
de camera's alleen zwart zien omdat ze dan net een foto nemen
als het licht uit is crazy

het is dus niet zo


Jawel want je hebt ook nog te maken met een nagloeitijd. Een lamp is niet meteen helemaal aan of uit (of het moet een led zijn)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb vroeger zelf met de videokamera (50 Hz) rondgelopen in de U.S.A.(60Hz) en wanneer je die opnamen terugkijkt, zie je het licht ook flikkeren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik heb vroeger zelf met de videokamera (50 Hz) rondgelopen in de U.S.A.(60Hz) en wanneer je die opnamen terugkijkt, zie je het licht ook flikkeren.


Op een accu ???? :D /back on topic.

Ik heb last van epilepsie en als ik in een ruimte zit en ik zit op dat moment wat laag in mijn valoprine-gehalte in mijn bloed, wordt ik knettergek van TL-Buizen, de meeste tv's, Natriumlampen en een pc beeldscherm die zelfs op 60 hertz staat. Ik voel me beter als een scherm staat op 72 Hertz.

Videogames zijn ook niet voor me weggelegd omdat ik dan ook getriggerd wordt.

Ook de matrixborden boven snelwegen knipperen verschrikkelijk. Er zijn dus wel degelijk "uit" situaties.
Als je 50 tegenover 60 hertz zet dan kan je zo in een sheetje uitrekenen hoe vaak je een beeld "mist".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: ceesv
Ik heb vroeger zelf met de videokamera (50 Hz) rondgelopen in de U.S.A.(60Hz) en wanneer je die opnamen terugkijkt, zie je het licht ook flikkeren.


Op een accu ???? :D /back on topic.

Ik heb last van epilepsie en als ik in een ruimte zit en ik zit op dat moment wat laag in mijn valoprine-gehalte in mijn bloed, wordt ik knettergek van TL-Buizen, de meeste tv's, Natriumlampen en een pc beeldscherm die zelfs op 60 hertz staat. Ik voel me beter als een scherm staat op 72 Hertz.

Videogames zijn ook niet voor me weggelegd omdat ik dan ook getriggerd wordt.

Ook de matrixborden boven snelwegen knipperen verschrikkelijk. Er zijn dus wel degelijk "uit" situaties.
Als je 50 tegenover 60 hertz zet dan kan je zo in een sheetje uitrekenen hoe vaak je een beeld "mist".



Ja ook op een accu. Pal video wordt opgenomen in 50Hz interlaced....

Matrix borden zijn tegenwoordig vaak leds en die hebben een uit situatie kortom het hangt van de opbouw van de lichtbron af of ze meer of minder knipperen. Het blote oog is daar gewoonlijk te traag voor maar een slomo kan dit wel degelijk laten zien.

Een en ander hangt ook weer af van de slomo techniek. Je hebt normaal opnemen en vertraagd afspelen en versneld opnemen en normaal afspelen. Bij de laatste heb je dus meer last van het knippereffect maar de bewegingen die je ziet zijn vele malen vloeiender. De laatste versie wordt in de digitale wereld steeds meer gebruikt.

In Beijing gebruikten ze camera's die tot 8000 Fps in staat waren.

Citaat:

Expect some incredibly detailed replays from the Beijing Olympics, thanks to I-Movix and its SprintCam Live 2 HDTV camera, capable of capturing the action at 8,000 frames per second, and making them immediately ready for instant replay

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, met epilepsie ben je dus een slomo frown

 

Maar het is duidelijk, alleen CeesV zei het zo mooi met zijn camera in Amerika, met het 60 Hz netwerk aldaar.

Heeft niets met de voeding te maken. De matrixborden boven de snelwegen werken met Led's. Ze kunnen iig een aanval opwekken als je laag zit met valporine.

 

Die highspeed camera's zijn idd het neusje van de zalm. Bij Mythbusters gebruiken ze die ook vaak.

 

Naast de uitzending die natuurlijk wel over een hoge framerate moet beschikken, ben ik ook beperkt met mijn LG-HD Recorder.

- Frame rate: 100/360x288, 50/720x288, 25/720x576 (PAL)

- Frame rate: 120/360x240, 60/720x240, 30/720x480 (NTSC)

 

Pak je een iets duurdere als bijvoorbeeld de Divar, dan krijg je.

Frame rate 8 kanalen NTSC

240 IPS (real-time per kanaal)

Frame rate 16 kanalen NTSC

480 IPS (real-time per kanaal)

Frame rate 8 kanalen PAL

200 IPS (real-time per kanaal)

Frame rate 16 kanalen PAL

400 IPS (real-time per kanaal)

 

Met andere woorden, mijn opnamekwaliteit is gewoon te laag om een goede slowmotion te zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...