Jump to content

Big fellow

V.I.P.
  • Content Count

    4,441
  • Joined

  • Last visited

About Big fellow

  • Rank
    Sat4all Core Member
  • Birthday 07/20/1973

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Buenos Aires
  • Interesses
    Electronica en bier :-)

Recent Profile Visitors

6,039 profile views
  1. Dat is wel heel erg opportunistisch geschreven. 23.0dB / 30.48m is gewoon onbruikbaar. Leuk om een korte jumper te maken, maar dan je hebt al 0.75dB/m verlies.... En dan moet je ook nog de juiste connectoren gebruiken, anders is je verlies nog hoger...
  2. Even off topic; Dat heeft meer te maken met de reactieve verliezen.....
  3. Die kan je gaan berekenen als je de inductie van de wikkeling kent. De snelheid kan nooit hoger worden dan de synchrone snelheid van de motor verminderd met een paar procent slip. De synchrone snelheid is afhankelijk van het aantal poolparen. De slip is noodzakelijk omdat er anders geen magnetisch veld wordt opgewekt in de rotor. Zonder een rotor magnetisch veld zal de rotor niet gaan draaien.....
  4. Je kan er geleidende spuitlak gebruiken: of Ik weet niet zeker hoe goed dit reflecteert...... De kunstof schotels hebben een geleidende (aluminium) folie in het laminaat zitten, welke de juiste vorm heeft 🙂
  5. Hetgeen wat gaat gebeuren bij een verkeerde condensator waarde is, zoals @ceesv al aangaf, het vergroten van de slip. Dus de snelheid zal daardoor afnemen....
  6. Dat wil ik wel, maar heb geen toegang tot de volledige paper....
  7. Als dat gebeurt heb ik geen familie meer die ik kan bezoeken (mijn vrouw zit in de VS "vast" op het moment), en daarboven op ook geen werk meer.... Er zijn vele mensen zoals ik, dus maar gewoon alle vliegtuigen aan de grond houden zal een grote impact hebben op veel mensen...
  8. Leuk voor mijn familie bezoeken.... Vier weken in quarantaine voor een bezoek.... Dus niet echt een reële optie denk ik?
  9. In dat geval.... Ik hoop dat er wat aan boord wordt verkocht... De baas gaat het uiteindelijk toch wel betalen 😉
  10. Ik zie vliegen als een noodzakelijk kwaad... Zelf vlieg ik veel voor werk en ook nog voor prive ook... (Ik zie het beetje als een lange afstand bus) En meestal zijn die vluchten minimaal 10 uur, met totale reistijden die normaal gesproken rond de 20 uur liggen... Wil ik dezelfde bestemmingen bereiken op andere manieren, dan gaat dat alleen als ik per schip ga, en dan lange stukken autorijden. M.a.w. geen optie. Dus ik volg maar de regels, en als ik binnenkort (hopelijk!!) weer aan het werk kan, dan zit ik waarschijnlijk weer in een vliegtuig voor 12 uur... Eigen snacks en drinken meenemen maar!
  11. @Drs. IJzerbout Zijn de scalar ringen de impedantie aanpassing tussen de golfpijp en de lucht? Kan het mij niet zo goed meer herinneren 😉 . Of is het toch een bepalende factor in de bandbreedte van de feedhorn en/of de belichting van de reflector?
  12. Dubbel NAT maakt niets uit voor uitgaand verkeer.... Dat is alleen lastig voor inkomend verkeer, als in van buiten af jouw router gebruiken. Maar dat lukt bij een Ziggo aansluiting, dus dat is niet het probleem.....
  13. Kan je even het precieze model van de inverter geven, of als je het beschikbaar hebt, een PDF van de handleiding? Dan kunnen we wat makkelijker meekijken. Opnieuw opstarten is denk ik niet nodig...
  14. Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest met mijn RFID suggestie... 🙂 Wat ik bedoelde is dat je een lezer installeert ergens waar deze eenvoudig te bereiken is. Dan gebruik je een kaart die de persoon toch al heeft (OV chipkaart?) en die programmeer je in je systeem als een kaart die de als het luik dicht zit het luik opent, en als het luik open is het luik sluit. Dus een kaart... De reader interface je met je HA systeem door middel van een Wemos bordje o.i.d., welke dus gewoon WiFi is... Dan kan je het allemaal voeden uit de 220V, en dan hoeft de persoon ook geen extra dingen mee te nemen 😉
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy