Ga naar inhoud


verandering > Astra3 , Themapakket niet mogelijk


haelewyn

Aanbevolen berichten

Ik heb een Topfield 5050CI ontvanger.

Vandaag de antenne uitgebreid naar ASTRA3 omdat ik hoopte om het themapakket te nemen.

Na contact met TV Vlaanderen (nadien) blijkt dat het voor mij op dit moment zinloos is om het themapakket te nemen want over enkele dagen/ weken zal ik het toch niet meer kunnen ontvangen (ik moet een HD ontvanger hebben binnenkort).

Deze Topfield is anderhalf jaar oud.

Op dit moment updaten naar een HD ontvanger lijkt me nogal duur. Mijn installatie, geplaatst, heeft me toen al wat gekost (ik denk rond de 400 euro).

Kan ik voor mijn huidige ontvanger nog iets terugkrijgen, evtl in combinatie met de CI module ? Heeft dat nog enige tweedehandswaarde ?

Zijn er aan te raden of te mijden ontvangers ? Ik wil gewoon een no-nonsense ding dat tamelijk plug and play is en direct goed werkt met TVV. Alleszins HD , eventueel ook nog met een harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pijnlijk dit te horen.

 

Je box heeft een nieuwwaarde van rond de 85 €. Die kan je hier wel kwijt aan iemand die geen MPEG4 ontvanger nodig heeft.

 

Ik vindt het wel raar van de installateur om uw niet in te lichten inverband met de toekomst. Blijkbaar heeft deze nog een stock MPEG2 ontvangers die hij wil slijten voordat iedereen MPEG4 kent/wil.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo dat ik de box al langer had.

2 1/2 jaar geleden liet ik een sat antenne plaatsen met astra 1 en 2. Na een jaar heb ik een nieuwe ontvanger gekregen in verband met ontvangstproblemen die er waren. De mijne is nu dus anderhalf jaar oud.

Ik heb mijn schotel vandaag laten aanvullen met een kop voor astra3.

Aan de installateur had ik ook niet verteld dat ik het deed voor het thema-pack.

Maar eigenlijk ben ik met de upgrade van mijn installatie die ik vandaag gedaan heb dus niets tot ik een HD ontvanger koop.

Ik vroeg me af of ik een ontvanger zou kopen waarin ik nog een module moet stoppen of eentje waar de kaart rechtstreeks in kan.

Welk model betrouwbaar is, welk model niet.. Je hoort zoveel klagen over problemen met die dingen dat ik bijna niets nieuws durf te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: haelewyn

Ik vroeg me af of ik een ontvanger zou kopen waarin ik nog een module moet stoppen of eentje waar de kaart rechtstreeks in kan.


Het probleem zit hem bij ontvangers waar geen officiële licentie van Mediaguard in zit. Veel toestellen emuleren dat, maar moeten voortdurend aanpassingen in de firmware doen om dat werkende te houden. Zo'n ontvanger zou ik dus niet aanraden.
Tenzij je een ontvanger kiest van Philips, dat is de enige waar een officiële licentie inzit en die gegarandeerd zal blijven werken.

Maar het kan natuurlijk ook met een CI module, dan heb je een héél grote keuze aan hardware. Maar let dan wel op dat je een officiële Mediaguard module koopt. Die van TV Vlaanderen zelf dus, en let dan op dat je het model koopt met het zwarte label, zonder logo's. De oudere met rood label en logo hebben op veel ontvangers problemen met HD zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had bij de Topfield al een module van TV Vlaanderen. Deze draagt aan de ene kant een sticker met logo van CD en TVV erop. Er staat ook een tekst op de achterkant : 'This officialy licensed module with smartcard gives access to encrypted DVB/MPEG2 services.'

Lijkt me duidelijk dat er problemen te verwachten zijn met MPEG4.

Bedankt voor de tip : deze lijkt me heel nuttig. Ik denk dat ik maar best uitkijk naar een decoder waar je de card rechtstreeks kan inschuiven en die geschikt is voor MPEG4.

Een handelaar vertelde me dat de Philips modems nogal gevoelig zijn aan softwareproblemen. Hij gebruikte de woorden : elke decoder die ik verkocht werd al teruggebracht met problemen. Volgens hem dus een afrader. Zou het model met PVR beter zijn dan de gewone HD decoder ? Heeft iemand hier al zo'n Philips die er heel goeie of slechte ervaringen mee heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, ik zal niet ontkennen dat die ontvanger een aantal software problemen heeft gekend. Dat klopt dus ergens wel.

 

Maar die problemen zijn ofwel al lang opgelost, ofwel binnenkort opgelost.

Zie het topic op de sat mag website waarvan de link hier blijkbaar taboo is. Daar staat vandaag het artikel van welke verbeteringen er allemaal nog zitten aan te komen in de volgende firmware updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt op de site van Asat in NL zie je de volgende CI module : mediaguard-module-pi-329.html (TVV en CD) : die heb ik.

 

 

Ik denk dat ik voor zo'n Philips ga kijken binnenkort.

Software problemen : kan je die zelf oplossen bij de Philips of moet hij dan geprogrammeerd worden bij Philips zelf ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Dat zeggen ze enkel maar omdat ze op de andere ontvangers meer marge hebben ...

De Philips brengt TVV zelf op de markt, dat is dus zowat de enige ontvanger waarvan je echt zeker kan zijn dat ze hem zullen blijven ondersteunen.


Dit is echt kort door de bocht.
2,5 jaar geleden had de philips effectief software problemen.
Hier staat ook duidelijk dat astra2 een noodzaak was en dat kon 2,5 geleden niet met de philips.

Wat de marge betreft, dit is eenvoudig op te lossen door TVV, geef de handelaar een werkbare marge.

De topfield met CI module is gewoon een goeie oplossing.
Het is nu 9 maanden geleden dat TVV de overstap naar MPEG4 heeft aangekondigd voor het thema pakket.
De handelaar kon dit dan niet weten en het is duidelijk dat de HD oplossing dan nog te duur was.

TVV mag ook eens in eigen boezem kijken, de goedgekeurde adimo ontvangers zijn plots uit de markt verdwenen.
Garantie?
Dit was een goedgekeurde ontvanger, dus met MG licentie veronderstel ik.
Dit is natuurlijk een lelijke truc van de importeur want hetzelfde toestel noemt nu Denson en dit keurt TVV terug goed.

Dit is voor mij boerenbedrog van die invoerder en TVV keurt dit goed door de denson terug goed te keuren.
En dit alléén maar om een 12V oplossing te hebben.

Nu kritiek geven op de handelaar die voor 400€ een installatie geplaatst heeft met een topfield 5050CI is gewoon misplaatst, het was op dat moment gewoon een zeer degelijke oplossing voor een aanvaardbare prijs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aquasat

De topfield met CI module is gewoon een goeie oplossing.
Het is nu 9 maanden geleden dat TVV de overstap naar MPEG4 heeft aangekondigd voor het thema pakket.
De handelaar kon dit dan niet weten en het is duidelijk dat de HD oplossing dan nog te duur was.


Nu kritiek geven op de handelaar die voor 400€ een installatie geplaatst heeft met een topfield 5050CI is gewoon misplaatst, het was op dat moment gewoon een zeer degelijke oplossing voor een aanvaardbare prijs.


Ik heb nooit anders beweerd.
Vorige week heb ik gevraagd om mijn installatie te updaten naar Astra3. Had ik uitdrukkelijk gevraagd of het themapakket te ontvangen was met mijn Topfield, dan had de handelaar me zeker de nodige info gegeven.
Ik sta nu gewoon wat voor het blok : ik kan met de update niets kan doen zonder dat ik een nieuwe ontvanger koop. Dat ga ik zeker wel doen want heb gisteren mijn TVV ge-update naar Themapakket (dat was trouwens binnen de minuut al in orde).

Ik voel me door de handelaar op geen enkel vlak benadeeld. Ik was altijd tevreden over de Topfield die hij me verkocht. Ik heb zelfs één keer een nieuwe ontvanger gekregen na vage problemen die hij niet echt kon identificeren.
Die klachten waren daarmee niet opgelost maar ik had dan toch een nieuwe ontvanger !

Op dit moment zoek ik gewoon een HD ontvanger om het themapakket verder mee te kunnen bekijken. Ik wil er niet te veel geld aan geven. Een Linuxtoestel waar ik zelf nog veel moet aan doen is geen optie omwille van 'te ingewikkeld' en uiteraard omwille van de prijs.
Ik zoek een degelijk toestel dat plug&play gewoon altijd goed werkt. Ik wil er geen hobby van maken om mijn sat receiver aan de praat te krijgen en te houden.
Ik wil geen problemen met slechte ontvangst of met slecht beeld of eender wat.
Een oplossing zoals de Topfield toen zou ideaal zijn: ideaal qua prijs/kwaliteit.

Als iemand daarover tips heeft OF weet of een nieuwe Mvision HD400 een afrader of een aanrader is, zijn die van harte welkom (uiteraard).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met de topfield zal de voeding geweest zijn.

Er zijn heel wat voedingen stuk gegaan in dit model.

Met een stukke voeding kon je de hogere frequensties niet goed meer ontvangen en TVV zit op een hoge frequenstie.

VTM was dus moeilijker te ontvangen dan bv ned1

 

Door het vervangen van een 3 tal componenten is het probleem opgelost.

 

Nu om astra 1 2 en 3 te ontvangen voor enkel TVV is een TVV philips toestellen het overwegen waard, als je echt maar een zap doos zoekt.

Je moet dan wel vrede nemen met het nadeel dat je met een opgelegde fastscanlijst moet werken en dat er buiten A1,2,3 en hotbird geen andere sats kan ontvangen.

Persoonlijk zou ik nooit met een dergelijke ontvanger willen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het technisch probleem dat ik toen had was dat er sommige kanalen gestoord werden door een hoogstaande zon, dus in de zomer op bepaalde uren geen beeld meer (enkel op Astra2). Het is nu weer winter dus heb ik het probleem minder. En zo vaak heb ik 's namiddags geen tijd om op Astra2 tv te kijken.

Tweede probleempje was dat ik, als ik van een Astra2-kanaal wou overschakelen naar een gecodeerde zender op Astra1, dit niet lukte zonder de ontvanger uit en weer aan te zetten.

Dit probleem is sinds enige maanden ook vanzelf gestopt. Misschien heeft het met een update van de software van de cam of van de Topfield te maken... geen idee.

Geen van beide problemen waren opgelost door de decoderwissel.

Antennekabel bleek onlangs bij nazicht geen goed massacontact meer te hebben. Dat is nu ook opnieuw in orde gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...