Ga naar inhoud


[COAX Bekabeling] Hoe beste buiten aan te leggen?


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Hier in Turkije is men nogal makkelijk...

 

Zo legt men coax niet vast gewoon op de grond neer.

 

Ik wil eigenlijk dit allemaal goed doen zeker omdat ik CAT6 uit NL wil meenemen en dat is geloof ik nogal prijzig spul.

 

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil doen omdat dit af zal hangen van hoeveel T.V.'s ik zal ophangen, maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt.

 

Het zullen 4 schotels worden, met ofwel Quad ofwel Quattro LNB's.

 

Bij de ene zal ik dus 16 kabels naar binnen leiden naar een disqc centrale om van daaruit naar de receivers te gaan.

 

Bij de andere oplossing zal ik (tot maximaal) 4 mini disqc's gebruiken en met 4 kabels naar binnen gaan. Men sluit deze mini disqc's hier gewoon buiten aan - dit oke of kan ik in dit geval ook beter naar binnen gaan voordat ik ze naar de mini disqc's opsplits?

 

En dan hoe kan ik ze het beste leiden? Gele pvc pijpen? Dit in het beton storten? Hoe diep? En dan als ik 'uit de grond' kom, hoe voorkom ik dat water de pijp(en) inloopt bij regen?

 

Of kan ik dit beter helemaal niet doen en is er juist een andere oplossing waarvan ik bestaan niet ken?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou geen gele PVC doen.. dat wordt bros op den duur ( kan niet tegen UV etc )

 

zelf heb ik hier ook over zitten tobben ivm er nu maar 1 coaxje dwars door t dak gaat.

maar dat worden er dus 4.. hm alleen dan heb ik t probleem dat ze niet op de juiste plek binnen komen..

 

afijn dacht ik zelf.. ik pak een 30/40mm grijze pvc, welke ik langs het platdak leid tot waar de trap zit, daar door de muur..

 

en tegen het inregenen dacht ik gewoon door de pijp eerst vertikaal te draaien en daar nog een U bocht op te maken.. ( zodat de opening naar de aarde wijst )

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Ik wil eigenlijk dit allemaal goed doen zeker omdat ik CAT6 uit NL wil meenemen en dat is geloof ik nogal prijzig spul.
CAT6 is databekabeling, geen coax.

Volgens mij bestaat er ook speciale buiten-coax.

Origineel bericht van: Sjattuh
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil doen omdat dit af zal hangen van hoeveel T.V.'s ik zal ophangen, maar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt.
Als je onafhankelijk van elkaar naar verschillende programma's wil kijken zal je bij elke TV een ontvanger moeten hebben en dus naar elke TV minimaal één coax vanaf de DiSEqC-switch.

Origineel bericht van: Sjattuh
Het zullen 4 schotels worden, met ofwel Quad ofwel Quattro LNB's.
Waarom niet één schotel met 4 LNB's? Staan de satellieten te ver uit mekaar? Of is het signaal te zwak voor multifocus?

Origineel bericht van: Sjattuh
Men sluit deze mini disqc's hier gewoon buiten aan - dit oke of kan ik in dit geval ook beter naar binnen gaan voordat ik ze naar de mini disqc's opsplits?
Bij de weersomstandigheden in Turkije kan dat ook makkelijker maar binnen is altijd beter dan buiten (vooral in vochtige landen zoals Nederland).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die Coax wist ik niet - ik zal eens kijken voor buiten coax.

 

Elke T.V. een receiver en aparte kabel was ik van op de hoogte.

 

4 schotels omdat het signaal anders te zwak wordt ben ik bang.

Ik wil er 3 van 2,20m en 1 van 1m.

 

Dat dacht ik wel, maar hier doen ze het natuurlijk allemaal buiten en zo dicht mogelijk bij de schotel - spaart kabel uit.

 

Thx

 

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruikt 120 dB kabel(viervoudig afgeschermd)vanaf €30 per 100 meter

 

Denk ook eens na over een wavefield/wavefrontier T90 schotel, heb je niet zo'n groot schotelpark op je dak

 

controleer wel even de footprint van de sat's die je wenst te ontvangen, niet alle op europa gericht satellieten zijn daar te ontvangen.

 

en maak een bochtje voor je naar binnen gaat, sluit de kans dat er water via de kabel naar binnen sijpelt zo goed als uit. de druppels vallen dan op het laagste punt van de kabel af

Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal krap aan worden, ligt eraan waar je in Turkije zit.

 

je kunt de footprints zelf controleren op

http://www.satbeams.com/footprints

zoek even goed uit welke zenders je wilt kijken en op welke sat ze zitten

http://www.lyngsat.com/

 

het grootste probleem is dat de wavefield/wavefrontier ongeveer 40 graden kan afdekken, maar met een beetje kunst en vliegwerk zou het in theorie moeten lukken(verlengen arc/rail)

http://www.wavefrontier.us/Toroidal.htm

http://www.duwgati.com/wavefrontier/rail.htm

http://www.duwgati.com/wavefrontier/

 

Kijk maar eens op onderstaande link voor de wavefrontier calculator

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc.html

 

Ik denk dat je nu voldoende leesvoer hebt om een beslissing te kunnen nemen of het voor jou mogelijk is.

Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Van die Coax wist ik niet - ik zal eens kijken voor buiten coax.
CAI gaat ook zonder mantelbuis door de grond (groene kabel) maar da's volgens mij niet of minder goed geschikt voor satellietsignalen vanwege de hogere frequenties die deze signalen gebruiken (die dus voor zover ik weet niet op de kabel gebruikt worden).

Origineel bericht van: Sjattuh
4 schotels omdat het signaal anders te zwak wordt ben ik bang.
Ik wil er 3 van 2,20m en 1 van 1m.
Plek zat dan zeker? Doe es wat fotootjes plaatsen hier als je alles klaar hebt. cool

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...