Ga naar inhoud


Bios flash asus moederbord


marcel1970

Aanbevolen berichten

Beste mede-satters

Een poos geleden heb ik de bios geflashed van mijn asus V-M2A690G(M2A-VM) motherboard. Na het flashen starte de pc gewoon op.

Nadat de pc een nacht uit geweest was kwam hij niet meer op gang. de fans gingen even draaien daarna weer uit en dat herhaalde zich constant. Het scherm bleef gewoon zwart.

Het moederbord had ik verloren beschouwd maar gister ging ik er toch even mee prutsen. Tijdens het aan en uitgaan zoals hierboven beschreven heb ik (geheel willekeurig) <alt> <F2> en <del> gedrukt en ingedrukt gehouden. op een gegeven moment de power knop ingedrukt gehouden en toen kreeg ik weer het POST scherm smile daarna daar weer de bios geflashed met de nieuwste versie van de asus website en windows en alles zonder problemen geïnstalleerd.

Tot de stroom weer van de pc af geweest is, dan krijg ik weer het bovenstaande verhaal frown

Het lukt uiteindelijk door de toetsencombo om hem weer op gang te krijgen, maar prettig is anders natuurlijk.

Weet iemand welke error dit zou kunnen zijn? en de toetsencombo doe ik geheel willekeurig dus wat de juiste is? (soms lukt het snel om hem tot leven te wekken soms duurt het langer)

 

Alvast bedankt voor het meedenken..

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites


De pc heeft nooit gepiept. Nu weet ik niet zeker of de speaker in de pckast nog werkt. Ook zit er iets op het mobo zelf wat een speaker zou kunnen zijn. Maar nogmaals ik heb hem nooit gehoord.

De baterij is denk ik nog wel goed omdat de bios settings na de reanimatie er nog gewoon instaan.

Heb al verschillende geheugen latjes geprobeerd. maar dat maakt niets uit.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Zet er eens een oudere bios in, bijv de voorlaatste versie.


Ik heb geprobeerd de bios file die op de moederbord cd staat erin te flashen. Maar dan krijg ik een melding dat downgraden not allowed is. Zowel in windows, EZflash en onder dos(awdflash.exe).
Het is trouwens een moederbord die uit een barebone komt (wel gewoon uATX) Deze heeft een vast gesoldeerde bios chip.
Net trouwens die pc weer aangezet. en weer gingen de fans aan en uit, maar zonder ook maar een toets aangeraakt te hebben kwam ik in het post scherm, na een ruim minuutje.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marcel,

 

Moraal van dit verhaal alleen de bios flashen als het echt moet en het niet anders kan....! tenminste dat is mijn ervaring...

Met dergelijke fout ben ik eens naar heiligerlee geweest vanuit friesland omdaar terplekke het bios-ic te laten desolderen door een vakkundig iemand daarna werd er een ic-voetje op het moederboard gesoldeerd met vervangend ic waarna de bios-software opnieuw werd geflashd

Sterkte

 

Satman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je hebt gelijk. ik deed het omdat de onboard netwerk kaart kuren had/heeft. Nu had ik de pc gereset (batterij eruit en clear cosmos jumper) deed het prima totdat ik hem van de stroom afhaalde en ergens anders wou aansluiten. reanimeren lukt ook niet meer frown

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan de BIOS. Misschien was je niet ESD safe toen je aan het mobo bezig was.

Kan een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn.

 

Wat ik wel raar vind is dat je niet kunt downgraden. Daar heb ik met ASUS mobo's nooit last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat zou kunnen natuurlijk. Nu had ik de pc aan gelaten en hij kwam op een gegeven moment toch weer in het post scherm. Nu heb ik op de asus website gekeken niet bij het type mobo maar bij de barebone (waar het moederbord uitkwam) Hier zijn de bios updates anders dan bij het moederbord type. de nieuwste daar kwam van 2008 bij het mobo kwam het van 2009.

Dus ik geprobeerd de bios versie die bij de barebone stond erin te flashen maar dat staat hij niet toe (ook niet onder dos) Er staat iets van dat het niet compatibele is met mijn mobo.

Nu heb ik maar als proef een paar bios versies lager bij de mobo downloads erin gezet en tot nu toe draaid de pc weer (klop klop)

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik zou nu toch ook maar eens de beeper in de kast controleren.

 

Normaal geeft een ASUS moederbord één beepje bij het opstarten, als alles normaal verloopt.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal is kijken of ik nog ergens een speakertje heb liggen, die van de kast lijkt overleden.

maar al met al heb ik tot nu toe niet een keer het opstartprobleem gehad met de wat oudere bios versie. Wel vreemd dat ik niet de bios van de barebone in mijn mobo kan laden en wel zonder problemen destijds de bios van het mobo kon inladen. Maar tot nu toe werkt het prima, dus tot zover bedankt voor het meedenken allemaal smile

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...