Ga naar inhoud


Twijfel of ik wel kan richten naar de Astra satelliet


Gast BeeJee

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zou ook graag willen overstappen naar satelliet, maar ik vraag me af of dat wel gaat lukken qua uitrichten.

 

Als ik op dishpointer punt com kijk, zou het misschien net kunnen, maar ik weet het dus niet zeker.

Het gaat om een appartement en ik wil de schotel het liefst niet aan de buitenkant hangen maar op het balkon zetten.

Wat kan ik het beste doen om zeker te weten of het wel of niet kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens mij is meten weten.. maar goed dan moet je ergens een schoteltje lenen smile

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel belangrijk is natuurlijk dat je balkon op de juiste hemelsrichting uitkijkt

ZUID

 

dus liefst volgens dishpointer (groen lijntje) bijna haaks op je gevel

 

als je locatie/situatie teveel daarvan afwijkt zal die schotel eerder buiten het balkonhek moeten hangen om genoeg versterking van de opgevangen signalen te kunnen geven.

 

kijk eens bij de leden hun installatie naar vergelijkbare balkon opstellingen.

 

en inderdaad een testje met een geleend wokje kan helpen

maar een getraind oog / getraind satelliet hobbyist kan meteen zeggen of het gaat lukken of kritiek is.

 

vraag eens een hobbyist in de buurt.

ciao

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn balkon kijkt helaas naar het oosten, maar steekt wel iets uit het pand, dus ik zou 'm dwars op het balkon kunnen zetten.

Maar dan nog wordt het spannend denk ik.

 

Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die het wil testen met een schotel...

 

Thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zijn meestal twijfel "gevallen"

maar denk ook eens aan een platte antenne, die kun je zelfs met een plaatje van een politieke partij (als pseudo vrije meningsuiting) buiten je balkonhek hangen en niemand weet dat het een ontvangst installatie is wink

 

ciao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit in het goede jaargetijde. Kijk rond 21 maart of je de zon op je balkon goed zichtbaar hebt rond 11:00 uur. Zo ja, dan kan een schoteltje mogelijk zijn.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Creatura
Kijk rond 21 maart of je de zon op je balkon goed zichtbaar hebt rond 11:00 uur. Zo ja, dan kan een schoteltje mogelijk zijn.


Dat is nog steeds de beste "vuistregel", mocht het een twijfelgevalletje zijn, effe testje doen met opstelling op campingstatief.

post-2340-1318260762,3097_thumb.jpg

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Creatura
Je zit in het goede jaargetijde. Kijk rond 21 maart of je de zon op je balkon goed zichtbaar hebt rond 11:00 uur. Zo ja, dan kan een schoteltje mogelijk zijn.
Sterker nog, volgens http://www.satellite-calculations.com/SUNcalc/SUNcalc.htm is juist rond vandaag (4 maart) om ongeveer 11:50 de invalsrichting van de zon gelijk met die van Astra.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het staan ja, vandaag en morgen.... maar dan ben ik natuurlijk weer aan het werk... Zou 6 maart echt niet meer kunnen?

 

In ieder geval bedankt voor alle antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij mag niet uitsteken, maar dat vind ik zelf ook niet echt mooi, het moet wel een beetje subtiel kunnen.

Ik zal eens naar die Cybertenna kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...