Ga naar inhoud


Windows 7: interne cardreader wordt niet herkend


djpetit

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

sinds de installatie van win 7 wordt mijn interne cardreader niet meer herkend. De usb aansluiting die erin zit doet het wel. Hij leest dus in dit geval o.a. geen SD-kaarten meer.

Ook onder apparaat-beheer zie ik niks staan van apparaten die niet werken (gele uitroep-teken). Echter zie ik het apparaat zelf er ook niet tussen staan.

 

Wat ik tot nu toe allemaal gedaan heb:

- ATX reset: helpt niet

- cardreader unplugged en opnieuw opgestart en daarna wederom aangesloten en opnieuw opgestart wil ook niet helpen

- gezocht naar nieuwe drivers van de cardreader helpt ook niet: hij geeft de melding: sluit cardreader aan.

- gezocht naar nieuwere drivers voor het mobo(ECS M930): deze zijn niet te vinden

- mbv driver detective kan ik wel zien dat de apparaten bij unplugged devices staan.

 

Moet ik de apparaten misschien wel uit het register verwijderen oid ??

 

Wie helpt me op weg ??

 

mvgr,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuwe cardreader van 10 euries? Die heeft ook helemaal geen drivers nodig!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Cardreaders lijken sowieso als een probleem. Had eerst een schone XP. Opstarten binnen een paar seconden. Cardreader erin en dan gewoon een volle minuut helemaal niets voor dat XP eindelijk start.

 

Nu Windows-7 zelfde cardreader erin. Lijkt goed te gaan. Ik krijg zo'n Windows menu voor me neus die 30 seconden wacht. Druk gelijk op enter en de boel start direct op. Maar laat ik die 30 seconden aflopen kan ik daarna weer die volle minuut wachten.

 

Geen idee wat er gebeurt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Klopt. Cardreaders lijken sowieso als een probleem. Had eerst een schone XP. Opstarten binnen een paar seconden. Cardreader erin en dan gewoon een volle minuut helemaal niets voor dat XP eindelijk start.

Nu Windows-7 zelfde cardreader erin. Lijkt goed te gaan. Ik krijg zo'n Windows menu voor me neus die 30 seconden wacht. Druk gelijk op enter en de boel start direct op. Maar laat ik die 30 seconden aflopen kan ik daarna weer die volle minuut wachten.

Geen idee wat er gebeurt.


Zal hopelijk binnenkort wel een patchje voor komen. Buggie in Windows lijkt me in dit geval.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Nieuwe cardreader van 10 euries? Die heeft ook helemaal geen drivers nodig!


Zou kunnen, maar wie vertelt me dat hij stuk is ??

Onder (good old) Vista werkte hij gewoon !1

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
google staat vol met dit probleem...


Klopt maar veel oplossingen werken helaas bij mij niet mad

groet,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Origineel bericht van: Sjattuh
google staat vol met dit probleem...


Klopt maar veel oplossingen werken helaas bij mij niet mad

groet,

djpetit


ah, jij hebt net zo een geluk als ik dat om de een of andere reden onze problemen altij uniek zijn. smile

Als ze echt maar een tientje kosten dan zou ik me verder niet te druk maken :), er is vast wel iemand met vista die je er blij mee kan maken, met de oude.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: yuppie


Nee nog niet...Nu wel inmiddels. Heb de indruk dat dit voor een externe reader is en geen interne. Daarnaast hij deed het nog wel met Vista.


Ik ga morgen nog eens even kijken hierna.

Bedankt voor de moeite.

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb bijna een jaar gewerkt met de gratis windows ultimate versie.

De kaartlezers werden zonder probleem herkent.

 

Nu ik de officiële ultimate versie heb geïnstalleerd ziet hij geen kaartlezer meer.

 

Raar frown

.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jeevanhoof
Hoi,

ik heb bijna een jaar gewerkt met de gratis windows ultimate versie.
De kaartlezers werden zonder probleem herkent.

Nu ik de officiële ultimate versie heb geïnstalleerd ziet hij geen kaartlezer meer.

Raar frown
.


misschien hebben we wel te goedkope rommel gekocht smile ??

groet,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

 

ik heb net een kaartje gestopt in de interne kaartlezer met windows 7.

Dit kaartje werd gewoon gelezen.

 

Als er geen kaartje inzit laat hij dus de kaartlezers niet zien.

 

Stop je er een kaartje in dan verschijnt dit toch in de verkenner.

 

Dit is wel handiger dan vroeger.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...