Ga naar inhoud


Jullie mening over plaatsen T90


ferrarisat

Aanbevolen berichten

ik wil mijn T90 plaatsen op het platte dak (foto 1)

maar de buurman doet een beetje vervelend

 

nu wil ik een plat dak maken wat nu nog schuin is(foto 1)

zodat het meer uit het zicht is van de buurman

 

platdak plus voet is 2 mtr 30 tot onderkant schotel

afstand naar de bomen (foto 2) van de andere buren is 7 mtr en de boom word ongeveer 5 mtr hoog

 

vraag word dit een probleem voor de ontvagst of moet ik scheit hebben aan de buurman en toch op het groot platdak zetten waar nu ook mijn andere schotel hangt

post-46573-1318260827,7427_thumb.jpg

post-46573-1318260828,1273_thumb.jpg

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het zal ervan afhangen, welke sat. posities je wil ontvangen.

Astra 1 hangt op ongeveer 30 graden omhoog kijkend.

Astra 3 en 2 hangen lager.

De andere kant op zal Hotbird nog iets hoger hangen, en daarna kom je weer dichter bij de grond.

Welke posities wil je nog meer ontvangen?

 

Neem eens een gradenboog en ga op de plek van de antenne staan, en kijk of je vrij zicht hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wettelijk gezien is het best simpel...

 

Je mag een antenne plaatsen tot 5 meter boven het bouwwerk (moet wel aan de achterkant zijn)

 

Dus je mag hem zetten waar je wil...

 

Maargoed, als je het met je buurman kunt overleggen is het altijd beter... :D

Dreambox 800s - Dreambox 500c - Triax 78 triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat jouw schotel op 19.2 oost gericht is. Ik denk als je de schotel op dezelfde plaats neerzet of een klein stukje van de muur af dat je dan veel satellieten kunt ontvangen. Daar kan de buurman toch geen bezwaar tegen hebben. Ik meen dat er dan voor hem niet veel veranderd.

Ik zou mij in ieder geval niet tegen laten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Ik neem aan dat jouw schotel op 19.2 oost gericht is. Ik denk als je de schotel op dezelfde plaats neerzet of een klein stukje van de muur af dat je dan veel satellieten kunt ontvangen. Daar kan de buurman toch geen bezwaar tegen hebben. Ik meen dat er dan voor hem niet veel veranderd.
Ik zou mij in ieder geval niet tegen laten houden.


ben van plan die schotel te laten zitten

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Binnenkort in de rijdende rechter?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ferrarisat
ben van plan die schotel te laten zitten


Waarom als ik vragen mag? Wanneer er aan deze schotel een ándere ontvanger gekoppeld is/zal worden, dan zou ik de T90 voorzien van een dual lnb voor 19° oost. Er hierbij natuurlijk van uitgaande dat de Triax op de Astra 1 uitgericht staat.

Edit: Ik lees net dat je ,,allemaal quarto lnb's klaar voor de toekomst'' hebt geschreven in het onderdeel 'Leden installaties' maar anderzijds in je handtekening dat de 80cm Triax aan een rotor gekoppeld is, dus nú begrijp ik het wél!

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier nog een paar tekeningen van een bekent forum lid misschien kun je er wat mee

post-33015-1318260831,8712_thumb.jpg

post-33015-1318260831,9103_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een beetje creatief met wat planten in bloembakken rond de schotel bijvoorbeeld buxus zodat hij een beetje aan het oog onttrokken wordt, zorg wel dat je ze van tijd tot tijd snoeit en maak het jezelf makkelijk door er een simpele sproei installatie aan te leggen met wat grijze pvc pijp met sproeiers op een tuinslang aangesloten. scheelt een hoop gesjouw

 

Heb hiermee een pissige buur van een vriend van mij koest gekregen en de buurman was hem later zelfs dankbaar doordat zijn terrasje leuker was geworden

Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: firescoob
Ben een beetje creatief met wat planten in bloembakken rond de schotel bijvoorbeeld buxus zodat hij een beetje aan het oog onttrokken wordt, ...

Ik heb een T90 in onze tuin staan op een kleine verhoging van een stapel tegels en zo. Leuk eromheen gewerkt met potten en planten. Werkt inderdaad top, iedereen blij, ook de (graag tuinierende) vrouw. Het kan heel leuk staan in de tuin, echt waar wink

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...