Ga naar inhoud


[VU+ DUO] smartcard readers voor canaldigitaal


Patrick R.

Aanbevolen berichten


ik heb mijn box pas een paar dagen dus ik ben nog wat aan het experimenteren met images. Ik heb er nu dream elite in zitten, maar ik twijfel nog of ik niet beter terug kan gaan naar de originele 4.0. Vandaar dat ik de oplossing voor beide images zoek.

 

Hoe installeer ik ccam precies? (ben complete beginner met dit soort ontvangers)

Groeten,

Patrick

 

VU+ Duo (Dream Elite), Echostar 5020

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik jou was , zou ik pli installeren.

als pli erop staat , naar menu gaan , dan applicaties , dan de groene knop voor downloaden , softcams , en hier staat de cccam 214 deze downloaden , dan naar menu instellingen en dan softcam , daar zorg je ervoor dat je cccam standaard aan het draaien hebt , pasje erin en je hebt beeld , pli kun je installeren via usb stick , staat wel bij de wiki van pli.

 

succes

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in principe werkt cccam op alle images. Ik gebruik nu openpli en daar zit een download menu in waarmee je gemakkelijk plugins kan installeren. Of dat ook in elite zit weet ik niet. Origineel volgens mij niet.

 

Bij mij staat hij onder applicatie in het menu maar ook onder de blauwe knop en via menu instellingen software-management manage extensions.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

In Dream Elite zit dit ook alleen zit het dan onder de Groene toets en dan aan de linker kant van het venster staan de diverse opties..om te downloaden.

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

principieel,

ook in het officiële image kun je een softcam / emu / cardserver installeren ofschoon het voor de nieuwe gebruikers van linux receivers iets lastiger lijkt dan het is... wink

 

het is idem aan de dreambox originele images met een softcam, met uitzondering van de zelfgemaakte start en stop scripts (hetgeen de nieuwe gebruiker later zal leren)

 

maar

de huidige alternatieve images 05-03-2010 die nu al allemaal voor VU+ geschikt zijn hebben hun eigen download feed voor dergelijke softcam en config bestanden

die het eigenlijk zonder verder nadenken alles voor je regelen

 

zoals Merkedesch reeds schreef is dat bij dream-elite qua menu en knop "volgorde" net even anders dan bij VTI of Openpli en/of HDF

 

qua functionaliteit is het VTI0.5 naar mijn mening NU de beste alternatieve image met een goede ondersteuning, zonder poespas en met genoeg opties

 

als je de dreambox en soortgelijke kende staat binnen een minuut je canalDIGITAAL kaart vrolijk te spelen.

 

dus>

Image origineel (effe allemaal wat minder comfortabel, maar wel mogelijk)

alternatieve images (meestal per image de juiste download ~menu en afstandbediening~ gebruiken) om je kaart werkende te krijgen

 

voorwaarde dat je

1)

internetverbinding werkt op de VU+

2)

dat je even zoekt op de juiste bediening per image

 

een nieuw image plaatsen op je receiver zonder te weten hoe die bediend moet worden is toch WEL een beetje... dom

 

het is geen domme vraag het is enkel dom niet bij de image makers zelf na te gaan hoe de bediening werkt... voorafgaand aan dat image plaatsen!

 

principieel niet als aantijging of zware kritiek bedoeld, maar het moest toch eens gezegd zijn, opdat je jezelf voorbereid.

Armee der Tristen

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
In Dream Elite zit dit ook alleen zit het dan onder de Groene toets en dan aan de linker kant van het venster staan de diverse opties..om te downloaden.

Gr.Merkedesch


Heb het inderdaad gevonden onder het groene knopje. Uit de Add-ons heb ik CCAM 2.1.4 full gedownload en automatisch geinstalleerd. Maar nu? Hij herkent de kaarten nog steeds niet. Als ik op de groen knop druk en vervolgens op de rode voor de CCAM configuratie zijn er 0 clients, servers en shares. Zouden de twee kaartlezers niet als servers moeten opduiken of zo?

Groeten,

Patrick

 

VU+ Duo (Dream Elite), Echostar 5020

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt hopelijk wel een gepaste configuratie erin staan /etc/cccam.cfg

 

die had je als eerste moeten laden en voorafgaand aan het inschakelen van CCcam zelf moeten editen, indien er clients en servers zijn

 

en als je al intern shared, dient ook bij de server de juiste f-lijn te worden toegevoegd

in het geval van dat je een eigen kaart hebt en wilt gebruiken "kan de cfg inprincipe onveraderd blijven, maar moet wel aanwezig zijn"

 

heb je cccam wel opgestart met de emu-manager?

ciao

Armee der Tristen

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
principieel,
...
een nieuw image plaatsen op je receiver zonder te weten hoe die bediend moet worden is toch WEL een beetje... dom

het is geen domme vraag het is enkel dom niet bij de image makers zelf na te gaan hoe de bediening werkt... voorafgaand aan dat image plaatsen!

principieel niet als aantijging of zware kritiek bedoeld, maar het moest toch eens gezegd zijn, opdat je jezelf voorbereid.


Een beetje dom inderdaad, maar doen is wel de beste manier om te leren, toch?

Groeten,

Patrick

 

VU+ Duo (Dream Elite), Echostar 5020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Patrick R.
Origineel bericht van: Merkedesch
In Dream Elite zit dit ook alleen zit het dan onder de Groene toets en dan aan de linker kant van het venster staan de diverse opties..om te downloaden.

Gr.Merkedesch


Heb het inderdaad gevonden onder het groene knopje. Uit de Add-ons heb ik CCAM 2.1.4 full gedownload en automatisch geinstalleerd. Maar nu? Hij herkent de kaarten nog steeds niet. Als ik op de groen knop druk en vervolgens op de rode voor de CCAM configuratie zijn er 0 clients, servers en shares. Zouden de twee kaartlezers niet als servers moeten opduiken of zo?


Hij werkt!
vanuit de basis op de groene knop leidde tot de addons, vanuit de basis op blauw drukken leidde tot de cams. Daar kon ik de ccam activeren

Groeten,

Patrick

 

VU+ Duo (Dream Elite), Echostar 5020

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad zolang je lol blijft hebben aan deze receiver mag je van alles testen en proberen.

 

vergeet niet... het is enigma2

die VU+ Duo

en bijna nagenoeg hetzelfde als de berichten en vragen in het dreambox subforum van sat4all betreffende enigma2 dreamboxies

 

kijk vooral ook vaker daaro naar soortgelijke vragen en/of problemen

 

het heeft niet veel zin om twee identieke berichten, vragen en reacties te geven voor een en hetzelfde

ondanks de trots van VU of dream bezitters.

 

ciao

Armee der Tristen

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
inderdaad zolang je lol blijft hebben aan deze receiver mag je van alles testen en proberen.

vergeet niet... het is enigma2
die VU+ Duo
en bijna nagenoeg hetzelfde als de berichten en vragen in het dreambox subforum van sat4all betreffende enigma2 dreamboxies

kijk vooral ook vaker daaro naar soortgelijke vragen en/of problemen

het heeft niet veel zin om twee identieke berichten, vragen en reacties te geven voor een en hetzelfde
ondanks de trots van VU of dream bezitters.

ciao


Begrepen. Bedankt voor de tip en de snelle reacties.

Groeten,

Patrick

 

VU+ Duo (Dream Elite), Echostar 5020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...