Ga naar inhoud


Archsat met Astra 1 2 3


LastWokker1

Aanbevolen berichten

Heb een Archsat elliptische schotel van 80x65cm. Momenteel met Astra 1 2 en Hotbird, maar wil de Hotbird vervangen door Astra 3. Nu dacht ik eenvoudig de houder+LNB van de Hotbird tussen die van Astra 1 en 2 te plaatsen, maar daar is op mijn rail geen ruimte voor. LNBs vervolgens vervangen door smallere ALPs, maar nog blijft de ruimte tussen de twee te klein om de Astra 3 LNB te plaatsen. Heb inmiddels diverse threads bekeken, ook met plaatjes van multi LNB oplossingen, wat me opvalt is dat bijvoorbeeld Visiosat en vergelijkbare allemaal gebogen rails hebben (terwijl die van mij recht is) en de ruimte tussen de LNBs is groter. Dit zal echter waarschijnlijk ook met de diameter van de schotel te maken hebben? Heeft er iemand een zelfde Archsat met deze opstelling en eventueel een plaatje vand de houder+LNBs? Ik heb het idee dat ik met deze combinatie houder+schotel dit niet kan oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb net zo een schotel, werkend met Astra 1-2-3 en Hotbird.

Voor Astra 1 en 3 heb ik een duo LNB van Canal Digitaal gebruikt.

Deze past er net tussen maar is dan alleen vast te maken met trekbandjes.

De beugel past niet tussen de CD LNB namelijk.

Ik heb verder gebruik gemaakt van een switch waarvan ik ingang 1 en 2 met elkaar d.m.v een verloop kabeltje doorverbonden heb.

Hier zit dan Astra 1 en 3 op, ingang 3 is Astra 2 en op ingang 4 dus de Hotbird.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@grondstof en satencom

Bedankt voor jullie feedback. Is inderdaad precies zo'n schotel met hetzelfde beugeltje voor de LNBs als in het plaatje. Ik heb gisteren maar voor de dure oplossing gekozen, kwam er met de huidige oplossing totaal niet uit en heb een Triax schotel gekocht met een rail voor 4 LNBs. Wat een verademing i.vergelijking.m. de kwaliteit van die Archsat beugel. Heb de Triax letterlijk op het oog uitgericht in dezelfde richting als de Archsat en had binnen 10 minuten beeld. LNBs plaatsen en verschuiven ging i.t.t. de Archsat beugel perfect.

Helaas voor mij is er iets met een van de LNBs of de Disecq, want ik heb geen signaal op die ene LNB. Volgende week weer verder als het beter weer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is mooi dat het op een ander manier wel gelukt is ,soms

hoor je ook helle maal niks meer hoe het is gegaan

ik denk dat dit een goede koop is even een nieuwe lnb er bij

dat is het duurste ook weer niet al met al ben zo weer €100 verder

maar dan heb je ook wat

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...