Ga naar inhoud


[Stroom Aggegraat] Hoeveelheid Wattage nodig berekenen?


Sjattuh

Aanbevolen berichten


Thx allen voor de tips.

 

Ik ga e.e.a. lezen, nog wat mensen vragen en wanneer ik eruit ben/keuze heb terug gebracht naar een paar mogelijkheden zal ik dit hier posten en weer een beroep doen op jullie kennis.

 

Ben er i.i.g. wel al zeker van dat het een aggegraat met ingebouwde accu's zal worden. Enige probleem dat ik volgens mij zal hebben is dat hier echt geen 380V op zal kunnen ivm de accu's?

 

Gelukkig is (op het moment) alleen mijn water heater 380V en misschien dat het een keertje voorkomt dat ik met koud water mijn shampoo uit moet spoelen, maar dat risico wil ik dan wel nemen...

 

Ter info: Ik zeik misschien een beetje over dat ik alles erop wil hebben werken. Maar mijn vrouw is regelmatig aan het bed gebonden door haar reumatische aandoeningen en ik wil gewoon dat haar zo veel mogelijk wordt ontzien en dat ze nooit in het donker naar het toilet zal moeten etc.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle generatoren (behalve de goedkope oosterse) zijn 380VAC 3 phase. Daar ontkom je (bijna) niet aan.

Heb je nu thuis een enkelphase (220V) aansluiting dan kan je toch prima een 3 phase aggregaat gebruiken. Je kan de phasen namelijk prima verdelen over de diverse groepen in je huis.

 

Als laatste, bijna alle professionele degelijke generatoren draaien 1500RPM (omwentelingen per minuut). Let hier op bij de aanschaf. De goedkope luidruchtige generator setjes draaien bijna alle 3000RPM. Dit zijn vaak de setjes van veel herrie en weinig power (en snel stuk).

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik zat aan deze te denken:

 

Rated Output - Kw 10

 

Maximum Output - Kw 10

 

Output Volts 230V and 115V

 

Engine Make Honda 4 Stroke OHC

 

Engine Model GD1100 20 HP Diesel

 

Fuel Capacity - Litres 38

 

Max run time - hours 11

 

Noise Level - dB(A) @ 7m 65

 

Dimensions LxWxH - cm 139x63x81.5

 

Weight - kg 355

 

Is dit overdreven veel/zwaar of kan ik hiermee mijn hele huis een aantal uren van stroom voorzien?

 

Ik ga dit jaar tevens en verdieping erop zetten waar ook wat electronische apparatuur komt te staan zoals b.v. een TV met receiver etc.

 

Ik woon nu een jaartje hier en heb het even aangekeken, maar we hebben er echt eentje nodig helaas.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt veel beter op zoek gaan naar een complete no-break installatie. Die bestaat uit een accu batterij met omvormer, en een standby aggregaat. De electriciteit die je binnenkrijgt wordt door deze installatie 'geschoond', dus alle dipjes worden er uit gehaald. de sinus wordt bijgewerkt enz. Als de aggregaat wordt gestart omdat de standaard electriciteit is uitgevallen, wordt deze automatisch in sync gebracht met de stroom uit de accu omvormer. Op deze wijze heb je altijd stroom zonder enige onderbreking. Dergelijke installaties zijn als compleet pakket verkrijgbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Je kunt veel beter op zoek gaan naar een complete no-break installatie. Die bestaat uit een accu batterij met omvormer, en een standby aggregaat. De electriciteit die je binnenkrijgt wordt door deze installatie 'geschoond', dus alle dipjes worden er uit gehaald. de sinus wordt bijgewerkt enz. Als de aggregaat wordt gestart omdat de standaard electriciteit is uitgevallen, wordt deze automatisch in sync gebracht met de stroom uit de accu omvormer. Op deze wijze heb je altijd stroom zonder enige onderbreking. Dergelijke installaties zijn als compleet pakket verkrijgbaar.


Zou je mij misschien een linkje willen geven via PM met een voorbeeldje? Dan weet ik waar ik op moet zoeken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synchronizer valt wel mee qua prijs, voordeel is dat je ook fatsoenlijk kan proefdraaien. Veel sets kunnen niet belast/parallel draaien en worden alleen no-load getest. Heb je hem dan echt nodig gaat ie alsnog door de hoeven.

Verder helemaal akkoord, koop een merk. Chinese troep krijg je gegarandeerd spijt van.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...