Ga naar inhoud


[DM800HD] slecht werkende afstandsbediening dm800


erw

Aanbevolen berichten

Hi,

 

ik heb problemen met de besturding van de DM800 dmv de afstandsbediening. Hij reageert erg slecht op zowel de orginele maar ook op de logitech harmony. Zijn er meer mensen die ditzelfde probleem hebben. Iemand suggesties ter verbetering?

dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: dreamlover8000
dm7000,dm7020 en de dm8000, alledrie de ontvangers,afstandbediening problemen. frown

Wat raar. Ik ervaar mijn DM7020 afstandsbediening (en reactiesnelheid van de box) als zeer prettig. Ik denk dat dit dus niet voor iedereen geldt.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het IR sensorchippy naast het LOD

en de invalshoek van de IR-bundel is erg erg eng/nauw

principieel heb ik al eens geschreven een ontwerpfout van de kleine DMM's.

 

er zijn wel wat berichten te vinden die een "custom" aanpassing tonen met een "peu" verbetering

 

maar er zijn ook stoorbronnen

ook die zijn bekend en maken het AB gebruik nog kritischer

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ir-ontvangst-chipje vervangen door een soortgelijk ir-moduletje van panasonic (type: PNA4602 38 KHz -prijs is ongeveer 2 euro). Hij werkt nu zoals we ook van bv de dm7000 gewend zijn, dus gewoon perfect. Wel even voorzichtig zijn met solderen, of even laten doen. Het displayprintje aan de voorzijde verwijder je heel eenvoudig door even het deksel van de dm800 te verwijderen, vervolgens de hele voorkant in zijn geheel eruit door even het plastic boven op de 2 steuntjes aan de voorzijde ietsje op te wippen, bandkabeltje verwijderen en dan de 2 schroefjes van het display printje los te draaien.

 

Ik las het in een engelstalig/chinees forum. Prima modificatie.

Je kunt overigens ook in Engeland voor 41 euro incl verzendkosten een geheel nieuw displayprintje met ir-module kopen. Deze werken ook prima. Google even op "Dm800 Front Panel With LCD and remote Sensor".

 

Groetjes......

 

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FrankyBoy

Hetzelfde probleem met de DM500, gewoon ervoor zorgen dat de invals hoek beter word, dan is het opgelost.

Bij mij zat het IR oogje te diep, deze heb ik zover mogelijk naar het glas gehaald, probleem opgelost en werkt nog beter dat de AB van mijn tv. Maar mijn tv is een ander geval/probleem/topic..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja soms gaat het met mijn DM8000 ook niet lekker met de afstandsbediening.

Kan ik hiermee ook iets met het IR oog wijzigen? b.v verzetten of zoiets?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...