Ga naar inhoud


[DM800HD] Aanpassen beeldverhouding per uitgang mogelijk?


likus

Aanbevolen berichten

Ik heb een vermoeden dat het vergeefse moeite is, maar wie niet vraagt die weet niets smile

 

Ik kijk met mijn DB800 op de benedenverdieping via de meegeleverde DVI-HDMI kabel naar mijn plasma in breedbeeld.

Boven in de slaapkamer kijk ik er ook naar, alleen daar heb ik nog een 4:3 TV staan.

Kan ik nu ergens iets aanpassen, zodat de scartuitgang (die naar boven gaat via een UHF-modulator) het beeld in 4:3 weergeeft en de HDMI het in 16:9 doet?

Dat zou mooi zijn.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik nog mis qua beeldverhouding is eentje om een uitzending die verkeerdelijk als 16:9 doorgestuurd wordt maar in werkelijkheid 4:3 is te corrigeren.

Je kunt een 4:3 beeld corrigeren dat eigenlijk 16:9 zou moeten zijn door in te zoomen, of je kunt een beeld dat >16:9 is uitzoomen of uitrekken, maar eentje dat als 16:9 doorgestuurd wordt, maar eigenlijk 4:3 zou moeten zijn, is enkel via je de TV functie van je afstandsbediening zelf te corrigeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat beeld wordt dus uitgestuurd met als verhouding 16:9, terwijl het om een oude serie gaat die eigenlijk in 4:3 moet uitgezonden worden.

De fout ligt dan wel bij de zender of de distributeur, maar toch zou het handig zijn als je dat kunt corrigeren, zonder eerst op de "TV" knop van je afstandsbediening te hoeven drukken, en dan door de verschillende beeldverhoudingen te lopen.

 

Dit probleem komt vooral voor bij oudere reeksen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
het zou wel mooi zijn maar kan helaas niet.


Ik ben bang dat je gelijk hebt... smirk

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...