Ga naar inhoud


[VU+ DUO] ventilator blijft draaien in standby


Gast lot

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Sinds zaterdag de trotse bezitter van een VU+DUO. Bij aanschaf direct een harde schijf van 320gb laten inbouwen. Nu merk ik dat de ventilator in standby blijft draaien (tenminste dat veronderstel ik, de VU maakt ook in standby geluid).

 

Als ik de televisie aanzet (de VU staat nog in standby) dan zie ik het laatste beeld voordat ik de VU in standby heb gezet nog vaag op het scherm verschijnen.

 

Iets om me zorgen over te maken, of is dit normaal?

 

Ik was voorheen bezitter van een Inverto 7000 dus ik heb totaal geen ervaring met dreambox of daar op lijkende ontvangers.

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is inderdaad normaal bij de Vu+, alleen begin ik me er al mateloos aan te irriteren en heb een nieuwe fan gekocht welke meer lucht kan verplaatsen, deze laat ik op 5 volt draaien zodat hij nagenoeg niet meer te horen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VU+ kent alleen uit of aan.

Deep standby is gelijk aan uit.

De normale standby is gelijk aan "aan" want dan staat de receiver feitelijk nog helemaal aan, maar is alleen het beeld zwart. Dat zie je ook aan het stroomverbruik dat vrijwel gelijk is aan het normaal verbruik.

Dat zal dus ook wel verklaren dat de ventilator draait als je in de normale standby staat. De VU+ heeft daarvoor helaas geen "slimme" schakelingen (front processor) zoals een Dreambox DM8000HD.

Daar is voor zover mij bekend helaas niets aan te doen. Misshien is de ventilatoraansluiting wel zo gemaakt dat er iets aan gedaan kan worden, maar ondersteund de driver dat niet. Ikke niete weet.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat je dan wil dat die fan uitgaat. Hoe warm wordt de box eigenlijk wanneer je de ventilator loskoppelt en de HDD in suspend zet?

 

Werken de timers eigenlijk wel in deepsleep?

Receiver: VU+ Solo 4K