Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Externe HD "verwijnt" steeds weer,


boaz

Aanbevolen berichten

Wegens het niet meegeleverd zijn van de bracket heb ik de HD tijdelijk maar in een lege eSATA behuizing geschoven en extern aangesloten.

HD wordt probleemloos herkent, de movie dir wordt keurig aangemaakt, maar als de box een tijdje aan staat, is de HD ineens weer verdwenen.

Bij de systeem instellingen is hij echter nog wel te vinden, maar bij bestandssysteemcontrole volgt de melding Fsck failed.

 

Image is de laatste OpenPli.

Initialiseren geeft dezelfde melding.

Bij de netwerkbrowser staat nog wel een groen voor de HD, de config staat echter op rood.

 

Bug of......?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar heb ik aan gedacht, echter niet getest, dat zou toch geen verschil mogen maken? Enkel de rotatie van de schijf stopt immers.

Maar het valt te proberen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet inmiddels helaas de aan/uit al blindelings te vinden.

Net even herstart en 2 minuten opgenomen, via verkenner en netwerk inderdaad de opname op de HD aangetroffen, maar als de box er zelf naar zoekt, blijven de tandwieltjes eindeloos draaien en ook de verkenner kan de bestanden niet meer vinden.

Het TV programma blijft gewoon doorgaan, evenals de tandwieltjes.

 

En weer een herstart.......

 

Afgezien van het feit dat HD sleep uit stond, nu had deze niet eens de tijd gehad om in slaap te vallen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Wegens het niet meegeleverd zijn van de bracket heb ik de HD tijdelijk maar in een lege eSATA behuizing geschoven en extern aangesloten.
HD wordt probleemloos herkent, de movie dir wordt keurig aangemaakt, maar als de box een tijdje aan staat, is de HD ineens weer verdwenen.
Bij de systeem instellingen is hij echter nog wel te vinden, maar bij bestandssysteemcontrole volgt de melding Fsck failed.

Image is de laatste OpenPli.
Initialiseren geeft dezelfde melding.
Bij de netwerkbrowser staat nog wel een groen voor de HD, de config staat echter op rood.

Bug of......?


Die mag je me even verklaren.

Hoe kun je een intern aangesloten harde schijf in een netwerkmount zien? Of heb je er nog een 2e box aanhangen die hier ook gebruik van mag maken?
Als je aan kunt geven welke hdd je hebt gebruikt, geeft dat misschien een verklaring.
Ik hoor veel mensen die de 1,5 Tb van WD gebruiken die deze problemen hebben. Tot 1 Tb schijnt prima te werken, daarboven hoor je relatief veel problemen.

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schrijf, overigens een Samsung van 1,5 TB, zit momenteel extern op de eSATA, maar deze verschijnt gewoon spontaan in het netwerk, net zoals overigens ook de HD van de dreambox 7000 (deze overigens slechts enkel wanneer de Samba instelling goed staan, wat al tijden niet wil met de laatste images).

Kennelijk hebben de jongens van Pli nu automatisch al de Samba instellingen goed staan want ik heb de box nog niet verteld van welke netwerkgroep hij lid is. maar de Vu verscheen direct al in het netwerk, ook al zonder HD.

 

Helaas heeft Windows 7 kennelijk nog een bug, want nadat de laptop in slaapstand is geweest, heb ik problemen met netwerkoverzicht, niet alleen met de vu box overigens, ook met bijv. de NAS. Gelukkig werken netwerkmappings wel goed.

 

Maar gezien jouw 1 TB opmerking kon daar wel eens het probleem liggen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...