Ga naar inhoud


[DM800HD] geen volledig beeld bij HD zenders


mhurkx

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ghpeet
Ik heb op mijn phillips tv de optie auto-fill !
Duurt 2 seconden en beeld over heel het scherm ,en geen probleem met ondertitels.


Ik heb ook een Philips, en die staat op auto-fill, maar die werkt niet als de TV gewoon 1920x1080 ziet binnenkomen ... Ik vermoed dus in jouw geval dat je de dreambox niet op full-hd staat, of dat je via SCART kijkt....
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jeroensky
Origineel bericht van: shoenix
Ik zelf ben echt allergisch voor balken, dus ik zal altijd beeldverlies of zelfs verkeerd aspect verkiezen over het kijken in een horizontale of verticale brievenbus ...

Het is in dit geval toch triest dat ik voor 4:3 uitzendingen naar de niet HD kanalen moet overzappen om een behoorlijk gevuld beeld te krijgen ...



Ik vind het triest dat er mensen zijn die zich er zo druk om maken.
Er zijn nu eenmaal opnames uit de 4:3 tijd.
Neem een 4:3 scherm erbij. Of ga ook naar die Philips toren om te klagen over zwarte balken( Kies dan wel goede toren uit bij Amstel station.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben we eindelijk meer HD zenders is het weer niet goed

wat moet er nu gebeuren om deze mensen tevreden te stellen

je kijkt naar oude progamma's en toen was er nog geen 16:9

heb geduld en het word steeds mooier

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, jongens even rustig aan...

 

Dit is hetzelfde "probleem" als waar we het al een paar keer over gehad hebben (understatement...)

 

Ik heb zelf niet echt een mening of mensen gedwongen moeten worden naar een uitgerekt beeld te kijken of naar zwarte balken, dat moeten jullie zelf maar voor jezelf bepalen.

 

Waar het om gaat is dat men 4:3 content uitzendt en het op jouw 16:9 tv terecht moet komen.

 

Ze kunnen dat op twee manieren oplossen:

 

- Men kan netjes meesturen dat de content 4:3 is, de ontvanger kan dan actie ondernemen door de tv te laten omschakelen, dit gebeurt als je je tv met scart hebt aangesloten en beide WSS ondersteunen. HDMI ontvangers/tv's ondersteunen dit meestal NIET en daarom voegt de ontvanger links en rechts zwarte balken toe. Afhankelijk van de ontvanger (!!!) kun je kiezen tussen zwarte balken toevoegen of uitrekken. Dit heeft dus niks met de instellingen op de TV te maken!

 

- Men kan vanaf de zender zwarte balken toevoegen. Dit is zeer onwenselijk, aangezien je er zelf totaal geen invloed op hebt, de resolutie lager wordt en bandbreedte wordt verwkist. De televisie EN de ontvanger krijgen hier geen signaal van en kunnen dus niet de balken automatisch wegzoomen.

 

Ik moet nog even kijken wat men met de nederlandse HD zenders doet, ik ben bang weer nummer 2. In engeland doen ze het uiteraard weer wel goed.

 

 

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad helaas optie 2. Het is toch gewoon mogelijk om bij 4:3 uitzendingen 576i uit te sturen ? Dat zou m.i. de beste oplossing zijn, kan iedereen zelf kiezen hoe ze e.e.a. willen zien).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Hey Shoenix, wil je niet gaan huilen in m'n PM.

dyn002_original_100_81_gif_2633049_8e237

Je kan ook als betreffende zender ook in SD uit zend, de SD kanaal nemen bij 4:3 uitzending, dan heb je volledig beeld ;-)

En gezien het pal(4:3) opname is ook geen kwaliteitsverschil omdat het toch geen native HD is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met argumenten komt als:

 

a. Koop maar een extra tv als je 4:3 wilt kijken

b. Geef Philips de schuld terwijl het al heel duidelijk was in de post dat het probleem daar niet ligt

c. Jij zegt 'Jullie zijn zeikerts want dat moet je niet willen'

 

Laat je aan alle kanten blijken dat je het topic niet gelezen hebt, je niets toe te voegen hebt dan nutteloze suggesties, en je uberhaupt niets in het topic te zoeken hebt aangezien je het blijkbaar zelf prima vind om in een brievenbus te krijgen. En ja, dan meld ik dat via PM. Als jij dan niet eens meer weet waar het om gaat, bevestigd dit mijn vermoedens dat je post alleen maar was om anderen af te zeiken.

 

Blijkbaar zijn er genoeg mensen die zich er wel aan ergeren en een oplossing vragen, anders was dit topic er niet geweest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Eeh, in de 1e post van dit topic is reeds antwoord gegeven, de laatste regel.

 

Ok..

Je kijkt HD zender (bv RTL7 HD).

Je ontdekt dat HD zender een 4:3/PAL programma uitzend, je ervaart dus zwarte balken links en rechts.

Dan is het hoogstwaarschijnlijk een SD bron die op HD kanaal wordt uitgezonden.

Oplossing, bekijk die HD zender vanaf de SD variant. (bv zap van RTL7 HD naar RTL7)

En voila vol beeld, want de SD bron wordt over SD kanaal uitgezonden.

 

Logisch toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja erg logisch als je op 1 satelliet zit en dan terug moet naar een andere omdat de verzendende partij niet het juiste formaat uitstuurt.

 

Het is toch veel handiger dat ze het formaat uitzenden waarin het bron materiaal geschoten is ? Kan je als kijker zelf bepalen hoe je het bekijkt. Hoef je ook niet heen en weer te schakelen ....

 

Nee, wat doen ze, ze upscalen bij de verzendende partij van het oorspronkelijke formaat naar full-hd en voegen balken toe.

 

Lijkt me niet de juiste manier. Ze sturen bij de SD kanalen toch ook de juiste singalering mee zodat je geen problemen hebt met 16:9/4:3 overschakelingen ? Waarom op de HD kanalen dan wel het formaat geforceerd aanpassen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Neem je een of meerdere lnb's erbij met DiSEqC switch en klaar, hoef je niet meer schotel te draaien.

 

Ik zie in je signature dat je al meerdere lnb's hebt, waarom richt je die niet op bv de 3 astra posities? (19.2E/23.5E/28.2E of alleen 19.2E/23.5E)

 

Anyway je maakt wel van een mug een olifant hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het was al duidelijk dat jij het probleem niet ziet en jij graag heen en weer zapped. Er zijn ook mensen met een draaibare opstelling, maar goed, die moeten maar extra LNB's gaan kopen dus.

 

Nogmaals, als je het er allemaal mee eens bent en er geen problemen in ziet, wat doe je dan in deze thread?

 

Deze discussies zouden er niet zijn als men gewoon uitstuurt in het formaat van de bron, is iedereen blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk dat je de HD kabel aansluit en tevens ook de scart of gaar dat niet???

 

duske

 

 

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...