Ga naar inhoud


Beste plaats voor een switch


vladimirke

Aanbevolen berichten

Door omstandigheden moet ik de schotel van de muur halen. Nu wil ik deze aan de schoorsteen bevestigen en dan met een Quattro-kabel via een ongebruikte schoorsteenpijp naar binnen.

 

Moet de 4-1 DiSEqC zo kort mogelijk bij de schotel? of mag ik die binnen plaatsen en tussen schotel en DiSEqC ruim 8 meter kabel hebben?

 

Graag jullie advies.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beter een paar meter kabel naar de switch, en dat die dan lekker droog en

uit de zon binnen hangt, dan die paar meter kabel besparen en buiten plaatsen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je mag de kabels vanaf de lnb naar de diseqc schakelaar zo lang maken, als je zelf wilt.

8 meter is zeker geen probleem.

 

Schoorstenen zijn meestal niet de beste bevestigings ondergrond voor Schotels en antennes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reactie, ik kan er mee verder. wink

 

 

Origineel bericht van: ceesv
Schoorstenen zijn meestal niet de beste bevestigings ondergrond voor Schotels en antennes.

Dat is hier anders wel een stevig bouwwerkje en sinds enkele jaren niet meer in gebruik omdat we op gas zijn omgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

 

Succes!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag je gelukkig mee zijn dan laugh

 

k moet er toch hier niet aan denken om iets aan de schoorsteen te hangen :X dan weet ik zeker dattie naar beneden komt zeilen :x

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik zou de tegel voet niet te klein houden B.V 40 x 60 ik heb het een keer mee

gemaakt dat hij er bijna met een storm van het dakkapel af waaide

als je een van 30x30 doet leg er dan een extra tegel bij op

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
Heb het allemaal eens rustig bekeken en denk dat ik voor een voet ga. Het is dus een plat dak.
Hoeveel 30x30 tegels leg ik dan best als ballast bij een Triax 78 met 4 lnb's? Kwestie van niet aan overkill te doen.


Hallo,

Zelf heb ik al jaren een visiosat bisat op een tegelvoet 30x30 cm tegels/ tegelvoet met 8 tegels 30x 30 cm werkt uitstekend!!(stormzeker)
De channelmaster 120 cm heb ik wel op een grote teglvoet staan!!

mvg wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
Heb het allemaal eens rustig bekeken en denk dat ik voor een voet ga. Het is dus een plat dak.
Hoeveel 30x30 tegels leg ik dan best als ballast bij een Triax 78 met 4 lnb's? Kwestie van niet aan overkill te doen.


Ik heb al jaren een tegelvoet met 4x(30x30) tegels en daarop een zak grind van 10kg.
Beweegt niet en we hebben hier al aardige windsnelheden gekend de afgelopen jaren.

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
wanneer gaat het weer over het onderwerp van deze topic?
Dit heeft er voor mij alles mee te maken!

De schotel moet van de muur en dus vraag ik raad aan de medeleden voor een degelijke oplossing.
1. Hoe zet ik die schotel het beste als montage aan de schoorsteen afgeraden wordt.
2. Mag ik tussen LNB en DiSEqC een lange kabel plaatsen zodat de switches binnen hangen.

Op deze vragen heb ik als TS een duidelijk antwoord gekregen en dat maakt dit topic voor mij wel degelijk waardevol.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...