Ga naar inhoud


Win7 oude hardware driver topic


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het lijkt me handig als men hier drivers en "work arounds" neerzet van oude hardware die je werkend heb gekregen in win7.

 

Ik heb bijv de soundblaster live 5.1 werkend gekregen met deze drivers.

 

Let wel goed op dat je geen comemrciele sites plaatst.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me een prima idee.

 

Een oude scanner van HP scanjet 2200c met Vuescan (laatste versie). Is wel te vinden via Google. Wordt totaal niet ondersteunt in Win7 (en Vista) maar werkt nu weer als een zonnetje. Vuescan vraagt of het "oude hardware" is en installeert dan een eigen driver.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Als je problemen hebt met Hard en Software dan heeft MS een betaversie van een reparatietool uitgebracht

Het heeft mij geholpen om een USB DVB-T dongle weer aan de praat te krijgen die het onder W7 niet meer deed

 

 

Bron: Webwereld

 

Microsoft heeft een bètaversie van een pc-reparatietool uitgebracht. De Fix it Center-software moet gebruikers helpen pc-problemen snel op te lossen.

 

KlikkerdeKlik

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zo ben ik al een tijd op zoek naar een driver voor win 7 professional om mijn US Robotics wireless kaartje type nummer de USR 5416 aan de praat te krijgen

Voluit staat er op Wireless turbo PCI adapter USR 5416

 

Wie o Wie?

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al iets uit de oertijd :D

 

Laatste die werden geschreven voor dit stukje hardware zijn XP drivers.

 

Zelfs voor vista waren al geen drivers meer beschikbaar.

 

Nieuw netwerk kaartje kopen. Kost slecht een paar euro.

Als je een gigabit kaartje wil zit je goed vanaf 15 euro

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja

 

het is een wireless kaartje en met de laatste update destijds nog onder Xp op wel al jaren op 125 mbit/s actief

 

Voor mij meer dan voldoende.

 

Ik heb ook een wifi stickje en die draait zonder problemen

 

Maar ik wil graag dit kaartje laten werken. Dat heet een beetje hobbyen geloof ik

Wellicht zijn er universele drivers voor deze met Texas Instruments uitgeruste wifi kaart

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

De meeste hardware wie niet werkt onder win 7 kun je toch installeren maar dan met de compatibiliteitsmodus en dan kun je kiezen voor win xp vista enz als je dat doet werkt het meestal wel tenminste hier heb ik ook een scanner daarmee aan de praat gekregen en een oude printer van hp. en zelfs op een zeer oude computer heb ik de grafische kaart (van maar 64 mb aero werkt dan niet) ermee aan de praat gekregen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JohnO
tja

het is een wireless kaartje en met de laatste update destijds nog onder Xp op wel al jaren op 125 mbit/s actief

Voor mij meer dan voldoende.

Ik heb ook een wifi stickje en die draait zonder problemen

Maar ik wil graag dit kaartje laten werken. Dat heet een beetje hobbyen geloof ik
Wellicht zijn er universele drivers voor deze met Texas Instruments uitgeruste wifi kaart


Kwestie van uitzoeken welke chip er precies inzit.

Zoiets had ik ook gisteren. Als je zoekt naar een driver voor de Asus WL 107 zul je niet gauw iets vinden. Ga je uitzoeken welke chip er in zit (Ralink 2500) heb je dat ding binnen een paar minuten aan het werk.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, da's weer zo'n punt... Even voorop gesteld dat iedereen natuurlijk vrij is om te doen en te laten in zijn/haar hobby toch het volgende: Vraag je af wat het nut is om Win7 te installeren op oude hardware? IMHO een beetje onzinnig omwille van het draaien van Win7 zo te gaan klooien. Je neemt Win7 om van de nieuwe technische mogelijkheden gebruik te kunnen maken. Dat gaat natuurlijk alleen met passende hardware.. Denk nu niet dat je een snellere PC gaat krijgen alleen omdat er zo nodig Win7 op geprakt moet worden.. Sterker nog: het tegendeel is waar......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Win 7 draait ook prima op oude hardware en doet qua snelheid niet onder voor WinXP + Sp3. Uiteraard moet je niet alle toeters en bellen aan willen zetten (aero e.d.) maar het heeft zeker voordelen als de rest van de spullen al op Win7 draait

 

Zo heb ik gisteren voor vrienden een ouder HP laptop (palilion ZV6000) op Win7 gezet. Alle hardware netjes gevonden behalve het asus Wlan kaartje, maar dat was snel opgelost. Laptop is voorzien van maar 512 MB waarvan ook de videokaart nog wat afsnoept. Kortom allemaal erg minimaal, maar toch draaide hij verrassend goed en zeker niet slechter dan onder Winxp+sp3. Iets meer geheugen zou echter wel prettig zijn. Deze laptop is nooit een toonbeeld van snelheid geweest.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Mijn HP Scanjet 4200 Sweex webcam, MD2814 t.v. kaart kreeg ik niet aan de praat onder windows 7. Wie weet raadt?


Voor je scanjet staat bovenin al een oplossing.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
Gebruik gewoon je xp driver en het werkt gewoon met compatibilteitsmodus op xp zetten en installeren klaar ben je.


Bij een driver zal dit niet werken, wel voor een programma.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...