Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Software versie 1.08.01 uit


TheWizard

Aanbevolen berichten

Heb al vele merken ontvangers gehad.

In het begin steeds met een onvolledige software versie.

 

Ik begrijp dat er niet meteen naar ieders zin een software versie in zit, maar veelal werden de echte bugs er wel uitgehaald.

 

Wat echter vaak blijft liggen, zijn die dingen die het bedienen en het overzicht kunnen verbeteren.

 

Ik zou weleens van Rebox zelf een lijst willen zien wat ze wel en niet relevant vinden om aan tepassen, en waaraan ze momenteel werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Dukdalf
Heb al vele merken ontvangers gehad.
In het begin steeds met een onvolledige software versie.

Ik begrijp dat er niet meteen naar ieders zin een software versie in zit, maar veelal werden de echte bugs er wel uitgehaald.

Wat echter vaak blijft liggen, zijn die dingen die het bedienen en het overzicht kunnen verbeteren.

Ik zou weleens van Rebox zelf een lijst willen zien wat ze wel en niet relevant vinden om aan tepassen, en waaraan ze momenteel werken.


Momenteel heb ik op tuner één de astra 19.2 en 23.5 ingescand en op tuner twee niets. Ja nu ook geen enkel probleem ondervonden de laatste uren.
Maar daar heb ik dat ding niet voor aangeschaft ik wil tuner twee "onafhankelijk" van tuner één kunnen gebruiken maar ja nu kan ik niets meer.
Dit wil ik natuurlijk opgelost zien en probeer dan weer de zenders van de lnb's die ik op tuner twee heb staan weer in te scannen maar ja dat werkt voor geen meter.

De tuner heb ik aangeschaft vanwege de dualtuner opdat ik tuner één kon gebruiken voor (mijn) schotel één en tuner twee voor (mijn) schotel twee en separaat van elkaar.
Dit werkte eerst redelijk maar nu geheel niet meer nadat ik de laatste software geinstalleerd had, daarom teruggegaan naar de votige versie en ook dat werkte niet meer goet. Dus nu de laatste versie er maar weer ingezet met het ellendige resultaat dat ik tuner twee niet meer kan gebruiken.

Dit verwacht je niet door het ook wel uit te willen testen van de software en het gebruik van deze receiver als (mede) een van de eersten aan te kopen. Ja, je weet dat er vaak update's moeten komen maar de problemen die deze rebox/fortis heeft zijn wel rampzalig.

Indien de importeur een fatsoenlijke RMA afdeling zou hebben had hij (als de tnt goed werkt) mijn rebox nu fortis woensdag op zijn tafel liggen.

Dus ik weet dat als ik vooruitstrevend wil zijn en een receiver die net uit ik aankoop kan verwachten dat er software updates komen maar ik had niet verwacht dat ik een probleem apparaat zou aankopen.

De importeur heeft dit ding snel op de markt willen ( mooie folder, super slechte gebruiksaanwijzing) zetten met de gedachte veel te verdienen en wij zitten nu met de problemen.

Maar ik hoop dat er iemand mij kan zeggen hoe deze problemen op te lossen zodat ik mij receiver kan gaan gebruiken waar ik hem voor aangekocht heb.

catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling, (dat er geen bokken de lucht in springen) ik had al een schotel toen Nederland nog niet eens op de satellite uit gezonden werd dus ik heb al heel wat meegemaakt met receivers maar zoals deze rebox ellende ben ik nog nooit tegengekomen. Maar ja ik ben ook maar een beginner en houd mij altijd aanbevolen voor goede inbreng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de nieuwe firmware er in gezet en ben nu bezig met terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maar dat duurt nu al een kwartier, lijkt me iets te lang. Ik denk dat de Rebox is vastgeslagen... kan ik zo maar een harde reset doen?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: H. Maat
Ik heb net de nieuwe firmware er in gezet en ben nu bezig met terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maar dat duurt nu al een kwartier, lijkt me iets te lang. Ik denk dat de Rebox is vastgeslagen... kan ik zo maar een harde reset doen?

Dat heb ik ook gehad, ik kon die versie er niet eens op zetten.
Misschien probeer ik het ooit nog eens,als ik meer tijd heb.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Ter aanvulling, (dat er geen bokken de lucht in springen) ik had al een schotel toen Nederland nog niet eens op de satellite uit gezonden werd dus ik heb al heel wat meegemaakt met receivers maar zoals deze rebox ellende ben ik nog nooit tegengekomen. Maar ja ik ben ook maar een beginner en houd mij altijd aanbevolen voor goede inbreng.

Ik wel hoor, ik had voor me Rebox, een Inverto, en een Homecast 8100.
En ik had gehoopt, juist omdat de Rebox niet achteraf hoeft te decoderen nu een een PVR te kopen, zonder problemen [maar helaas, deze heeft weer andere problemen]

Misschien als Rebox het vastlopen, en de bug in de aanwijsbalk zou oplossen, dat je een superbox zou hebben, maar dat doen ze [verlopig] niet. ze besteden liever hun tijd aan andere dingen.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: H. Maat
Ik heb net de nieuwe firmware er in gezet en ben nu bezig met terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maar dat duurt nu al een kwartier, lijkt me iets te lang. Ik denk dat de Rebox is vastgeslagen... kan ik zo maar een harde reset doen?

Dat heb ik ook gehad, ik kon die versie er niet eens op zetten.
Misschien probeer ik het ooit nog eens,als ik meer tijd heb.


Na een uur toch maar een harde reset gedaan, als ik bij systeem info kijk zie ik wel de nieuwe formware geregistreerd, dus het zal wel goed zijn gegaan.
Had wel vanochtend ineens geen beeld meer op alle betaalde kanalen, alleen FTA, zal CD maar eens bellen wat ze aan het doen zijn...

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper

We hebben de Box ook vandaag flink gebruikt en niet ontzien(formule 1 overdag opnemen enz.). Normaal had ik zeker al een vastloper gehad maar nu nog steeds niet. Blijven nog een hoop wensen over maar stabiliteit staat boven aan het lijstje. wink


Ik heb het noodlot getart met dit bericht. De eerste vastloper is weer binnen frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik voor de zekerheid de harddisk vervangen, er zat een 250 GB in en nu een 500 GB van een jongere datum beiden zijn WD green power. Ook tussen het frame van de harddisk en de zijkant van de harddisk als extra koelribben toegevoegd, deze steken net onder de behuizing links en rechts uit en sluiten goed aan (nog geen koelpasta tussen de aansluiting met de HD gedaan, kan altijd nog).

 

Zal ook alle zenders weer gaan verwijderen, software er opnieuw opzetten HD formatteren, terug naar fabrieks instellingen en dan nogmaals alles scannen. Heb het idee dat ik daar dan voor niets mee bezig ben maar dat kan ik daarna pas met zekerheid zeggen.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk gelukt, om de nieuwe software in me re9000 te plaatsen [hehe]

 

Wat me opvalt is dat de hdd niet meteen uit gaat als ik de re9000 in stanby zet, maar pas na een seconden of 10 a 15. [Met de vorige versie's ging de hdd wel meteen uit]

Nog meer mensen bij wie dat is?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb net de firmware erop gezet en inderdaad de HDD gaat niet meteen uit.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Ja, heb net de firmware erop gezet en inderdaad de HDD gaat niet meteen uit.


Als je met deze nieuw versie je zenderlijst op usb zet, bewerkt in de computer en dan weer terug zet kan je weer opnieuw beginnen.
Je kunt het uitproberen maar ja dan ben je weer veel tijd kwijt, of gebeuren die maffe zaken alleen op mijn fortis/rebox, maar ik zou eigenlijk graag van een ander vernemen of die er ook last van heeft.

catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MACKerMD

Ben al vanaf versie .67 bezig om een opname 100% -clean- te krijgen die ik ook op me PC kan bewerken en afspelen. Nu 1.08.01 erop gezet maar weinig verschil.

 

Elke opname heeft [achteraf] een tijdscodeprobleem, troep in de .ts header, en bij CD opnames alsnog 'scrambled' packets. Ik moet dus altijd een -offset- gebruiken en de 'bad' packets eruit filteren. De 'data' zelf is wel decoded, maar er zit nog altijd troep in waardoor de files standaard NIET zijn af te spelen op me pctje en/of te bewerken.

Ik wilde gewoon de opnames naar mijn pc zetten, editen, burnen. Nu heb ik eerst nog een programma van 30 euro nodig om de bugs uit de opnames te halen om deze files eindelijk te kunnen gebruiken.

Lijkt me niet echt de bedoeling van de PVR.

 

De opnames zelf zijn wel prima af te spelen op de 8000HD zelf.

 

Nog altijd na opname/weergave van een kanaal, willen wegzappen naar een andere zender, springt de box op tuner 2, waar niks op zit. Alleen een off/on wil dan helpen. (Alsof de box denkt dat ie nog aan het opnemen is ofzo).

 

Af en toe hoor ik kleine audio-drops tijdens de uitzendingen. Heel kort, maar wel aanwezig voor een 'geluidsgevoelig'-oor. Opnames die gemaakt worden klinken echter wel 100% ok.

 

Dacht eindelijk een box te hebben waar ik na een aantal updates geen problemen mee zou hebben voor de basis-dingen. Verkeerd gedacht en wacht maar op .02

 

Leuk een hobby-doos, maar een frustratie-doos koop ik liever niet. Als ik beta-tester ben, zet dan op de box dat 't een beta-box is... -zucht-

Of meld dat dan in ieder geval bij de firmware updates. Stable-final, Buggy-Beta..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond liep de rebox/fortis weer vast, zat gewoon tv te kijken en super beeld stond vast en met de afstandbediening kon ik ook niets doen. Leuk is dat. Zou de stroom er afhalen en ineens begon dat ding weer. Super die rebox, nu fortis, daar heb je wat aan ja dikke ellende is dat dus.

 

Ze moeten nu maar snel met nieuwe dingen komen om de ergernissen van de gebruikers weg te werken of aangeven dat ding terug te nemen vanwege dat ze de aangegeven zaken in de folder niet kunnen waarmaken.

 

Ja, ook ik mail altijd wel de gevonden fouten en waar dat gebeurt en tevens de gegevens hoe het gebeurt door naar rebox, netjes krijg je dan meestal bericht terug maar mijn rebox fortis is nog steeds een rotding en een dikke miskoop die hun (rebox importeur) tot een beloofde goede receiver moeten maken. Zo niet dan roep ik alle gebruikers op die ook klachten hebben aangifte te gaan doen van oplichting door de aanschaf van deze rebox, welke nu een fortis is, vanwege de gegevens die in de (aankoop folder staan) en welke dus geheel niet kloppen met het apparaat waar wij nu mee opgescheept zitten.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter verduidelijking van mijn voorgaande berichtje wil ik aangeven dat er meer mensen zijn die hun problemen en ook de gegevens van die problemen doorsturen naar rebox.

Ook die mensen krijgen een bericht terug dat er aan gewerkt word en dat het meegenomen zal worden in de eerst volgende update maar we zijn op dit moment nog niet met een verbetering van deze receiver verrast. Het is nu nog steeds een fortis met vele gebreken, en een ieder probeert uit te vinden hoe elk, voor zich zelf, het beste uit deze receiver kan halen omdat ze het apparaat aangekocht hebben op de mooie gegevens van de folder.

Zelf denk ik dat ze daar, bij rebox, maar een forum moeten aanmaken waarin iedereen zijn ergernis kwijt kan en waar rebox/fortis gelijk antwoord kan geven en ook hun update’s bekend kan maken. Maar ja dat zal niet gebeuren vanwege het gegeven dat ze graag geld binnen halen en de rest een onoverkoombare (waardeloze bijzaak voor hun) noodzaak is om de software “goed” bij te werken voor de gebruikers naar wat is beloofd ik de verkoop folder.

Indien ze daar wel goede bedoelingen zouden hebben hadden ze ook allang al op dit forum hun excuus aangeboden voor de super slechte prestaties van deze rebox, nu fortis.

catw

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...