Ga naar inhoud


[Homecast HS9000] Kan in een Duitse versie de Benelux software?


Gast Tandberger

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Misschien zinvol om even te vermelden dat Expresso en Clark inloggen onder hetzelfde IP adres.

 

Zeg dan gewoon eerlijk wie je bent en wat voor (financieel) voordeel je hebt bij je uitspraken. Dan is het voor leden ook duidelijk waarom iemand positief of juist negatief is over een product of dienst.

 

Dit is een beetje flauw en het is bovendien een kwalijke zaak als je zo andere leden op het verkeerde been zet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja hoor dat klopt Espresso heeft inderdaad bij mij een bericht geschreven, is dat dan zo erg ? we treffen elkaar wel vaker en toevallig schreef hij dit bericht bij mij. Kon ook andersom zijn.

 

En ik heb geen enkel belang of voordeel, behalve dan dat ik hetgeen meldt wat ik vindt, en dat mag toch zeker wel neem ik aan.

 

Op Forums is het makkelijk iemand (persoon of bedrijven) de grond in te boren of juist aan te prijzen.

 

Ik ben van mening dat dat uiteindelijk de meerderheid van de gebruikers hun mening toch wel eerlijk geven, en dat valt niet tegen te spreken, of dat nou positief is of negatief is.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic ging daar helemaal niet over, jullie, of jij, hoe het ook zij, hebben aan de discussie waar dit topic over gaat niks toegevoegd.

 

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: RobbieT
Heb je al eens op het forum van Homecast Benelux gekeken?

Als je over dit onderwerp begint daar dan wordt het topic meteen gesloten en krijg je bedreigingen met rechtzaken om je oren.

Sorry, maar daar ga ik me niet aan wagen.
Ik heb overigens een HS8100 CI PVR en geen HS9000.

Maar de HS9000 software is waarschijnlijk net zo te doen.


Geheel on-topic:

Van mij mag je op dit forum gewoon toelichten hoe je die ID met een hexeditor aanpast hoor. Dat is niet illegaal en daar mag je hier dus gewoon over discussieren.

Laat dus maar komen die screenshots en toelichting wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De methode heb ik hier vandaan.

 

Van de beschrijvingen op de site werkt alleen de tweede methode voor de machines die we hier hebben.

Het verschil tussen een Benelux versie en een Duitse (EU) versie is de Model ID in de bootloader.

De bootloader kunnen we zelf niet goed wijzigen.

 

Wat wel lukt is met een hex editor zoals frhed de firmware die je bij de Nederlandse importeur kan downloaden aanpassen.

 

Bij een Homecast HS9000 CI PVR staat er op offset 24 in de file:

In de NL versie staat daar: 20 02 40 14

Dat wordt voor een DE versie: 20 02 40 00

 

Bij een Homecast HS8100 CI PVR staat er op offset 24 in de file:

In de NL versie staat daar: 20 02 20 14

Dat wordt voor een DE versie: 20 02 20 00

 

Het is bij beide machines dus een kwestie van de 14 veranderen in 00 en dan laad de Benelux software gewoon in een Duitse machine.

 

Zoals je ziet, als je het weet is het erg simpel

Het is wel aan te raden na het laden van de software even een factory reset te doen.

 

Model_ID.JPG

post-9065-1318261394,8125_thumb.jpg

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic]

Origineel bericht van: Michel
Misschien zinvol om even te vermelden dat Expresso en Clark inloggen onder hetzelfde IP adres.

Zeg dan gewoon eerlijk wie je bent en wat voor (financieel) voordeel je hebt bij je uitspraken.

 

@Michel,

 

Is het dan verboden om onder hetzelfde IP adres in te loggen?

Je kunt immers bij een kennis op bezoek zijn of werken voor hetzelfde (grote) bedrijf.

 

Wat wellicht wel verboden is is het bezitten van meerdere accounts hoewel ik daarover niets in de FAQ/boardregels kan lezen!?

[/offtopic]

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALs je het duitse forum doorspit dan stond het er al een meer dan een jaar geleden, maar wat er ook staat is dat in 9 van de 10 gevallen je de bootloader om zeep helpt,

 

En als je nou een ontvanger koopt van 50 euro tja dan kun je dat nog eens proberen, maar niet voor een ontvanger die gemiddeld 400 euro kost.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn ontvanger 8100 een jaar geleden geprobeerd op deze manier te flashen en heb deze naar de klote geholpen, resultaat... moest alsnog de Officiële Benelux versie kopen omdat dat het Duitse model niet goed liep.

 

uiteindelijk was ik meer dan 800 euro kwijt. Had ik beter een dm 8000 voor kunnen halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo je bootloader om zeep helpen? Daar doe je toch niks aan.

 

Je wijzigt alleen de Model ID in de firmware zodat deze met de waarde uit de bootloader overeen komt.

De bootloader overschrijf je niet.

 

En als het flashen misgaat kan je dankzij de bootloader zo weer terug naar de originele Duitse software.

 

(En bij mij zelf ging het de eerste keer mis)

 

Ik zou wel graag een linkje van zo'n doem-scenario topic willen zien, kan me er namelijk weinig bij voorstellen.

 

Of ben jij de importeur met belang erbij om mensen bang te maken? wink

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Rob,

 

Als we nou niet wisten wie jij was he... :P, enne ben je nog in de prijzen gevallen ?

 

Als ik de importeur zou zijn dan had ik in ieder geval een hele mooie zaak gehad.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weet wie ik ben, dan weet je het antwoord ook, lekker belangrijk hier.

 

Maar even on-topic.

 

Ik heb de Homecast een jaar geleden gekocht omdat ik er voor een mooi prijsje aan kon komen.

Nadat ik had uitgezocht hoe die software erin kon.

 

En ik ben nooit ergens een horror-verhaal tegengekomen van iemand die een machine gesloopt heeft daarmee.

 

Zolang je van de bootloader afblijft is het risico in mijn ogen te overzien.

 

Dan is het toch niet meer dan normaal dat ik nieuwsgierig ben naar de achtergrond van dat verhaal?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

RobbieT, bedankt voor het antwoord en fijn dat je ons goede uitleg hebt gegeven hoe je de Duitse versie kunt voorzien van Benelux-firmware. Ik ben er ook van overtuigd dat dit prima werkt, je moet natuurlijk wel een klein beetje kennis hebben hoe je om gaat met een hex-editor en het opnieuw opslaan van de file na de aanpassing. Als je daarmee een fout maakt kun je natuurlijk vreemde problemen tegenkomen.

 

Om verdere off-topic verhalen te voorkomen wordt hierbij het topic gesloten. De TS heeft zijn antwoord immers gehad.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...