Ga naar inhoud


[DM500HD] Geluid is zeer slecht met scart aansluiting.


Christ1ne

Aanbevolen berichten

Deze 500HD is echt een zeer goede en snelle decoder, werkt perfect op een HDTV.

Heb hem nu echter op een oudere nietHD LCD TV aangesloten met een scart. Het geluid is nu vreselijk verstoord.

 

Ik draai OpenPli op de 500HD.

 

In de A/V settings heb ik het volgende staan:

AC3 default no

AC3 downmix yes

General AC3 delay 0

General PCM delay 0

 

Ik heb AC3 default al veranderd naar Yes en AC3 downmix veranderd naar No, maar het slechte geluid blijft.

Heb de scart op een oude DM500s box getest en het geluid is OK met dezelfde TV. In die 500s kan je kiezen in A/V settings voor RGB. Heeft dat er iets mee te maken?

 

Hoe moet ik de 500HD instellen om een goede kwaliteit "non digital" audio te hebben met een scart aansluiting?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geloof het of niet, maar het probleem is opgelost als je gebruik maakt van de goedkoopste scartkabel die je maar kunt vinden.

Waarschijnlijk zijn deze minder bedraad.

 

Natuurlijk, een scartkabel van de bouwmarkt is niet wat je wilt, maar wanneer dit je probleem oplost is het misschien wel de moeite waard om te kijken hoe deze is kabel is bedraad en te vergelijken met de kwaliteits scartkabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok daar ga ik nog eens naar kijken dan, heb al een hele goedkope en een wat duurdere geprobeerd, kan geen verschil zien of horen, maar ze waren allebei wel volledig bedraad dacht ik.

 

Weet iemand welke punten bij zo'n goedkope kabel niet bedraad zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het volume is er geen probleem. Het volume van de 500HD moet echt niet op max staan. Het is de geluidskwaliteit die niet goed is.

Heb de verschillende aansluitingen geprobeerd die er zijn in de A/V settings en geen verbetering. Als ik voor scart aansluiting koos was het beeld ook niet zo zuiver.

 

Wat kan ik nog proberen om dit op te lossen?

 

Christine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Christ1ne


Wat kan ik nog proberen om dit op te lossen?



Heb je niet een conflict met andere randapparatuur die via scart naar je TV gaat? Koppel die eens los en kijk dan eens hoe het geluid is. Hier geen problemen met OpenPLi op een HD Ready. Aan de instellingen heb ik verder niets veranderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het (net als bij mij) ook een wat oudere TV? Heb hier het probleem op een oudere JVC. Als ik dezelfde dreambox via scart op m'n phillips LCD aansluit is het probleem weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Herco
Is het (net als bij mij) ook een wat oudere TV? Heb hier het probleem op een oudere JVC. Als ik dezelfde dreambox via scart op m'n phillips LCD aansluit is het probleem weg...


Ja dat kan wel kloppen,paar jaar terug had ik ook zo'n geval

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de 600 ook prima op de oude JVC alleen (verschillende) DM800's niet, ook erg slecht geluid. En op andere tv's geen problemen met geluid via de scart...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...