Ga naar inhoud


triax 110 cm + 4 gold interstar twin lnb+ 2 maximum switch


sany

Aanbevolen berichten

ronald : triax 110 cm + 4 gold interstar twin lnb+ 2 maximum switch .

 

voor ontvangst van astra1= 19 e , astra2= 28,2e , astra 3= 23,5e en hotbird 13 e.

 

de probleem is het bij beetje regen heb ik op de meest zenders geen beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

in een ander draadje in een ander subforum was er iemand die altijd zijn installatie afstelde op volgende transponders :

 

Astra 1 -> frequentie 12515, polarisatie H, symbolrate 22000 en FEC 5/6.

Astra 2 -> frequentie 10773, polarisatie H, symbolrate 22000 en FEC 5/6.

Astra 3 -> frequentie 11914, polarisatie H, symbolrate 27500 en FEC 3/4.

Hotbird -> frequentie 11766, polarisatie V, symbolrate 27500 en FEC 2/3.

 

Heb je al eens geprobeerd om op deze transponders uit te richten en daar maximaal signaal op te bekomen?

 

veel succes

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rails zit ondersteboven in de houder geschroefd. Bevestigingsschroef moet door bovenste deel rails. Zie mijn foto.

Skew Astra1 staat fout. Deze moet ongeveer loodrecht op de aarde staan. Skew andere lnb's loodrecht op rails (HB en A2 staan op mijn foto niet correct, kwam ik later achter). Dan via schuiven de juiste positie. Maak morgen een goede foto van mijn huidige opzet met 4 quads en correcte skew.

post-51382-1318260802,603_thumb.jpg

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correcte foto van huidige situatie met perfecte ontvangst, kon vorige bericht niet meer aanpassen.

post-51382-1318260802,6301_thumb.jpg

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ding staat op een schuin dak. Zal morgen eens kijken of het lukt van de grond af een foto te maken. Op deze foto's kan je al alles goed zien. Rails zit gewoon ondersteboven. Als je dat corrigeerd + skew is je probleem denk ik opgelost.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de beloofde foto. Wel je schotel opnieuw op Astra 1 uitrichten qua elevatie als je de rails er goed in gedaan hebt. Ik zou mijn geld terug vragen van de "installateur".

post-51382-1318260805,981_thumb.jpg

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fout 2: Ik zie op de foto's van je ook dat de lnb's te ver naar de schotel staan in de houders. Lnb's zover mogelijk van de schotel af in de houders!

post-51382-1318260807,0509_thumb.jpg

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Jani ik was de heel dag op de dak.

heb alles gedomonteert en de rail omgedraait.

 

was gewoon een ramp :

astra 1 en astra 3 waren goed te ontvangen 80 % ( bvn dreambox 7000 ).

maar ik had heel veel moeite om ontvangt te krijgen op hotbird ( 70 % dreambox 7000 ).

wat betreft de astra 28,5 kon ik totaal niet ontvangen.

 

wat betreft de houder die hol was zet heel raare in combinatie met die lnb s.

 

kortom...

 

ik ben terug naar me me ouder configuratie en de houder in combinatie met de lnb s : zoals op de fotos

bvn astra 1= 88 %

astra 2= 80 % bcc

astra 3 = 88% regionel zenders

hotbird = 80 %

 

dat alemaal zonder ber. en in combinatie met een dreambox 7000 = is goed om mee een schotel te richten?

 

Jani je bent aan t idee gekomen dat de rail is ondersboven gemonteerd....? waarom?

de bevestigingschroef had moeten in de bovente rails. maar door een constructie fout van me triax houder is de bevestingingschroef door de onderste rail.

en dat was eigelijk het verschil.

 

moet ik nu een nieuw triax houder kopen? of laat ik dat zo.

 

klopt dat als de bevestigingshroef door de bovenste rails moet vast zetten? dat zet de rail stevige denk ik? in mijn geval die zwarte klep zet echt niet diep in die rail..gemonteerd op de tweede etage zo kan ik zeggen?

 

ik weet niet wat voor consequenties zullen later optreden.

 

Jani bedankt voor je steun en help...jammer dat er niet veel vrienden wat ideeen kunnen aanbrengen enzz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...