Ga naar inhoud


smargo in combinatie met dvbviewer.


Aanbevolen berichten

Weet er iemand waar ik een tutorial of zo kan vinden om mijn TV-Vlaanderen kaartje in mijn smargo te laten werken?

Ik wil graag de gecodeerde kanalen waarvoor ik betaal ontvangen in Dvb viewer.

 

Alles FTA werkt al naar behoren maar ik begrijp die plugins niet zo goed.

Arion AF-9300 CD met originele TV-Vlaanderen Cam en Aston 2.18. Visiosat Bisatellite G4 QUADRO.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor dvbviewer te laten werken met een phoenix compatible reader zoals de smargo usb of infinity usb reader heb je een aantal zaken nodig:

 

  • programma van fabrikant om een virtuele compoort aan te maken voor de usb reader
  • SoftCSA (2.4 of 3.0)
  • Poormans cam

 

Gebruik google om deze te vinden en te downloaden

 

Vervolgens plaats je van het SoftCSA pakket de files die in de root van de zipfile zitten, bijv. softcsa.dll of csa.dll-FFDecsa.dll-macroCSA.dll, in de root van de programmadirectory van DVBviewer.

De overige files van SoftCSA volgens de mapstructuur ..DVBVIEWER\MDPlugins en ..DVBVIEWER\Plugins in de juiste directory.

(MDplugins moet je waarschijnlijk nieuw aanmaken)

 

Van de poormanscam files plaats je pmcam2.dll en "pmcam languages" in de map ..DVBVIEWER\MDPlugins.

 

Zorg dat in de virtuele compoort applicatie 3,57 MHz is geselecteerd en phoenix mode actief is met een compoort.

 

Bij het opstarten van DVBviewer wordt nu in het menu plugins de poormanscam aangegeven en kun je hier de instellingen voor de compoort, phoenix mode+ 3,57 MHz instellen + receive EMM data activeren.

 

Activeer ook bij DVBviewer-options-hardware "has CI Module", want anders werkt jet niet voor gecodeerde zenders.

 

Volgens mij moet dit zo werken voor voor TV-Vlaanderen, ik zelf gebruik dit voor CD met een Infinity USB Unlimited.

 

Succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg. Het lukt spijtig genoeg niet. Ik gebruik virtuele com poort 3. Ik zie in de poormanscam dat hij wel degelijk data ontvangt maar niet decodeert. Ik zal later nog eens proberen en dan wat screenshots plaatsen.

Arion AF-9300 CD met originele TV-Vlaanderen Cam en Aston 2.18. Visiosat Bisatellite G4 QUADRO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je wel de gegevens van de smartkaart uitlezen en staan beide data wel in de nabije toekomst ? Indien hier bij 1 van de 2 data een datum van vandaag of ouder staat, dien je de kaart te heractiveren via de website van TV-Vlaanderen. Dit kan in de praktijk even duren voordat je beeld krijgt in DVBviewer.

Soms helpt het ook om de kaart in een andere ontvanger te stoppen om te heractiveren, hiermee sluit je ook gelijk een probleem met de kaart uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...