Ga naar inhoud


[Q-box Mini] Introduktie Q-box Mini Twin receiver Enigma 2


Dutchsat

Aanbevolen berichten

Deze week aangekondigd, leverdatum is nog niet bekend.

Specs zien er goed uit, lijkt erop dat dit een echte twin receiver is. In ieder geval wordt de S2/S2 combinatie ondersteund.

 

Ik vind het ontwerp van het kastje nu eens wel geslaagd, hoewel deze een hoog Dm800 gehalte heeft.

 

Main CPU STi 7101

Twin Tuner (DVB-T / DVB-S2 / DVB-C)

Tuner Plug N Play

Enigma 2

3 USB Ports

HDMI

LAN

WiFi Connection (optional)

2 Cardreader

2" TFT Display

Diablo Inside

 

Channel change under 2 sec.

Easy and fast GUI navigation (Enigma2)

compact size same performance

 

SOON ON MARKET FOR 199 EUR

 

Tja kijk eens naar die adviesprijs, als dat incl.een tweede tuner is en als ze geleerd hebben van de Qbox HD, dan zou het toch moeten lukken nu!!!!

post-10622-1318260807,6458_thumb.jpg

post-10622-1318260807,677_thumb.jpg

post-10622-1318260807,6881_thumb.jpg

post-10622-1318260807,6991_thumb.jpg

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alweer een nieuwe?

Je zou haast verwachten dat ze eerst die andere (mislukte) boxen eens fatsoenlijk in de markt zetten, maar nee hoor, gewoon alweer een nieuwe en dan de support voor de oude producten zoals gebruikelijk stopzetten.

Het is ook niet zo vreemd dat duolabs niet veel "fans" meer heeft.

Als je zo naar binnen kijkt, vind ik dit maar een mislukt ontwerp door het verlengen van tuners naar f-busjes aan de achterzijde. Dat is zo weer een paar dB verlies en dan zit er de kabel van de schotel nog niet eens op.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

#Ron,

 

Stel je hebt een budget van Euro 200,00, en je wilt een HD-PVR ontvanger kopen die ook nog C/S ondersteund en ook nog eens Linux, en als optie Wifi heeft, 3 USB poorten, en als toetje de combo functie, tja wat is dan het alternatief?

 

Ik denk dat als de "oude" Q-box HD voor deze prijs op de markt gezet was, men toch wel meer tevreden was met deze ontvanger, zeker omdat nu toch de diablo cam open gegooid is en het sharen nu ook naar behoren werkt. Gezien de prijsstelling van deze mini zal deze eerste groep zich zeker genomen voelen zeker als het nu een opvolger model zou zijn, wat ik betwijfel.

 

En tot slot wil ik opmerken dat ik het aan de buitenkant een wel heel mooie ontvanger vind. Ik als hobbyist kreeg bijna tranen in mijn ogen. Zit er niet goedkoop uit, zoals zovelen in zijn prijsklasse. En over smaak valt echt niet te twisten.....

 

Misschien heeft Duo-labs toch een les getrokken. Ze positioneren nu hun product in een andere prijsklasse met een andere doelgroep. In deze prijsklasse is men al gelukkig met een goed werkende basis PVR/combo ontvanger, zeker als daar ondersteuning opzit voor CCcam en als er dan ook nog een server mogelijkheid op zit, dan zie ik wel mogelijkheden. Dit zijn op dit moment de runners in de verkoop als ik de winkels eens naloop.

 

En op zich hoeft het verlengen van de F-bussen geen problemen op te leveren, als de tuner maar gevoelig genoeg is. En als je het toegevoerde signaal ook nog een beetje helpt, dan is het sowieso geen probleem. De opmerking mislukt ontwerp is wel weer zo een typische opmerking en ik zat hier al op te wachten van jou. Ik zie nergens een draadbrug (Dream was expert hierin in de eerste series) en over de tuners kun je echt geen oordeel geven. Ik vind het ontwerp van het moederbord niet verkeerd, maar goed de tests zullen het uitwijzen of jij of ik gelijk gaat krijgen.

 

En als laatste wil ik toevoegen dat er wellicht toch synergie komt van het ontwikkelingsteam naar de software van beide modellen omdat men toch gebruik maakt van dezelfde core.

 

Maar goed discussie is overbodig inzake de hard- en software, over Duolabs heb je alle reden om je twijfels aan te geven. Pas als een test model aanwezig is kan men oordelen.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smaken verschillen inderdaad

de kritiek van Ron is logisch en te verwachten

want er staat geen dream op de voorkant

 

Want hij is nog nooit positief geweest om een

ontvanger waar geen dream op staat

 

zo maar iets waardeloos noemen op de folder vindt

ik kort door de bocht

 

Ik denk dat de tijd gekomen is dat de niet dreambox

enigma 2 ontvangers volwassen worden

Kijk maar naar de vu+ wordt elke week beter en de

handelaren hebben er ook vertrouwen in

 

Groetjes John

 

Dreambox 500s jade3 voor op de camping

Dreambox 8000 open PLI

VU+ DUO open PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem nu al TOP. Prijs Enigma 2, HD, Dual tuner, HDMI aansluiting, usb. Hmm lijkt me zeer veel value for money zo even zonder onderbouwing.

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

TECHNICAL SPECS QBOX-HD MINI:

 

- 266 MHz ST40 CPU SH4 Core. STi 7101 based.

- Linux Operating System (ENIGMA 2)

- Linux DVB-API compatible.

- 2,2” TFT high definition Display

- WiFi - 802.11n. Stand-Alone internal Module (optional)

- Ethernet 10/100 MBit compatible interface

- MPEG-2 / H.264 Hardware decoding

- Tuner: DVB-S2, DVB-C, DVB-T

- 2 x Tuner Module Input - Plug&Play 1 SAT + 1 DVB-T (DVB-T optional)

- 2 x Smartcard-Reader ISO 7816-3 with programmable clock speed

- V.24/RS232 Interface

- 10/100Mbit Ethernet Interface

- 1 x Scart (RGB, FBAS or S-Video)

- HDMI Output

- 2 x USB 2.0 external USB

- 1 x USB 2.0 internal for FileSystem

- S/PDIF Interface for digital bit stream out (AC-3)

- 8 MByte NOR for Secure Bootloader, 128 MByte RAM

- unlimited channel lists for TV/Radio

- EPG (electronic program guide)

- multiple LNB-Switching control (supports DiSEqC)

- OSD in many languages and skin-support

- Videotext Decoder

 

DVB-S2 Tuner:

- Frequency Range 950 .... 2150 MHz

- Demodulation DVB-S (QPSK); DVB-S2 (8PSK,QPSK)

- Symbol rate DVB-S: 2 ... 45 Mbaud/s, SCPC/ MCPC

- DVB-S2: 10 – 31 Mbaud/s (8PSK) , 10 –30 Mbaud/s (QPSK)

- Video decoder:

- Video Compression MPEG-2 and MPEG-1 compatible, H.246

- Video Formats 4:3 / 16:9

- Letterbox for 4:3 TV-Device

- Capable Resolution: (1080I, 720P, 480P/576P, 480I/576I)

- Audio decoder:

- Audio Compression MPEG-1 & MPEG-2 Layer I and II, MP3

- Audio Mode Dual (main/sub), Stereo

- Frequency: 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 16 kHz, 22.05 kHz, 24 kHz

 

 

Video parameter:

- Input Level FBAS 1 Vss +/- 0.3 dB on 75 Ohm

- Teletext filter in conformity with ETS 300 472 Standard

- Output: FBAS, RGB, S-Video, HDMI

 

Serial Interface RS 232:

- RS232 bidirectional

- BitRate 115,2 kBit/s max.

- Plug Connector SUB-D-9

 

- USB

- 2 x USB 2.0 Host

- 1 x USB 2.0 Host Internal Slot for USB stick to hold the Firmware.

 

Count of active satellite positioniSEqC 1.0/1.2 SAT POSITION / SAT OPTION

- DiSEqC - Rotor Control

 

 

Wat ik dus op de foto zag, is denk ik wel duidelijk: er staan tuners afgebeeld maar het zijn twee verschillende tuners, 1 x dvb-s2 en 1 x dvb-T of DVB-C. De f-connectors zijn dus ook voor DVB-T/C. Het is dus een combo. Duolabs geeft al aan dat de specs hetzelfde zijn als de Q-box HD en dat geeft dus de hoop dat er inderdaad synergie komt in de ontwikkeling van de software en men gewoon doorgaat met de ontwikkeling van de software voor de Hd serie.

 

Maar nogmaals het is de magische prijsklasse, het standaard model is dan iets goedkoper als een 800HD clone, die op dit moment als een trein verkoopt volgens de verkopers die ze langs de douane kunnen krijgen. Ze zijn niet aan te slepen voor die prijs. De DVB-T/C tuner is dus alleen tegen meerprijs, dat zal denk ik dan rond de Euro 59,00 zijn. Dan nog de Wifi Module en dat ben je rond de Euro 299,00 kwijt voor de meest complete versie.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is van het persbericht uit Italië:

 

The Mini HD Qbox is an ultra-compact decoder (26cm x19cm x 5cm) with the same potential of the older brother. The decoder is equipped with as many as 3 USB ports, HDMI output and Ethernet networking cable lan.

 

The decoder can accommodate 2 tuners on board: base has one for TV satellite DVB-S2 and thus can easily receive all channels in high definition. Besides that it can accommodate a second tuner which can be for digital cable or digital terrestrial TV. STi7101 The processor is the same then used for the Qbox One.

 

The Qbox HD Mini has 2 card readers and a beautiful display of two inches. The decoder has the potential of being able to compete with the Dreambox as it uses the Enigma 2 images. Given the size you can not install an internal hard drive but you can connect an external one via a USB port.

 

The decoder will be placed on the market soon at a very affordable price given great potential: the price will be 199 €.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit laatste leest zou je eerder geneigd zijn om te denken dat het om een combo gaat; hopelijk interpreteer ik dit verkeerd en is de beginnende tekst van dit onderwerp correct.

 

We zullen maar afwachten tot de eerste gebruikerservaringen zeker?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Twin Tuner (DVB-T / DVB-S2 / DVB-C)

Citaat:
- 2 x Tuner Module Input - Plug&Play 1 SAT + 1 DVB-T (DVB-T optional)


Het zou inderdaad wel een combo zijn.
Het zelfde grapje wat ze toentertijd uithaalde met de AZbox.
daar ging het ook niet mee 2 sattuners tot er eind vorig jaar hals over kop een + versie uit kwam.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lithion,

 

Grappig allemaal, juist op de punten waar geen klachten over zijn (buiten het Twin tuner gebeuren) wordt er nu al door jullie een negatief oordeel verstrekt.

 

De processor:

De 266 MHZ Sti7101 vs de 300 Mhz broadcom van Q-box. 34 Mhz maakt echt niets uit, het gaat zich om het geheel erom heen, de ondersteuning moet komen van de diverse chips, zeker in HD/Mpeg gebruik. Daarnaast ontlast de geïntegreerde diablo cam de processor sowieso, een software cam is per definitie langzamer.

En waarom draaien de actieve koelers bij bijv. de 800HD op topsnelheid en de heeft Q-box dit probleem niet, sterker nog een actievel koeling heeft ie niet nodig. Werkt bij de broadcom de processor boven zijn vermogen, of wordt de tuner te heet? In ieder geval ontzettend irritant dat gebrom in de kast van de broadcom met haar koelers.

 

Het geheugen:

Hoe lean en mean maak je je image, gooi je je geheugen vol met plug-ins, dan ga je met alle boxen problemen krijgen. En dan nog kun je nog altijd eea op bijv. een USB stick plaatsen.

 

De Tuners:

Ook maakt Ron een opmerking dat hij twijfelt over de gevoeligheid van de tuners. Maar Qbox heeft tot op heden echt geen cracky tuners met vele revisies, die de boel vertragen tijdens het met veelvuldige disecq commando's zappen. De Qbox HD, zeker met de laatste firmware, zapt lekker snel. Maar dat moet zich nog bewijzen in de mini.

 

Off-Topic: Wat ik wel weet dat bijvoorbeeld de tuner in de Dreambox 800HD zeker wel problemen heeft, deze is inmiddels al toe aan tunerrevisie L3, en nu de grap, de laatste tunerrevisies zorgden ervoor dat de HD kanalen!!! flikkerden, de L3 tunerrevisie lost dit weer op maar zorgt ervoor dat disecq ondersteuning weer stukken minder is. Er wordt al aangeraden om alleen Spaun switches te gebruiken en gebruik te maken van een in-line versterker.

 

En het grappige is dat de L3 tuner ontzettend gevoelig lijkt te zijn als men dit zou baseren op de hoge S/r Waardes die de tuner nu doorgeeft. Helaas wordt in de praktijk juist gemeld dat deze nu juist de L3 ongevoeliger is dan de oude versies. Ook het scannen geeft nu veel problemen.

 

Dit is de reden dat ik afgebrand ben op Dream, die tuner problemen blijven maar doorgaan, vanaf de DB 7000 en de DB7025 heb ik problemen gehad met het disecq gebeuren en boxen die eigenlijk veel te heet worden.

 

Maar goed het gaat hier om een nieuw model, de test moet het uitwijzen, hamvraag is en blijft: wanneer is ie nu verkrijg-baar? Dat is en blijft onduidelijk. Duolabs heeft immers nog steeds niet eea officieel aangekondigd, misschien is het wel een Hoax.

 

Ik zou zeggen: zoek je een dreambox, Combo dan ook nog extra als toetje, die stil en koel is met een goed werkende HD tuner, voor de helft van de prijs, tja dan is er een alternatief, dan is dit hem....

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...