Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Enigma, Octagon, Fortis of welke firmware in de Rebox flashen!


TheWizard

Aanbevolen berichten

Misschien handig dat de moderator een permanent topic maakt waar duidelijk de beschrijving staat hoe veilig de diverse firmware in de box gezet kan worden. wink

 

Er zijn sites waar dit duidelijk wordt beschreven echter deze links plaatsen mag niet. frown

 

Vooralsnog ben ik het met Stefan eens om zaken duidelijk uit te leggen zodat we allemaal plezier van deze hobby kunnen hebben.

 

Mocht de box toch onbereikbaar worden dan is er altijd nog het laatste redmiddel om met een J-Tag interface (aansluiting in de Box) de box te redden. Hiermee kun je rechtstreeks lezen en schrijven in het geheugen. Echter je moet iemand vinden met deze interface, software en een werkende box om het geheugen van te kunnen copieren. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: duitsland
De opmerking over de bootargs snap ik nog niet helemaal.
De maxiboot is wel voor elkaar, nu alleen nog E2.


na de maxiboot even in art naar het tabblad bootargs gaan en deze default saven, dan is de sofware helemaal in orde.
hij doet het ook zonder deze stap, want dan boot hij default, maar je houdt een crc error in de software. dat zie je overigens alleen als je die bekijkt met hyperterminal oid.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik iets dom overkom Stefan, maar wat bedoel je precies met art ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo dom?

ik ben dat toch? :D

niet voldoende uitgelegd waar het over gaat, sorry.

 

art is het Atevio Recovery Tool, afgekort ART,

te vinden op de atevio site inmiddels versie 3.1,

waarmee je de rebox komt omkatten naar octagon of atevio of...

en verder nog wat andere leuke aanpassinkjes plegen zoals multiboot maken, het werkt via de rs232 aan de achterkant.

probleem is een beetje om in de box te komen, dat moet vaak met een truukje, hyperterminal of putty.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

En plaats je dan een usb stick met de E2 software voor of achterin de ontvanger ?

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteindelijk ja, althans, dat kan.

 

er zijn van de softwaqre op de atevio site twee versies beschikbaar, of eigenlijk vier, en dat verwart weleens en vergissen is dodelijk.

er is een verschil tussen atevio 700 en 7000 software, de laatste moet je gebruiken,

en dan is er een usb versie en een art-versie.

 

als je connectie hebt met de atevio/rebox dan zijn er tabjes waarmee je de gewenste (art-versie) software kunt flashen. voor e2 is er een aparte tab.

 

maar je kunt ook 'gewoon' zoals gewend de usb-versie op een stik zetten en via het windows en de rode knop installeren.

 

de fabrikant-id moet dan tevoren met het art-programma op het juiste merk gezet zijn, en je moet de standaard bootloader vervangen door de thd-maxibootloader, soms ook U-boot-loader genaamd. Dat zit inbegrepen in de art-software, en let er dan op dat in dat geval automatisch je fabrieks-id naar atevio is omgezet! Desgewenst dus eerst terugzetten.

 

ik weet voor e2 overigens niet of die checkt op fabrikant. misschien is dat niet aan de orde, gezien de herkomst.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

E2 checkt niet op fabrikant.

Dus met Maxivoot installer kan je E2 op de stick zetten, veruit het makkelijkst.

Heb je de bootargs geplaatst, kan je bij opstarten met pijltjes op en neer de boot kiezen; usb, hdd of flash.

Daarna met ok bevestigen.

De E2 van HD freaks is een dreambox image waar je ook settings, plugins en emu kan download via de box.

 

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de image op stick maar snap de opmerking, boot args geplaatst nog steeds niet.

moet ik iets op mijn pc opslaan ? of download ik iets naar de box ?

Nogmaals bedankt voor de uitleg.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bootargs plaats je met art, zie ook de handleiding van de art die je kunt vinden in dezelfde rar-file als de software.

 

er is in de art-software een speciale tab om de bootargs te plaatsen.

 

de uitleg in de handleiding daarover is wat povertjes, er wordt inderdaad nergens aangegeven waarom je dat zou doen en wat het voordeel ervan is, maar ja, dat is het gevolg van een particulier initietief, zal ik maar zeggen, het is allang mooi dat het er is, dus niet alles is perfect uitgelegd.

 

bootargs zijn dus de stukken software waarmee je tijdens het booten de bron kunt kiezen en de box dus in feite multiboot maakt. als je alleen de maxiloader installeert en de bootargs niet, dan blijft de box single-boot, dus hij boot dan altijd vanaf flash (wat helemaal niet erg hoeft te zijn als je niet de intentie hebt ergens anders vanaf te willen booten)

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast vandoorn

Is de Octagon firmware ook in het nederlands te zetten? Ik heb box 4000HD-PVR kan die Octagon firmware daar ook op? Heb de nieuwste firmware al wel ook AAF 3.7 heb ik en een USB to Serial Cable van Sweex maar durf het niet goed. Ook de resellers-id van de Octagon SF-1008HD en van m'n Rebox heb ik.

Ik hoop snel antwoord van iemand te krijgen want ik kan alleen in het weekend met m'n speeltjes klooien.

gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Octagon firmware erin zitten en deze staat gewoon in het Nederlands.

Fastscan werkt ook gewoon met de Octagon firmware.

Met een usb verloop is het wel even klooien voor het werkt

En de tuner moet ook aan het netwerk hangen houdt daar rekening mee

Lees alles goed door voor je begint met klooien

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...