Ga naar inhoud


[TF7710PVR] controle van hardware modificatie


kawa74

Aanbevolen berichten

Heb net een TF7710 HDPVR zilver geleend, en voordat ik deze koop zo ik graag willen weten of dat deze al een hardware upgrade heeft gehad.

De eigenaar weet het niet.

Heb al de nieuwste FW er op gezet.

 

Is er een mogelijkheid om te controleren of mijn TF7710HDPVR zilver al een hardware upgrade heeft gehad.

ID 23331

device 2.0.21

fw 7.00.39

 

Triax 110cm met TRIAX Multifeed, 2x single ALPS LNB, 2x Twin ALPS LNB, VU+ Ultimo, TF7710HDPVR zilver ontvanger overleden/reparatie.
ASTRA1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is er geen mogelijkheid om dit te controleren.

De modificatie werd door de bedrijven uitgevoerd en daarbij werd nooit verteld wat er eventueel is vervangen.

Overigens zou ik hier niet al te zwaar aan tillen want het is nooit aangetoond dat een ontvanger met een uitgevoerde modificatie significant beter functioneerde dan waarbij geen modificatie is uitgevoerd.

Ik weet dit uit ervaring, problemen die ik voor de modificatie op mijn TF ondervond waren na de modificatie nog steeds aanwezig.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sedert het prille begin een TF7700hdpvr en daar is nooit aan geprutst wat de hardware betreft. Alleen de TVV CI vervangen door een powercam en trouw de firmware updates uitgevoerd. Het toestel draait als een naaimachientje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk ff bij topfield korea bij software staat meestal datum bij je kan ook op de webside van rebox(importeur)kijken

bijvoorbeeld TF7710HDPVR firmware (23331) 2009-04-09

gr freddel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freddel
kijk ff bij topfield korea bij software staat meestal datum bij je kan ook op de webside van rebox(importeur)kijken
bijvoorbeeld TF7710HDPVR firmware (23331) 2009-04-09
gr freddel

De TS vraagt of er een mogelijkheid bestaat om te controleren of er een HW modificatie is uitgevoerd.
Dus hij wat hij aan de opmerking dat hij de FW op de TF site in Korea kan checken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het zien aan het slordig ingesoldeerde IC U82

dat voor aan gemonteerd zit naast de CI slots aan de rechterzijde van de ontvanger.

Maar zoals Jurgen al eerder zei heb ik ook geen verbeteringen bemerkt na de modificatie.

Het blijft een ontvanger met een amateuristische firmware die waarschijnlijk nooit verder ontwikkeld zal worden.

Als ik op dit moment zou moeten beslissen of ik er een zou kopen zou ik zeggen

"NEE, Laat maar!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat me niet om de FW, deze staat al op de nederlandse 7.0039.

 

het gaat mij expliciet om de hardware mod.

Het lijkt er op dat die geen HW mod heeft gehad, eigenaar heeft een week gebruikt en daarna in de kelder gedumd omdat die begin 2008 niet lekker werkte.

 

Maar het ziet er naar uit dat ik gewoon ga proberen.

 

Welk apperaat zouden jullie mij dan aanraden om te nemen ipv de TF7710HDPVR.

 

 

Triax 110cm met TRIAX Multifeed, 2x single ALPS LNB, 2x Twin ALPS LNB, VU+ Ultimo, TF7710HDPVR zilver ontvanger overleden/reparatie.
ASTRA1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kawa74
Maar het ziet er naar uit dat ik gewoon ga proberen.

Welk apperaat zouden jullie mij dan aanraden om te nemen ipv de TF7710HDPVR.


Als je nu eerst het apparaat uitgebreid gaat testen dan zal je constateren dat deze ontvanger een prachtig beeld weergeeft maar ook enkele tekortkomingen heeft.
Voor wat het laatste aangaat is het een beetje afhankelijk van de gebruiker en de keuze van de CAM, de één heeft er meer last van problemen dan de ander.
Mocht het apparaat niet bevallen dan zal je toch eerst een wensenlijst moeten presenteren voordat iemand je aangaande een mogelijke keuze van een ander apparaat van advies wil en kan dienen.

Let wel op, er zijn (nog) geen HD ontvangers die probleemloos werken, ieder ontvanger heeft wel iets maar ook dat is vaak weer afhankelijk van de wijze van bedienen / gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: kawa74
Maar het ziet er naar uit dat ik gewoon ga proberen.

Welk apperaat zouden jullie mij dan aanraden om te nemen ipv de TF7710HDPVR.


Als je nu eerst het apparaat uitgebreid gaat testen dan zal je constateren dat deze ontvanger een prachtig beeld weergeeft maar ook enkele tekortkomingen heeft.
Voor wat het laatste aangaat is het een beetje afhankelijk van de gebruiker en de keuze van de CAM, de één heeft er meer last van problemen dan de ander.
Mocht het apparaat niet bevallen dan zal je toch eerst een wensenlijst moeten presenteren voordat iemand je aangaande een mogelijke keuze van een ander apparaat van advies wil en kan dienen.

Let wel op, er zijn (nog) geen HD ontvangers die probleemloos werken, ieder ontvanger heeft wel iets maar ook dat is vaak weer afhankelijk van de wijze van bedienen / gebruiken.


Ben het hier volledig mee eens ! Ga het apparaat nu eerst eens helemaal uittesten, waarschijnlijk heb je het beste resultaat met de Powercam. Je kunt ook altijd nog andere fw versies uittesten totdat je de meest stabiele gevonden hebt. Ben je misschien wel de fastscan functie kwijt, maar een stabiel werkend toestel lijkt me belangrijker ! Soms had ik ook de neiging om het apparaat het raam uit te gooien. Blij dat ik toch het geduld gehad heb om net zo lang door te gaan totdat ik uiteindelijk een stabiel werkend apparaat heb !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trucker56
Ik heb de ontvanger nu twee jaar moet zeggen heb een benelux type maar alles werkt prima.
Heb geen klagen. beeld perfect


Ik heb dan niet de officiele Benelux versie v/d 7710 ( waarschijnlijk het Zwitserse model met ID 23031 ) maar desondanks werkt deze momenteel bijzonder goed, het doet precies wat het moet doen, zonder enig probleem en inderdaad een fantastisch beeld ! Het heeft wel wat tijd en moeite gekost om dit resultaat te krijgen maar eigenlijk ging ik dat ook wel als een uitdaging zien. Soms heb ik wel eens de indruk dat er mensen zijn die nauwelijks de moeite nemen om wat te experimenteren en al heel snel tot de conclusie komen dat het apparaat niet werkt. Voor mij is het in ieder geval een heel leuke hobby !

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...