Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Na Fastscan weer eigen zenderlijst toepassen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Als ik een HD Fastscan heb uitgevoerd dan worden de zenders in een door CanalDigitaal bepaalde volgorde weergegeven zoals o.a. Film1 op nummer 11 of 12 (precies weet ik het niet meer).

Ik wil echter de kanalen zoals b.v. Film1 helemaal niet in mijn zenderlijst zien.

De beschikbare Menu-opties van de Zender manager en de Zenderlijst bieden mij onvoldoende of beter gezegd geen mogelijkheden om de zenderlijst naar mijn wensen aan te passen.

Het vorige keer heb ik na de uitgevoerde Fastscan met het programma PolarEditOctagon1018 een voor mij beter geschikte zenderlijst samengesteld met de volgorde (al dan niet in HD uitvoering):

Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5, SbS6, RTL7, RTL8, Net5, Veronica, BVN, hierna gevolgd door de diversen beschikbare HD kanalen in een door mij gewenste volgorde.

 

Helaas moet ik na elke uitgevoerde Fastscan weer mijn eigen zenderlijst opbouwen en gelet op het feit dat de frequenties nu nogal aan veranderingen zijn onderheven zal de Fastscan regelmatig gebruikt moeten worden.

 

Heeft iemand hiervoor een passende oplossing?

Dus hoe kan ik de activiteiten om een passende zenderlijst te maken na een uitgevoerde Fastscan tot een minimum beperken?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Jürgen
Als ik een HD Fastscan heb uitgevoerd dan worden de zenders in een door CanalDigitaal bepaalde volgorde weergegeven zoals o.a. Film1 op nummer 11 of 12 (precies weet ik het niet meer).
Ik wil echter de kanalen zoals b.v. Film1 helemaal niet in mijn zenderlijst zien.
De beschikbare Menu-opties van de Zender manager en de Zenderlijst bieden mij onvoldoende of beter gezegd geen mogelijkheden om de zenderlijst naar mijn wensen aan te passen.
Het vorige keer heb ik na de uitgevoerde Fastscan met het programma PolarEditOctagon1018 een voor mij beter geschikte zenderlijst samengesteld met de volgorde (al dan niet in HD uitvoering):
Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5, SbS6, RTL7, RTL8, Net5, Veronica, BVN, hierna gevolgd door de diversen beschikbare HD kanalen in een door mij gewenste volgorde.

Helaas moet ik na elke uitgevoerde Fastscan weer mijn eigen zenderlijst opbouwen en gelet op het feit dat de frequenties nu nogal aan veranderingen zijn onderheven zal de Fastscan regelmatig gebruikt moeten worden.

Heeft iemand hiervoor een passende oplossing?
Dus hoe kan ik de activiteiten om een passende zenderlijst te maken na een uitgevoerde Fastscan tot een minimum beperken?

Voordat ik de firmware flash, kopieer de zenderlijst even naar een USB stick. Daarna firmware erop zetten, de fastscan uitvoeren en als laatste stap de zenderlijst er terug opnieuw opzetten... Werkt goed, dit doe ik elke keer zo..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja precies, dat doe ik ook zo.

alleen voer ik geen HD-fastcan uit, want dat is cds-gerotzooi en dat moet ik niet hebben hier in frankrijk.

als ik scan, scan ik een 'automatische scan' en plaats daarna mijn eigen zenderlijst van de usb-stick of uit de geheugenopslag van de rebox zelf, die is er ook (bij systeemherstel) en dat gaat goed, OOK als de zendergegevens veranderd zijn, alleen de naam mag niet wijzigen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
ja precies, dat doe ik ook zo.
alleen voer ik geen HD-fastcan uit, want dat is cds-gerotzooi en dat moet ik niet hebben hier in frankrijk.
als ik scan, scan ik een 'automatische scan' en plaats daarna mijn eigen zenderlijst van de usb-stick of uit de geheugenopslag van de rebox zelf, die is er ook (bij systeemherstel) en dat gaat goed, OOK als de zendergegevens veranderd zijn, alleen de naam mag niet wijzigen.

Is dat zo? Dat wist ik niet.
Ik ging ervan uit dat als ik een Fastscan uitvoer de eventueel gewijzigde frequenties van m.n. de (nieuwe) HD kanalen worden aangepast.
Als ik nu weer mijn eigen zenderlijst terugzet worden dan niet de oude frequenties weer teruggezet?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
ja precies, dat doe ik ook zo.
alleen voer ik geen HD-fastcan uit, want dat is cds-gerotzooi en dat moet ik niet hebben hier in frankrijk.
als ik scan, scan ik een 'automatische scan' en plaats daarna mijn eigen zenderlijst van de usb-stick of uit de geheugenopslag van de rebox zelf, die is er ook (bij systeemherstel) en dat gaat goed, OOK als de zendergegevens veranderd zijn, alleen de naam mag niet wijzigen.

Is dat zo? Dat wist ik niet.
Ik ging ervan uit dat als ik een Fastscan uitvoer de eventueel gewijzigde frequenties van m.n. de (nieuwe) HD kanalen worden aangepast.(1)
Als ik nu weer mijn eigen zenderlijst terugzet worden dan niet de oude frequenties weer teruggezet? (2)


ad 1> ja, dat lijkt me wel. bij de volledige scan is dat in elk geval wel zo.
ad 2> blijkbaar niet zeg ik dan, ik heb bij de rebox geen technische (programma)-gegevens maar bij mijn vorige ontvanger, een aston, was het zo dat alleen de naam bewaard werd en de (nieuw gescande) gegevens erbij gezocht werden, blijkbaar.
als de naam nl veranderde was je die zender in de favorite-lijst kwijt en moest ik 'm opnieuw erin brengen.
tot nu toe lijkt het bij de rebox ook zo te gaan, in elk geval mijn lijsten blijven het doen en af en toe een nieuwe erbij, zoals recent nederland 3 hd.
ik heb er dus eigenlijk nooit bij nagedacht en ben gewoon doorgegaan zo te werken als ik gewend was.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het , denk ik, nóg anders.

Eerst de zederlijst op een usb stick.

Flashen en dan fabrieksreset.

Op het moment dat de zenderlijst geladen moet worden uit het menu gaan.

USB stick erin, deze word nu herkend. downloaden ......klaar.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum

...tot nu toe lijkt het bij de rebox ook zo te gaan, in elk geval mijn lijsten blijven het doen en af en toe een nieuwe erbij, zoals recent nederland 3 hd.
ik heb er dus eigenlijk nooit bij nagedacht en ben gewoon doorgegaan zo te werken als ik gewend was.


Ok, het klinkt goed, binnenkort ga ik deze optie eens uitproberen, als het lukt scheelt het een hoop werk.

Origineel bericht van: Caesarion
Ik doe het , denk ik, nóg anders.
Eerst de zederlijst op een usb stick.
Flashen en dan fabrieksreset.
Op het moment dat de zenderlijst geladen moet worden uit het menu gaan.
USB stick erin, deze word nu herkend. downloaden ......klaar.


Het bovenstaande is duidelijk want zo doe ik het ook meestal maar bij deze handelingen worden eventuele nieuwe frequenties niet aangepast omdat jij geen Fastscan of automatische scan uitvoert.
Het gaat mij juist erom dat ik regelmatig wil controleren of er nieuwe zenders zijn bijgekomen dan wel de frequenties van bestaande zenders zijn gewijzigd.
Dit laatste is en zal de komende tijd wel vaker het geval zijn i.v.m. het omschakelen naar HD.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Volgende keer zal ik de USB stick ook wat langer laten zitten bij het kopieeren van de zenderlijst.

Bij mij stond er gisteren niets op, dus waarschijnlijk is dat de oplossing.

Moest nu natuurlijk wel weer alle kanalen inlezen en handmatig weer in een lijst zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Volgende keer zal ik de USB stick ook wat langer laten zitten bij het kopieeren van de zenderlijst.
Bij mij stond er gisteren niets op, dus waarschijnlijk is dat de oplossing.
Moest nu natuurlijk wel weer alle kanalen inlezen en handmatig weer in een lijst zetten.

Je kan het natuurlijk ook nog "even" controleren of het op de USB stick staat door deze in een computer c.q. laptop te steken.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, Stefan, kunnen jullie nog even duidelijk uitleggen hoe ik nieuwe zenders toevoeg en mijn huidige settings kan behouden? Ik snap bovenstaande uitleg niet, als ik mijn opgeslagen zenders vanaf de usb-stick download in de Rebox dan ben ik de nieuwe (bijv. Ned3 HD) kwijt en moet ik via fastscan de nieuwe zenders weer oproepen en alle rommel en gecodeerde zenders weer handmatig verwijderen. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal proberen begrijpelijk te zijn, wat niet altijd meevalt, iedereen die een gebruiksaanwijzing heeft geschreven weet dat.

 

punt 1. blijf van fastscan af, want die gooit alles door elkaar naar een door cds vastgesteld formaat. ik gebruik altijd de automatische scan en soms de handmatige als ik iets speciaals zoek waarvan ik ongeveer weet waar het uithangt.

 

punt 2. na bv een nieuwe firmware op de voorgeschreven wijze geinstalleerd te hebben doe ik, als ik ook meen dat er wat veranderd is aan het zenderaanbod, een automatische scan van de desbetreffende satelliet.

de volledige zenderlijst (van die satelliet) is dan geupdated.

dat is de lijst 'alle zenders'.

nu zet ik de userdata weer terug, dat kan van de rebox zelf of van de usb-stick, al naar gelang welke bewaarnethode je gebruikt had. ik gebruik overigens beide. de usb opslag zit in de menuoptie geheel links op het menu scherm, de memory optie in de een a rechter, de namen weet ik even niet, ben niet bij de rebox.

je hebt nu je oude favorietenlijsten weer terug, alle zenders die er al waren en waarvan frequenties of zo veranderd zijn, zijn aangepast.

nieuwe zenders heb je niet in de favorietenlijst, die moet je via het daarvoor gemaakte menu erin brengen via optie favorieten instellen.

daarna sla ik alvast de usergegevens opnieuw op, zowel op stick als in het reboxgeheugen, zodat ik ingeval van een ernstige crash deze gegevens nog heb.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe qua veiligstellen van mij zenderlijst en instellingen hetzelfde alleen gebruik ik een favoriet "normale volgorde" waarin alle zenders die ik kijk in de juiste volgorde in staan. Een fastscan heeft geen invloed op die favoriet behalve dan dat de labels van de zenders geupdate kunnen worden (tenzij je ze zelf aangepast hebt).

 

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LionKing_NL
Ik doe qua veiligstellen van mij zenderlijst en instellingen hetzelfde alleen gebruik ik een favoriet "normale volgorde" waarin alle zenders die ik kijk in de juiste volgorde in staan. Een fastscan heeft geen invloed op die favoriet behalve dan dat de labels van de zenders geupdate kunnen worden (tenzij je ze zelf aangepast hebt).

Ok, dit is ook geen verkeerde optie maar wat bedoel je met labels? bedoel je hiermee de zendernamen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stefan, bedankt voor de uitleg. Het was me niet duidelijk dat de favorietenlijst via de systeeminstellingen gesaved kan (moet) worden, ik dacht dat dit via de zenderlijst ging en dan ben je dus wel even bezig... Het zou fijn zijn als Rebox ook eens met een bijgewerkte, duidelijke handleiding kwam, maar voorlopig wachten we maar eerst dat de firmware goed uitontwikkeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is wel waar.

de handleiding is een directe vertaling van die van de buitenlandse versies, zo heb ik gezien op de sites van de andere klonen (octagon, fortis, atevio).

op die sites vind je precies dezelfde handleiding in het duits of engels maar dan zonder vertaalfouten en met een index die is bijgewerkt. Ik heb ze gedownload want het is soms verhelderend.

de rebox nl handleiding is gewoon een niet verder gecontroleerde vertaalde versie, waar alle fouten, inkl die van de opmaak, nog in zitten. Niet zoals het hoort bij een vrijgegeven product. Zeker niet als dat na maanden nog niet verbeterd is.

ik hoop altijd maar dat het werk van hun technische afdeling wel verzorgd is. Uiteindelijk is goede software belangrijker dan een goede handleiding, want veel heb ik zelf nu al uitgezocht. De nieuwe klant zal dat anders zien. :D

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...