Ga naar inhoud


[DM800HD] WD Mybook in standby: Dreambox is harddisk kwijt


djkoelkast

Aanbevolen berichten

Het betreft hier een zwart model WD Mybook Home van 1TB met USB en eSATA.

 

Zet de MyBook aan, zet de DM800HD aan, alles prima, ik kan kijken en opnemen wat ik wil, totdat de MyBook in standby gaat. Dan kan de DM800 de harddisk niet meer vinden en moet ik de boel resetten. Lijkt me niet de oplossing.

 

Ik vermoed dat ik ergens in de DM800 een optie kan wijzigen om langer te wachten tot de harddisk weer tot leven komt maar ik heb geen idee hoe, wat en waar. Momenteel draait er LT6 op, maar wellicht wordt er teruggegrepen naar good old Gemini. De box zit momenteel in een testfase. Op zich bevalt LT goed, stabiel ook, alleen erg traag in menu's.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


In OpenPLi (maar volgens mij ook in de andere images):

Menu > Instellingen > Systeem > Harde schijf > Harde schijf instellingen en dan kan je met pijltje rechts/links de tijd instellen dat de Dreambox de harde schijf in standby zet.

 

Als de WD Mybook zichzelf in standby zet, zal je dit op de één of andere manier in de instellingen van de Mybook moeten veranderen. (Hoe dat moet weet ik ook niet, lees de handleiding eens).

Het lijkt me dan ook logisch dat als de Mybook zichzelf in standby zet dat de Dreambox deze dan niet meer ziet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here;

in de WD kan je verder niets instellen, dat is als je hem volledig hebt geformatteerd vanuit de DM. Moet nu regelmatig beide opnieuw opstarten wat behoorlijk wat irritatie opwekt als je een timer hebt klaarstaan..

 

ben benieuw of iemand een oplossing weet,

2x DM500C + DM600S, DM800C PLI newcs / CCcam

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...