Ga naar inhoud


[Buitenland] HDTV kost teveel tov comfort


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Gast sjonnie123

Klopt, het zou zomaar 2.2% geworden kunnen zijn...

Bij die Duitsers is het echt per woonadres (neem ik aan).

 

Per hoofd lijkt me niet want dan zit een gemiddeld gezin in Duitsland al gauw aan de 1000 euro, Per TV/Radio ook niet want dan zit je al gauw aan hetzelfde bedrag.

 

Hoe dan ook bij ons is het zeer zeker per belastingplichtige voor een gezin minimaal 200, bij gescheiden aangifte 2X 200 + voor elk inwonend werkend 18+ kid nog eens 200 extra.

 

(als je dit tot je laat doorwerken lijkt CD opeens niet zo duur meer...)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een gezamelijke aangifte is tegenwoordig hetzelfde als een gescheiden.... Je kunt alleen niet de hypotheek aftrek e.d. verdelen.

 

Fff off topic....

 

Met een peugeot 205 betaal je nu 17 Euro wegenbelasting per maand. Dat is 204 euro per jaar.

 

Met de kilometer heffing van 6 cent per kilometer ligt het break oven point op 204/0.06=3400 Km. Dus rijd je meer dan 3400 Km dan wordt het rijden door de kilometer heffing duurder...

 

Koop ik een hele dure wagen, zo duur dat je 10.000 Euro BPM moet betalen, dan ligt het break even point op 166.667 Km. Met een dure auto ben je dus goedkoper uit...

 

Nu weer on topic...

 

Die 1.1% leek gunstig, maar is inmiddels duur... En in Nederland merkt niemand het.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007
Origineel bericht van: Littlesat
Een gezamelijke aangifte is tegenwoordig hetzelfde als een gescheiden.... Je kunt alleen niet de hypotheek aftrek e.d. verdelen.

Fff off topic....

Met een peugeot 205 betaal je nu 17 Euro wegenbelasting per maand. Dat is 204 euro per jaar.

Met de kilometer heffing van 6 cent per kilometer ligt het break oven point op 204/0.06=3400 Km. Dus rijd je meer dan 3400 Km dan wordt het rijden door de kilometer heffing duurder...

Koop ik een hele dure wagen, zo duur dat je 10.000 Euro BPM moet betalen, dan ligt het break even point op 166.667 Km. Met een dure auto ben je dus goedkoper uit...

Nu weer on topic...

Die 1.1% leek gunstig, maar is inmiddels duur... En in Nederland merkt niemand het.


je meet hier anders wel met 2 maten eerst de wegen belasting per maand en dan de bpm zo kan er nooit gerekent worden en dat wil ik nog even off topic zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123
Origineel bericht van: Littlesat
Een gezamelijke aangifte is tegenwoordig hetzelfde als een gescheiden.... Je kunt alleen niet de hypotheek aftrek e.d. verdelen.


Wat wil je hiermee zeggen? Gezamelijke of gescheiden aangifte maakt voor de omroepbijdrage niet uit?
Wat klopt dan? Je betaalt altijd 2x200 (polygamie is niet toegestaan smirk ) of 1x200?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee uh jongens ...

 

het gaat over de extra kosten van HDtv ten opzichte van de "baten" ~ comfort

 

voorbeeld

mijn oude dm7020 kon nog 8 a 10 jaar verder

om de HD zenders en dvb-s2 zenders te kunnen ontvangen moet ik een dvb-s2 tuner hebben

dus een nieuwe box

+ noodgedwongen een HD-pakket

 

300 euro afgeschreven voordat ie op is dm7020

420 euro aanschafprijs nieuwe VU+ hdbox

12x5 euro extra abo kosten

en dan kijk ik op HDready tv als die HD tv er nog eens bij zou komen ben je wel heel wat pegels kwijt

 

in het Duitse voorbeeld bekeek men ook CI+ en HD+ met reclameverplicht kijken etc, dus nog erger

 

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Je hebt gelijk we raken way off topic.

 

Maar goed dat HD veel kost klopt gewoon.

Bij van zw naar kleur en 4:3 naar breedbeeld was een nieuwe TV voldoende.

NU kom je daar niet mee weg.

 

HD TV, HD capabele ontvanger, nieuw extra abonnement om dezelfde zenders (maar dan ook in HD) te kunnen blijven zien.

 

Bovendien zorgen die CI+/HD+/DRM maatregelen ook nog eens voor ellende, zoals video/audio out of sync, niet kunnen skippen van reclame, beperkte duur/niet opgenomen programma's enz.. enz..

 

Ook de afwezigheid van een HD-TV broadcast standaard (720p/1080i) speelt hiermee evenals de crappy teletekst implementatie of vervanging hiervan speelt mee.

 

Ze hebben groot gelijk die duitsers en hoop echt dat ze dit de nek om kunnnen draaien dan kunnen wij Hollanders binnenkort weer genieten van de HD variant van deze FTA zenders

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjonnie123,

Citaat:
Hollanders

dan liever nederlanders of wereldburgers aub wink

de grenzen open en samen

en toch trots op je afkomst

 

@all,

is er nu niet ergens een indicatie te vinden wat wij per belastingen per hoofd van de belastingbetaler aan kijk en luistergeld afstaan?

@all,

is dat als je een abo hebt eigenlijk ook wel belangrijk? uhm moet ik dat niet terug vragen?

 

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123
Origineel bericht van: Tonskidutch
sjonnie123,
Hollanders

dan liever nederlanders of wereldburgers aub wink
/quote]

Bewust gedaan, ik voel me ook geen Hollander maar nederlander (of als puntje bij paaltje komt een achterhoeker).
'Hollanders' staat voor mij synoniem aan de 'ons bunt zuinig' en 'alles onder de rivieren zijn boeren' types ;-).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjonnie123
sjonnie123,
Citaat:
Hollanders

dan liever nederlanders of wereldburgers aub wink
/quote]

Bewust gedaan, ik voel me ook geen Hollander maar nederlander (of als puntje bij paaltje komt een achterhoeker).
'Hollanders' staat voor mij synoniem aan de 'ons bunt zuinig' en 'alles onder de rivieren zijn boeren' types ;-).


Het stikt hier toch elk weekend van de Hollanders,onder jullie rivieren :D

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: scotty
holland is in 1840 opgedeeld in noord en zuid holland.
ik kom uit overijsel en ben daarmee dus geen hollander,
daarentegen wel nederlander.


Juist !
Maar dat weten die Belgen niet, die denken dat Holland het synoniem voor Nederland is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben +/- 1/4 nederlander wink

 

 

[buitenland] HDTV kost teveel tov comfort

k vraag me , wat volgende TV systeem zalworden ?!?!

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik vraag me , wat volgende TV systeem zalworden ?!?!

Niet moeilijk.... De opvolger van HDTV wordt 3DTV... Als je naar de bioscoop kijkt worden er momenteel heel wat 3D films gemaakt. De software hiervoor is dus al onderweg...

Daarna misschien 1080p50... maar dat zal nog wel ff duren ;-)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...