Ga naar inhoud


Maakt het iets uit voor het beeld of je een lnb van 0.2 of van 0.1 db hebt?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen wat ik moet nemen? Een lnb van 0.2 of van 0.1db?

Maakt dat iets uit in beeld ? Of heeft dat ergens anders invloed op?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee, want een LNB kan nooit een ruis getal van 0.1 of 0.2 db hebben, het is altijd hoger...

 

je kunt beter een kwalitatief goede LNB kopen; denk aan de Canal Digitaal DUO LNB, Inverto, ALPS, Invacom, etc

 

btw. dit bericht hoort meer thuis in het schotelpark

Link naar reactie
Delen op andere sites

o sorrie.

Kan ik hem uit dit forum wegnemen en ergens anders deze vraag stellen?

Ze maken wel allemaal reclame hd lnb < 0,1db.

Is botelco ook goed. En wat kan er gebeuren als ik geen goede lnb gebruik? Slechte ontvangst of geen ontvangst??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pedro4,

 

Bij een Triax 88 cm. voor Astra 19,2, Astra 23,5, Hotbird 13,0

maakt het in de praktijk weinig tot niets uit welke lnb je kiest.

Het betreft hier drie satellieten die relatief sterke signalen uitzenden.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nee, want een LNB kan nooit een ruis getal van 0.1 of 0.2 db hebben, het is altijd hoger...


Hoezo niet ?
Dan heb jij nog nooit goed gezocht.

Citaat:
je kunt beter een kwalitatief goede LNB kopen; denk aan de Canal Digitaal DUO LNB, Inverto, ALPS, Invacom, etc


De inverto heeft toch ook een ruisgetal van 0.2 db?

Citaat:


Inverto multiconnect single LNB

Ideale en multifunctionele LNB met 0.2db ruisgetal.





DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die o,x db's of hd is stierenvlaai.

Het maakt niks uit. Een degelijke lnb van een goed merk is aan te bevelen. Frequentie stabiel, juiste afregeling oscilatoren, goede kwaliteits controle af fabriek etc. Eerst altijd even google'n of er problemen bij bepaalde types zijn, ook van bekende merken, want soms zijn bepaalde ontwerpen niet zo goed. Denk aan de recente smalle Inverto's of de Invacom's zonder harde plastic bescherming etc

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer een serieus laboratorium aan zo'n 0,1 dB LNB gaat meten zal blijken, dat in werkelijkheid 1,1 of zelfs 2,1 dB ruisgetal gemeten wordt.

 

Een serieuze fabrikant, zoals Wisi geeft bijvoorbeeld voor een van zijn betere LNB's een ruisgetal van 0,5 dB op.

 

Bij een 0,1 dB LNB moet je gaan denken aan Stikstof gekoelde versies.

 

Kortom, dergelijke claims berusten op onjuiste reclame uitingen, ala wast witter dan wit. (dat kan ook niet!)

 

Het ruisgetal is niet van invloed op je beeldkwaliteit.

Het is een soort drempel, waarboven het signaal moet uitkomen, om door je ontvanger "gezien" te worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het ruisgetal is niet van invloed op je beeldkwaliteit.
Het is een soort drempel, waarboven het signaal moet uitkomen, om door je ontvanger "gezien" te worden.


Nee niet op de beeld kwaliteit, maar wel de signaal kwaliteit.

Ik heb hier mijn alps 0.6 vervangen voor een 0.2 pisbakken merk en het verschil is zeer duidelijk.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat je signaalkwaliteit slechter is, zal ook niet noodzakelijk te maken hebben met het ruisgetal, maar mogelijk met andere parameters.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat je signaalkwaliteit slechter is, zal ook niet noodzakelijk te maken hebben met het ruisgetal, maar mogelijk met andere parameters.


Niks aan parameters of setup gewijzigd hoor.

Ik ben trouwens bang dat dit een eindeloze discussie word laugh

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met parameters wordt er in dit verband de overige specificaties van een LNB bedoeld, zoals fazeruis, frequentie nauwkeurigheid, mf signaalversterking, zijband onderdrukking, kruispolarisatie onderdrukking, f/d verhouding etc.etc.

 

Dat zijn allemaal parameters van een lnb, die ook je signaal kwaliteit beinvloeden. Het ruisgetal zal minder bijdragen aan die slechte signaal kwaliteit, als de hierboven opgesomde parameters.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Met parameters wordt er in dit verband de overige specificaties van een LNB bedoeld, zoals fazeruis, frequentie nauwkeurigheid, mf signaalversterking, zijband onderdrukking, kruispolarisatie onderdrukking, f/d verhouding etc.etc.



Nu kunnen we natuurlijk heel intresant gaan doen, maar het gaat er mij om dat mijn edison 0,2 het veel beter doet dan mijn alps 0,6.
Ik zij het al eerder het word een eindeloze discussie.
Gebruik jij je kaliteits lnb's van wisi maar.

Ik stop ermee, ik ben weg.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...