Ga naar inhoud


[DM500HD] Geluid is zeer slecht met scart aansluiting.


Christ1ne

Aanbevolen berichten

Gast Jeroensky

Ik kan me zo een verhaal ook herinneren van Pli forum.

Weet niet of het ook de 500HD was.

Wel was het een tuner zonder 2xrca analoog uit in kleine behuizing.

Men had aangegeven dat het aan de audio chipset lag, deze kon niet overweg met het feit dat sommige aangesloten apparaten aan scart met alle pinnen verbonden door kabel(bv amp of tv) het audio signaal retourneren.

Men had het over made in China audiochipset.

 

Een mogelijke oplossing is, scartkabel gebruiken die niet alle connecties doorverbind, maar alleen audio&video output (zgn goedkope scart kabels met dunne kabel). Dan krijgt de tuner n.l. geen audio retour van bepaalde tv/amplifiers die aangesloten zijn aan scart.

scartdiag.gif (pin 2 en 6 zijn hoogstwaarschijnlijk de boosdoener)

 

Of je kan gezien het 500HD betreft even de digitale HDMI uitgang (eventueel in combinatie met de toslink(optische digitale audio)) gebruiken.

Het is immers een High Defenition(HD) tuner. En gezien scart alleen analoge standarddefenition(SD, Pal 576) support, is het eigenlijk onlogisch om bij deze tuner scart te gebruiken.

 

Dus conclusie : goedkope scartkabel met alleen audio/video output verbinding(lees: pin 2 en 6 niet verbonden), en nog beter, exit scart en alleen hdmi (& eventueel toslink) gebruiken om maximale kwaliteit van tuner te benutten. Ik neem aan dat die tv hdmi ingang heeft?(of 5.1 audio versterker digitale sp/dif ingang heeft).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelfs al een scartkabel geprobeerd op de dm800, waar ik alle draden uitgeknipt heb, en alleen de 3 voor het geluid heb laten zitten, als test. Het probleem is er dan nog...

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

of die van jou of deze

 

AC3 default yes

AC3 downmix no

General AC3 delay 0

General PCM delay 0

 

dat heeft enkel effekt op de spdif kabel naar een AV-receiver met dolby surround

 

Citaat:
op een oudere nietHD LCD TV aangesloten met een scart

 

er zijn LCDtv's die je beter uit kunt zetten inzake geluidkwaliteit

MAAR je schrijft een dm500s gaat prima

 

dan is er toch iets aan de settings fout OF je 500HD heeft een bug op scart

misschien zijn anderen te vinden (hoewel ondenkbaar weinig een HD nemen en scart gebruiken) die dat kunnen testen.

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Christ1ne
... maar audio blijft slecht.Christine


Wat is er "slecht" aan? (Bijvoorbeeld: brom, ruis, te zacht, overstuurd, ...)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid is "vervormd". Vooral als mensen spreken in uitzendingen zoals NOva, Netwerk, enz.

 

Ondertussen is de 500HD kapot!! Hij start niet meer op. Er brandt geen lichtje vooraan waar hij een rood of groen lichtje moet vertonen. Binnenin brandt er wel een rood lichtje en hij wordt ook tamelijk warm als ik hem uren laat aanstaan. Dus dood is hij niet. De stransfo is ook in orde, want gaat nog op de 500s.

 

Dus, een 500s op die LCD JVC TV (zonder HD aansluiting) aangesloten en daarmee is de audio perfect!

Met de 500HD was er geen geruis, het was zo'n vervelend "vervormd" geluid. Zoals soms wanneer iets zeer luid gezet wordt, het geluid kan verstoord worden. Vreselijk om naar te luisteren.

Christine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...